Igår, 20:05
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
GFL blir roastat all over Youtube fr tillfllet.

https://www.youtube.com/watch?v=ilYQbU3flyo - MMAOnPoint
https://www.youtube.com/watch?v=Cu7VK-Dh5jE&pp=ygUDR0ZM - Luke Thomas

Bara ett par exempel.

Knns som om de frsker alldeles fr mycket. De ska inte bara starta en helt ny promotion, de ska dessutom utlova guld och grna skogar ekonomiskt och har signat upp halva UFC's roster frn 5-10 r tillbaka. De ska direkt in och "konkurrera med UFC" och de ska dessutom gra det genom att blsa liv i det gamla IFL-formatet, som vl var decent at best fr 15-20 r sen nr IFL existerade.

Alexander Gustafsson borde nog ha lagt av. Men om han nd skulle fortstta hade det funnits andra vgar n denna. Han hade kunnat fortstta i UFC och uppriktigt sagt bett dem om enklare matchningar. Han hade kunnat g till PFL, som ven om de har lite ekonomiska svrigheter, nd r en organisation som varit med ett tag.

Det enda man kan vara frsiktigt optimistisk kring r vl att GFL lockat s mnga andra fighters ocks. Mste finnas ngra bland dessa som har lite vettiga managers/rdgivare. S ngon substans mste det vl finnas bakom det hela.
Men det ser inget vidare ut. Jag hoppas bara att de som fightas fr GFL kommer att f betalt i nrheten av vad de blivit utlovade. ven om organisationen i sig inte blir lnglivad.

Och om Alex ska fightas hoppas jag han fr ngot vettigt motstnd. Och jag hoppas att han faktiskt vill tvla, och inte bara r med fr pengarna. Och jag hoppas att pengarna faktiskt r en frbttring mot det han hade i UFC. Annars hade han lika grna kunnat vara kvar dr.
AI r ju dremot minsta problemet enligt mig, vem fan bryr sig liksom. nd r det dr de flesta kritikerna verkar g in och veva som hrdast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in