det är dagligen kaos just där i borlänge vid den tiden och väktare har fått sättas in för att försöka styra upp lite. så blir det mer uppmärksamhet om att en 13-åring blir nedbrottad än div andra grova grupp-våldtäkter i borlänges närområde. önskar någon kunde filma en sådan och "är det ett barn som ligger där? ni ska väl inte gruppvåldta ett barn!"
Hahaha VART ÄR MISSHANDELN?
Ser bara en jävla unge som ligger på backen som till 99% gjort ett brott.
"13-åringens mamma har sett flera filmer från händelsen. Hon är starkt kritisk till hur hennes son behandlats - och att vakter sätts in på bussar i Borlänge."
Hon är kritisk till att hennes son inte kan göra som han vill och skyller hellre på vakter än sin värdelösa uppfostran.
Hur kan en mamma vara kritisk till vakter på bussar efter allt som händer i Sverige idag?
Låter som en riktig jävla pundarmorsa som tuggar khat.
Det går vilt till på bussarna i Borlänge tydligen. En 17 åring som fått lite uppförandefostran gråter ut och gör en polisanmälan. Som vanligt får vi bara höra den ena partens version och som vanligt åker stora offerkofftan på. http://dt.se/dalarna/borlange/17-ari...uss-i-borlange
Jag vill bara säga Tack! till er som kommenterar och instämmer likt mig och kollegor som sett videoklippet (som verkar, som vanligt, redigerat).
Jag hoppas bara ni resonerar och tänker likadant den dagen ni hamnar i en liknande situation där ni ser våra ingripanden.
Tänk efter, filma gärna PÅ BEHÖRIGT AVSTÅND, och lägg er inte i.
Anser ni att vi gjort något fel, då ringer man 11414 eller tar kontakt med den polis som anländer till platsen, eftersom vi har rapporteringsskyldighet enl PL27 så kommer polisen kunna få fram snabbt vilka Ordningsvakter som varit på plats.
Och nej, jag har ingen bricknummer som jag kommer uppvisa.
Men ni anar inte hur många av dessa vardagshjältar det finns som kommer skrikandes i slutskedet av ett ingripande och gormar om att " NI KOMMER ÅKA PÅ DET HÄR OCH NI VET DEEEEEET ", trots att vi inte gjort något juridiskt fel.
Det går vilt till på bussarna i Borlänge tydligen. En 17 åring som fått lite uppförandefostran gråter ut och gör en polisanmälan. Som vanligt får vi bara höra den ena partens version och som vanligt åker stora offerkofftan på. http://dt.se/dalarna/borlange/17-ari...uss-i-borlange
Dessutom borde den svårt drabbade sjuttonåringen inte sitta med en cigarett i handen, då vi har 18-årsgräns i det här landet.
Det komiska i det hela är att han erkänner våld mot tjänsteman i artikeln.
– Jag frågade varför han kastade ut mig. Han tog tag i mig, jag sa att han skulle släppa mig, det gjorde han inte. Jag puttade honom och han ramlade på marken. De andra hoppade på mig och tog ner mig på marken. Det tog på mig handlås.
Oavsett om vakten gör fel eller ej när han leder av personen av bussen så får han inte putta omkull vakten, har han åsikt om ingripandet så är det en anmälan som gäller och inte våld mot tjänsteman.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!