Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-28, 19:50
  #1
Avstängd
Sektmedlems avatar
Först och främst måste jag få säga att om moderatorn upplever det som att hen har en osedvanligt elakartad autism som ger sig till uttryck extra mycket idag, och därför inte anser att denna tråden passar här fast att den faktiskt passar här så får hen flytta den - företrädesvis till filosofi, subkulturer eller psykologi. Hen ska i vart fall INTE flytta den till papperskorgen, då det skulle varit ytterst oförnuftigt agerat!

Sedan måste jag även få erkänna Sasha Grey som min övermänniska. Jag är en man och feminist, jag anser att kvinnor ska få bestämma över sina liv fullt ut, de ska inte stoppas av fördomar eller åsikter, då inte heller sådana som grundar sig i avundsjuka. Ofta får man höra att kvinnor i porren är misslyckade människor som inte vet bättre, det är ofta en väldigt förklemande beskrivning man möts av från feminister när det gäller dessa kvinnor. Det är dags att vi blottlägger andra kvinnors fördomar om vissa kvinnor!

Nu vill jag inte skryta men jag vet varför ni intar den åsikten (att kvinnor i porren är förtryckta). Anledningen är avundsjuka, inget annat! Först och främst har dessa kvinnor stort intresse i sex och det belönas av män. Huruvida det är korrekt kan vi diskutera, men faktum är att deras naturliga intresse av sex ger dem rikligt betalt. Det är såklart orättvist när den vanliga kvinnan inte har högt intresse av sex och därför inte kan glida på den räkmackan. Men att börja snacka om att dessa kvinnor inte finns är förklemande!

Att hon har valt att göra porr gör henne inte mindre lyckad, jag argumenterar för att hon i vårt liberala samhälle är urbilden för en lyckad människa - en människa som följer sitt hjärta. Man kan rädda sitt skinn genom att tillskriva sig konservativa värderingar och då ha möjligheten att förkasta det hon står för men annars blir det svårt. Riktigt jäkla svårt, jo det blir det faktisk.

Sasha började med porren när hon var 18 år och gick rakt in i hårdporren, knullad av flera män och allmänt snuskigt var det. Detta gjorde att hon kunde maximera sin kärriär som porrstjärna, redan som 18 åring verkade hon vara beläst då hon antog namnet Sasha Grey från Oscar Wildes roman. Detta om något tyder på intelligens, kommer återkomma till hennes mentala förmåga. Men kan väl redan nu skvallra om att den verkar vara hög! Hon tjänade fler miljoner per år som porrskådis, efter några år lade hon av, när hon var 22 år slutade hon med porr. Det brukar vara då kvinnor börjar tappa sin estetiska skönhet så det var ett klokt beslut. Idag har hon förmodligen 40-50 miljoner kronor!

Vad gjorde hon då efter porren? De flesta porrskådisar (speciellt kvinnliga) brukar fallera efter sina år som porrskådis, men inte Sasha Grey! Istället började hon publicera böcker, medverka i band och i serier och Hollywood-filmer. Filmerna kommer jag inte ens nämna då det bör vara så välkänt. Anledningen att majoriteten av kvinnorna fallerar är inte för att de är förstörda utan det är bara dålig planering från deras håll. Kvinnliga porrskådisar har mycket kortare tid i rampljuset än deras manliga motsvarigheter, men de tjänar betydligt bättre än manliga porrskådisar, men det är inte alla människor som kan spara.

Gällande hennes böcker är de sexnoveller men de är faktiskt riktigt bra, de har bra omdömen och rent objektivt sett slår hennes böcker samtliga noveller jag har läst på sexnovell.se (sveriges största databas med sexnoveller).

Gällande musiken har hon både arbetat och medverkat i kända musikers musikvideosar och låtar: Eminem och Smashing pumpking är två. Hon har sedan påbörjat en egen karriär som sångare och hon är även DJ.

Sasha Grey har enligt vissa källor ett IQ på runt 140. Nu är internetkällor på kända personers IQ oftast högst tvivelaktiga, men jag menar att hennes beteende talar för att det faktiskt stämmer. Hon har lyckats publicera objektivt bra böcker, och det redan som ung 20-åring, hon har även presenterat filosofiska artiklar om filosofi och samhället. Hon dras till intellektuella män och jag menar att hon själv är intellektuell - i högsta mån! I vart fall är hon oerhört öppensinnad, vilket är ett tecken på hög intelligens.

