Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-02-02, 14:12
  #13
Medlem
Fonuss avatar
Jag tycker att man ska kunna editera sina inlägg om man vill. Det kan ju som sagt finnas många anledningar att man ändrar sig, vill lägga till mer info, rätta eller ta bort något.
Det är ju inte alltid man upptäcker felen genast och endel trådar går ju så långsamt att den som nu vill svara enkelt upptäcker editeringen även nästa dag. Själv går jag ofta in och ändrar stavfel, gör många sådana...

Kanske dags för en omröstning innan några ändringar görs.
Citera
2004-02-02, 14:18
  #14
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Jag tycker att man ska kunna editera sina inlägg om man vill. Det kan ju som sagt finnas många anledningar att man ändrar sig, vill lägga till mer info, rätta eller ta bort något.
Det är ju inte alltid man upptäcker felen genast och endel trådar går ju så långsamt att den som nu vill svara enkelt upptäcker editeringen även nästa dag. Själv går jag ofta in och ändrar stavfel, gör många sådana...

Kanske dags för en omröstning innan några ändringar görs.

Men i ovanstående fall editerades hans inlägg när alla svarsinlägg gjorts. Små stavfel kan man leva med, och om man vill förtydliga något eller korrigera sig kan man alltid posta ett eget svar på sitt inlägg.
Jag är helt klart öppen för en omröstning i frågan...
Citera
2004-02-02, 16:34
  #15
Medlem
Scott Danielss avatar
Admin2 svarade i denna tråd...

http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=105485
Citera
2004-02-02, 17:56
  #16
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Admin2 svarade i denna tråd...

http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=105485
Där besvarades ju frågan varför man inte fick ta bort egna trådar. Det jag är intresserad av är att begränsa möjligheten att redigera sina inlägg efter att de postats alt. besvarats.
Citera
2024-03-04, 11:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
Går inte. Allt du kan göra är att använda edit och skriva något annat. Skriv då gärna varför du använde edit och ämnet som du tog bort.

Hur gör mam det
Citera
2024-03-04, 11:39
  #18
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Hur gör mam det
Klicka på redigera på ditt inlägg. Det går i upp till en timme efter att du postade inlägget.
Citera
2024-03-04, 11:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Klicka på redigera på ditt inlägg. Det går i upp till en timme efter att du postade inlägget.

Bara upp till en timme?
Citera
2024-03-04, 11:46
  #20
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Bara upp till en timme?
Ja

Funktionen är mest till för att kunna reda ut missförstånd och liknande. Exempelvis att komplettera en trådstart med citat från en artikel man länkat, fixa till stavfel, omformulera saker etc. Eller för att kunna ta bort ett inlägg om du svarar på något och det visar sig att du totalt har missuppfattat frågan, alternativt om du skapat en tråd och det visar sig att det redan finns en tråd i ämnet.

Syftet är inte att du ska kunna ångra saker. På Flashback gäller lagt kort ligger.

Det kan tilläggas att folk har blivit varnade för att de har tagit bort trådstarten på detta sätt för att de ångrade sig eller för att de fått svar de var nöjda med och inte längre ville att tråden skulle finnas.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-03-04 kl. 12:40.
Citera
2024-03-04, 15:29
  #21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Bara upp till en timme?

Ja, sedan är kortet lagt för all framtid.

Läs första frågan här i FAQ:

(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)
Citera
2024-03-21, 23:48
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Det finns ett par exempel där den som postat inlägg i efterhand har tagit bort sin text varpå alla svar blir tämligen kryptiska. Jag tycker det är olyckligt och skulle egentligen helst se att det inte gick att redigera inlägg överhuvudtaget. Vill man förtydliga sig eller lägga till något så går det ju att posta ett nytt inlägg i samma tråd.

Möjligen skulle man kunna ta bort ett inlägg så länge ingen har svarat på det. Finns det svarsinlägg så måste ju dom ryka också, annars blir tråden fullkomligt meningslös. Personligen skulle jag inte uppskatta att en trådskapare kan radera ett av mina inlägg bara för att denne har ångrat sig.

I grund och botten handlar det om att tänka efter lite innan man postar och sedan kunna stå för det.
I så fall hade man kunnat göra så att inläggen är kvar när de har tagits bort, fast texten ersätts av [Detta inlägg har tagits bort]. Då hade det inte skett någon förvirring och svarsinlägg hade inte behövat tas bort.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback