• 1
  • 2
2009-09-07, 21:15
Medlem
Varför inte jobba? Låt mig gissa finns inga jobb?
Citera
2009-09-07, 21:45
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Känns ju inte så kul att leva på mina besparingar något annat måste ju gå att fixa?

Ja, det kallas att jobba. Äckliga parasit.
Citera
2009-09-07, 23:11
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
De kommer begära kontoutdrag för tre månader tillbaka. Tog du ut pengarna innan det kommer de inte kunna se något vad jag vet.
Om du går till soc så var tydlig med att du hoppade av skolan efter att du fyllt 18. Annars är dina föräldrar skylldiga att försörja dig. Kolla upp den sista regeln så jag inte kommer ihåg fel.

Annars är det väl ingen vidare bra start eller hållbart i längden att gå på bidrag.
Nu kanske jag är vuxen och tråkig men vill du inte jobba med något längre fram? Har du tänkt dig att ta ledigt ett år och fortsätta plugga senare?
Jag skulle inte kasta bort livet på att lata mig, inte för att det är direkt fel att gå på bidrag men vad kommer vara roligast att tänka tillbaka på.
Mygla till sig pengar och slöa eller att prova något kul?

Jag kommer söka jobb under tiden självklart, men vill ha pengar att leva på medans.
Citera
2009-09-07, 23:47
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Citat:
Jag kommer söka jobb under tiden självklart, men vill ha pengar att leva på medans.

Du har ju 100k?
Citera
2009-09-08, 20:47
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfvbhy9,82
Du har ju 100k?

Men det är ju sparade pengar funderar på att köpa bil,C-kort+CEkort+Truckkort med det. Sen senare taxikort
Citera
2009-09-08, 21:37
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Men det är ju sparade pengar funderar på att köpa bil,C-kort+CEkort+Truckkort med det. Sen senare taxikort
Kolla om du inte kan få ams att betala något av det.
Får man inte massa sådana körkort om man går fordon på gymnasiet?
Ska du jobba som lastbilschaffis behöver du något dyrt yrkesbevis enligt nya regler. Vet inte om de börjat gälla än däremot.
Citera
2009-09-09, 15:13
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Kolla om du inte kan få ams att betala något av det.
Får man inte massa sådana körkort om man går fordon på gymnasiet?
Ska du jobba som lastbilschaffis behöver du något dyrt yrkesbevis enligt nya regler. Vet inte om de börjat gälla än däremot.

För att arbetsförmedlingen ska betala körkort/utbildning så brukar du oftast måste ha någon arbetsgivare bakom dig som säger att han anställer denna person efter slutförd utbildning (t,ex yrkesförarutbildning, taxikort etc). Ville bara påpeka det.
Men det ska du inte se som ett hinder till att prova höra med just din arbetsförmedling vad dom har att säga om saken, om det är nånting du skulle kunna tänka dig dvs.

Och angående fordons så har jag för mig att dom får B-körkort betalt, så var det i alla fall på gymnasiet jag gick på.
Citera
2009-09-15, 15:36
Medlem
Flinta82s avatar
Mellan 18-20 är man rätt fucked, är jobb som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in