Nu är kanske inte vad en producent säger särskilt trovärdigt, men redan för 10 år sedan när hon var mitt uppe i sin porrkarriär blev hon prisad för sin intelligens av producenten. Detta i Tyra Banks program: https://www.youtube.com/watch?v=RioTz9BarWU I samma program säger Tya Banks att Sasha kunde ha blivit modell, så snygg anser Tyra att Sasha var!

Sist men inte minst så är hon oerhört barnkär, vilket går att se här: http://gdora.milliyet.com.tr/Detail/...al-1285732.jpg

Sasha Grey är i min värld den perfekta feministen, hon gör vad hon vill och låter inte fördomar begränsa henne. Är kanske Sasha Grey det bästa exemplet vi har på att kvinnliga porrstjärnor i första hand har ett problem med fördomar emot sig och inte alls egentligen är missnöjda och traumatiserade individer? Erkänner ni kvinnar Sasha Grey som den överlägsna feministen? Hon stödjer förresten Bernie Sanders! DÅ HON FAKTISKT GÖR PRECIS SOM HON SJÄLV VILL ÄR HON OCKSÅ FEMINISMEN PERSONIFIERAD! Hon låter inte fördomar begränsa hennes liv.
__________________
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-03-28 kl. 20:28.
Citera
2018-03-28, 19:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Först och främst måste jag få säga att om moderatorn upplever det som att hen har en osedvanlig elakartad autism som ger sig till uttryck extra mycket idag, och därför inte anser att denna tråden passar här fast att den faktiskt passar här så får hen flytta den - företrädelsevis till filosofi, subkulturer eller psykologi. Hen ska i vart fall INTE flytta den till papperskorgen, då det skulle varit ytterst oförnuftigt agerat!

Sedan måste jag även få erkänna Sasha Grey som min övermänniska. Jag är en man och feminist, jag anser att kvinnor ska få bestämma över sina liv fullt ut, de ska inte stoppas av fördomar eller åsikter skapade av avundsjuka. Ofta får man höra att kvinnor i porren är misslyckade människor som inte vet bättre, det är ofta en väldigt förklemande beskrivning man möts av från feminister när det gäller dessa kvinnor. Det är dags att vi blottlägger andra kvinnors fördomar om vissa kvinnor!

Nu vill jag inte skryta men jag vet varför ni intar den åsikten (att kvinnor i porren är förtryckta) det är avundsjuka, inget annat! Först och främst har dessa kvinnor stort intresse i sex och det belönas av män. Huruvida det är korrekt kan vi diskutera, men faktum är att deras naturliga intresse av sex ger dem rikligt betalt. Det är såklart orättvist när den vanliga kvinnan inte har högt intresse av sex och därför inte kan glida på den räkmackan. Men att börja snacka om att dessa kvinnor inte finns är förklemande!

Att hon har valt att göra porr gör henne inte mindre lyckad, jag argumenterar för att hon i vårt liberala samhälle är urbilden för en lyckad människa - en människa som följer sitt hjärta. Man kan rädda sitt skinn genom att tillskriva sig konservativa värderingar och då ha möjligheten att förkasta det hon står för men annars blir det svårt. Riktigt jäkla svårt, jo det blir det faktisk.

Sasha började med porren när hon var 18 år och gick rakt in i hårdporren, knullad av flera män och allmänt snuskigt var det. Detta gjorde att hon kunde maximera sin kärriär som porrstjärna, redan som 18 åring verkade hon vara beläst då hon antog namnet Sasha Grey från Oscar Wildes roman. Detta om något tyder på intelligens, kommer återkomma till hennes mentala förmåga. Men kan väl redan nu skvallra om att den verkar vara hög!

Hon tjänade fler miljoner per år som porrskådis, efter några år lade hon av, när hon var 22 år slutade hon med porr. Det brukar vara då kvinnor tappar sin estetiska skönhet så det var ett klokt beslut. Idag har hon förmodligen 40-50 miljoner kronor!

