FAKTA I SÖDERTÄLJE-FALLET FINNS PÅ INTERNET FÖR GRATIS NEDLADDNING
Du kan i själva verket få mycket god kunskap om Södertälje-fallet, och alla de s.k. bevisen där. Huvudboken har jag själv skrivit:
Max Scharnberg (2009): Textual Analysis of a Recovered Memory Trial Assisted by Computer Search for Keywords.
Det är den bok som Uppsala Universitet brände (fast man fick inte tag i 40% av upplagan). Boken är numera tillgänglig på Internet, dels som html, och dels för gratis nedladdning i pdf-format.
http://www.yakida.se/max/start.html
http://www.yakida.se/max/maxbok.pdf
Boken börjar med en omfattande tidtabell på 29 sidor, där man kan se att "Elvira" (som jag kallar henne) inte hade några minnen av något som helst övergrepp förrän efter lång indoktrinering. Dator-tekniker visar också att fostermodern Birgitta Allmo "visste" allt vad Elvira hade upplevt flera månader eller veckor innan Elvira själv visste det. Detta är naturligtvis bevis för att det var fostermodern som uppfann och indoktrinerade alla övergreppet.
Max Scharnberg & Bo Edvardsson har vidare skrivit ett sammandrag av denna bok, på 25 sidor. Det finns på
Digitalt Vetenskapligt Arkiv, på svenska, engelska och danska, och kan även nedladdas gratis.
På
International Network of Freud Critics finns dels nyss nämnda sammandrag, och dels en redogörelse för turerna kring universitetets bokbål.
- - -
En motbok har skrivits av Elviras fostermoder
Birgitta Allmo (2008), Vem vågar tro på ett barn? Södertälje-flickan och verkligheten. Enligt Allmo är i stort sett alla Elviras berättelser sanna – däribland att hon har varit med sin far i Polen och köpt upp barn som skulle ritualmördas i Stockholm. Enligt Elvira ingick i mördarsekten bl.a. (dåvarande) hovrättsrådet Peter Rosén och hans dotter Moa Axelsson. Deras namn finns redan i tryck (dock inte i min bok), så därför avslöjar jag ingenting nytt genom att upprepa dem här.
Jag rekommenderar alla att läsa båda böcker och göra sin egen bedömning av vilken som består av vetenskapliga analyser och vilken som består av överspända fantasier.