Blev lite paff när de precis damp ner ett brev från Fedex där det står att jag ska betala runt 800kr, i 'avgifter & skatter'. Jag köpte en Iphone för ett internetbolag i Los angeles i juni månad, varan kom någon dag senare och allt var betalt och klart. Så jag förstår inte vad detta kommer ifrån. Om de är skatt det gäller, kan man verkligen ta ut det 2 månader senare, och är inte det tullens sak att 'kräva' de i sådana fall? En annan sak som också gör de lustigt är att det inte står något sista inbetalningsdatum.
Någon som känner igen detta? Ska jag skita i att göra något och se vad som händer, eller bör man skicka in 800kr till dom asen så här lång tid i efterhand?
Det är ofta transportbolaget som sköter att ta in skatt/moms på det man beställer.
Jag har fått faktura som jag snällt betalat efter att jag ringde och kollade så fakturan verkligen kom från vad det nu var för företag.
Dock fått fakturan strax efter jag fått paketet vad jag kommer ihåg. Tippar på att de tar det till inkassa ganska omgående om du inte pyntar.
Vet inte hur en sådan fodran räknas egentligen, om det är idé att bestrida och så.
Jag tycker du ska ringa och bråka lite med dom iallafall, påpeka att det är olämpligt att skicka ut det så långt efteråt mm. Var lite allmänt besvärlig och har du tur så tar de en goodwill på det och låter dig slippa. GSG helt enkelt. (går det så går det
Jag beställde motorcykeldelar från USA för några år sedan och det tog ca 2 månader då också innan jag fick fakturan från UPS på moms och annat.
Var bara att se glad ut och betala.
Ringde dom, och tjejen bad så mycket om ursäkt. Tydligen varit problem med deras faktureringar de senaste. Oväntad kostnad på 800 är ju alltid uppskattat...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!