Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-23, 22:52
  #1
Medlem
banansoppas avatar
Hur raderar man inlägg?
Går det?
Citera
2003-09-23, 23:23
  #2
Medlem
Killroys avatar
Går inte. Allt du kan göra är att använda edit och skriva något annat. Skriv då gärna varför du använde edit och ämnet som du tog bort.
Citera
2003-09-24, 03:12
  #3
Banned
thompas avatar
Helt jävla värdelöst att man inte kan ta bort sitt eget inlägg.
Inför det nu.
Men admin har ju fullt upp med att skriva en jävla massa trams, och dela ut löjliga jävla varningar istället för att svara på sånt här om ändringar och nya funktioner och lyssna på vanligt sunt förnuft.
Citera
2003-09-24, 09:02
  #4
Medlem
Det finns ett par exempel där den som postat inlägg i efterhand har tagit bort sin text varpå alla svar blir tämligen kryptiska. Jag tycker det är olyckligt och skulle egentligen helst se att det inte gick att redigera inlägg överhuvudtaget. Vill man förtydliga sig eller lägga till något så går det ju att posta ett nytt inlägg i samma tråd.

Möjligen skulle man kunna ta bort ett inlägg så länge ingen har svarat på det. Finns det svarsinlägg så måste ju dom ryka också, annars blir tråden fullkomligt meningslös. Personligen skulle jag inte uppskatta att en trådskapare kan radera ett av mina inlägg bara för att denne har ångrat sig.

I grund och botten handlar det om att tänka efter lite innan man postar och sedan kunna stå för det.
Citera
2003-09-24, 09:18
  #5
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esping
I grund och botten handlar det om att tänka efter lite innan man postar och sedan kunna stå för det.
Kloka ord!

Glöm inte bort att det finns en "Preview"-knapp! Ta en förtitt, läs igenom och fundera en gång till innan du postar.
Citera
2003-09-24, 12:04
  #6
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Testher
Kloka ord!

Glöm inte bort att det finns en "Preview"-knapp! Ta en förtitt, läs igenom och fundera en gång till innan du postar.

Även detta kloka ord !
Citera
2003-09-24, 12:13
  #7
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Det finns ett par exempel där den som postat inlägg i efterhand har tagit bort sin text varpå alla svar blir tämligen kryptiska. Jag tycker det är olyckligt och skulle egentligen helst se att det inte gick att redigera inlägg överhuvudtaget. Vill man förtydliga sig eller lägga till något så går det ju att posta ett nytt inlägg i samma tråd.

Möjligen skulle man kunna ta bort ett inlägg så länge ingen har svarat på det. Finns det svarsinlägg så måste ju dom ryka också, annars blir tråden fullkomligt meningslös. Personligen skulle jag inte uppskatta att en trådskapare kan radera ett av mina inlägg bara för att denne har ångrat sig.

I grund och botten handlar det om att tänka efter lite innan man postar och sedan kunna stå för det.

Håller med. Inför gärna istället en tidslimit på editfunktionen.
Efter ex 2 timmar går det inte längre att göra en edit.
Citera
2003-09-24, 12:29
  #8
Banned
thompas avatar
......................
Citera
2003-09-24, 13:53
  #9
Medlem
Citat:
Finns många som fortsätter att starta nya trådar om 35åringar och bara skriver trams som första inlägg i en tråd.
I sådana fall ska moderatorn låsa tråden vilket gör att den med tiden försvinner i glömska.

Citat:
Och de inlägg i trådar som blir kryptiska pg a. editerade inlägg är oftast mest tramstrådar och tramsinlägg.
Icke desto mindre blir tråden värdelös om man inte kan se vad som har föranlett svaren. Förresten kan en tramstråd vara av intresse för mig, men kanske inte för dig. Det är ju en subjektiv bedömning.

Citat:
Om tråden blir svår att hänga med i bara för att ett inlägg är borttaget så är det inte mycket till tråd iallafall tycker jag.
Om det borttagna inlägget är det första i tråden blir det inte bara svårt att hänga med - det blir i de flesta fallen fullkomligt obegripligt.

Citat:
Det kan finnas 100 olika anledningar till att man vill ta bort ett inlägg.
Allt från att man bytt åsikt i en fråga och vill ta bort sina tidigare åsikter.
Då tycker jag att man rakt kan erkänna det i ett nytt inlägg. Om du har debatterat mot mig i en tråd och jag byter åsikt skulle du nog vara intresserad av att få reda på det. I motsats till att mina inlägg - eller hela tråden - plötsligt försvinner.

Citat:
Plus att det finns många som skriver inlägg i fyllan, och i nyktert tillstånd ser hur jävligt det ser ut. =)
Att på nykter kaluv få se vad man åstadkomma på fyllan kan i många fall vara en nyttig tankeställare.
Citera
2003-09-24, 16:09
  #10
Medlem
banansoppas avatar
Ok, tack för besväret
Citera
2003-09-24, 18:16
  #11
Medlem
phreakdentas avatar
Jag hatar när folk ändrar inlägget och tar bort frågan.
Citera
2004-02-02, 14:03
  #12
Medlem
xatrixs avatar
Jag bumpar upp frågan p g a denna tråd:

http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=100229

Det finns andra implementeringar av vBulletin som bara tillåter att man kan redigera sitt inlägg högst en kvart efter att man gjort det. Är det inte på tiden att FB också börjar med ngt liknande?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback