Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2009-09-09, 13:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Nej, men kanske ett plussystem som p youtube. Ett inlgg man gillar kan man gra +1 p, och s fr anvndaren samla p sig positiva reaktioner i form av + frn andra anvndare. Jag skulle definitivt kunna tnka mig att plussa lite hr och dr. Det skulle allts inte finnas ngon mjlighet att lmna negativt omdme, utan enbart ett simpelt plus. Det borde kunna bli rttvist. Drtill skulle man kunna ha ett parallellt rkneverk som visar hur mnga utdelade positiva reaktioner en anvndare har. D skulle folk frmodligen f svrare att lmna positivt till ngon som inte gr det sjlv.

Det r mjligt att folk skulle bilda pakter dr man gav varandra vldigt mnga tummar upp. Ngot som kanske skulle kunna stvjas redan p frhand genom ngon typ av "kompissprr" dr man dels bara fr lmna x antal tummar upp till en viss anvndare under en och samma dag, och att man enbart har mjlighet att lmna en tumme upp samma dag som inlgget skrevs, vilket skulle hindra folk frn att g bakt i tiden. Hmm...

Jag tror spleendid br inse faktum...ngra "plussystem" kommer aldrig att infras p FB. Sk plussystem (p vBulletin kallas de user reputation, p SMF kallas de Karma) kan fungera p vissa typer av forum som en form av social trigger.

Jag fr kallsvettningar p ryggen nr jag tnker p hur ett plussystem skulle fungera p FB...
Citera
2009-09-09, 13:49
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag fr kallsvettningar p ryggen nr jag tnker p hur ett plussystem skulle fungera p FB...

Japp, och desto roligare att de infrs!
Citera
2009-09-10, 19:17
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Jag tror spleendid br inse faktum...ngra "plussystem" kommer aldrig att infras p FB. Sk plussystem (p vBulletin kallas de user reputation, p SMF kallas de Karma) kan fungera p vissa typer av forum som en form av social trigger.

ven fast jag inte heller vill ha nt plussystem p flashback r det en vanlig missuppfattning att det kommer g t helvete med ett sdant.

Samma gnll var p det amerikanska forumet jag mest r aktiv p nr nyligen senaste versionen av ip.board installerades och ett plussystem var aktiverat. Frst skrek alla att det skulle missbrukas och g t helevete.

Det blev snarare s att ingen brydde sig om det och varfr skulle ngon gra det? Dte r helt meningslst (vilket ocks r anledningen till att vi inte borde ha det hr).
Citera
2009-09-10, 19:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
ven fast jag inte heller vill ha nt plussystem p flashback r det en vanlig missuppfattning att det kommer g t helvete med ett sdant.

Samma gnll var p det amerikanska forumet jag mest r aktiv p nr nyligen senaste versionen av ip.board installerades och ett plussystem var aktiverat. Frst skrek alla att det skulle missbrukas och g t helevete.

Det blev snarare s att ingen brydde sig om det och varfr skulle ngon gra det? Dte r helt meningslst (vilket ocks r anledningen till att vi inte borde ha det hr).

Det r enligt min uppfattning lika meningslst att posta en massa tramstrdar och nnu mer meningslst att svara p dom. Trots det s postas det massor med skittrdar p FB och massor av medlemmar svarar gladeligen med skitkommentarer.
Citera
2009-09-10, 20:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det r enligt min uppfattning lika meningslst att posta en massa tramstrdar och nnu mer meningslst att svara p dom. Trots det s postas det massor med skittrdar p FB och massor av medlemmar svarar gladeligen med skitkommentarer.
Nu blev jag vansinnigt sugen p att bara skriva +1...

Jag frstr inte vad pongsystemet skulle vara bra fr. Det vore s ltt att skaffa sig full pott om man ville, men frgan r om det r dit vi vill n? Vilka skulle f hga pong? Jo, extremisterna som kan skriva bra, Fula Gubben, Roger Persson och en handfull knarkare... Dagens system fungerar utmrkt tycker jag. Det finns skribenter vars inlgg jag aldrig lser och det finns skribenter vars inlgg jag verkligen vill lsa och det beror p att jag har varit aktiv p forumet och lrt mig att knna igen dessa. En hplussad kommunist eller nazist skiter jag fullstndigt i samtidigt som jag uppskattar M.Skillt trots att han fresprkar ngot jag definitivt inte hller med om.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in