Vad gjorde hon då efter porren? De flesta porrskådisar (speciellt kvinnliga) brukar fallera efter sina år som porrskådis, men inte Sasha Grey! Istället började hon publicera böcker, medverka i band och i serier och Hollywood-filmer. Filmerna kommer jag inte ens nämna då det bör vara så välkänt. Anledningen att majoriteten av kvinnorna fallerar är inte för att de är förstörda utan det är bara dålig planering från deras håll. Kvinnliga porrskådisar har mycket kortare tid i rampljuset än deras manliga motsvarigheter, men de tjänar betydligt bättre än manliga porrskådisar, men det är inte alla människor som kan spara.

Gällande hennes böcker är de sexnoveller men de är faktiskt riktigt bra, de har bra omdömen och rent objektivt sett slår hennes böcker samtliga noveller jag har läst på sexnovell.se (sveriges största databas med sexnoveller).

Gällande musiken har hon både arbetat och medverkat i kända musikers musikvideosar och låtar: Eminem och Smashing pumpking är två. Hon har sedan påbörjat en egen karriär som sångare och hon är även DJ.

Sasha Grey har enligt vissa källor ett IQ på runt 140. Nu är internetkällor på kända personers IQ oftast högst tvivelaktiga, men jag menar att hennes beteende talar för att det faktiskt stämmer. Hon har lyckats publicera objektivt bra böcker, och det redan som ung 20-åring, hon har även presenterat filosofiska artiklar om filosofi och samhället. Hon dras till intellektuella män och jag menar att hon själv är intellektuell - i högsta mån!
I vart fall är hon oerhört öppensinnad, vilket är ett tecken på hög intelligens.

Nu är kanske inte vad en producent säger särskilt trovärdigt, men redan för 10 år sedan när hon var mitt uppe i sin porrkarriär blev hon prisad för sin intelligens av producenten. Detta i Tyra Banks program: https://www.youtube.com/watch?v=RioTz9BarWU
I samma program säger Tya Banks att Sasha kunde ha blivit modell, så snygg anser Tyra att Sasha var!

Sist men inte minst så är hon oerhört barnkär, vilket går att se här: http://gdora.milliyet.com.tr/Detail/...al-1285732.jpg

Sasha Grey är i min värld den perfekta feministen, hon gör vad hon vill och låter inte fördomar begränsa henne. Är kanske Sasha Grey det bästa exemplet vi har på att kvinnliga porrstjärnor i första hand har ett problem med fördomar emot sig och inte alls egentligen är missnöjda och traumatiserade individer? Erkänner ni kvinnar Sasha Grey som den överlägsna feministen? Hon stödjer förresten Bernie Sanders!

Är hon snygg?
Citera
2018-03-28, 19:54
  #3
Avstängd
Sektmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Är hon snygg?

Hon VAR snygg. Nu ser hon ut som skit.
Citera
2018-03-28, 19:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Hon VAR snygg. Nu ser hon ut som skit.

Då är hon sannolikt feminist och en bra sådan.
Citera
2018-03-28, 20:11
  #5
Medlem
Att du anser dig veta bättre än moderatorn tyder på autism.

OTet finns många antifeminister som anser att ett förbud mot sexköp hindrar kvinnor från att äga sin sexualitet, frågan är om sexköparen anser att kvinnan fortfarande äger den i och med att hen köpt den.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-03-28 kl. 20:23.
Citera
2018-03-28, 20:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Är hon snygg?

Då hon kan leva som porrskådis så är hon tillräckligt snygg för tillräckligt många män.
Citera
2018-03-28, 20:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Då hon kan leva som porrskådis så är hon tillräckligt snygg för tillräckligt många män.

Ligger en del i det. Jag är bara så van vid att moderna feminister objektivt sett är fula.
Citera
2018-03-28, 20:21
  #8
Avstängd
Sektmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ligger en del i det. Jag är bara så van vid att moderna feminister objektivt sett är fula.

Feminismen har ju många inriktningar, men i grund och botten handlar det om att låta kvinnan bestämma över sitt eget liv.
Citera
2018-03-28, 20:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Feminismen har ju många inriktningar, men i grund och botten handlar det om att låta kvinnan bestämma över sitt eget liv.

Jamen då så. Det kan jag också ställa upp på.
Citera
2018-03-28, 20:32
  #10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att du anser dig veta bättre än moderatorn tyder på autism.

OTet finns många antifeminister som anser att ett förbud mot sexköp hindrar kvinnor från att äga sin sexualitet, frågan är om sexköparen anser att kvinnan fortfarande äger den i och med att hen köpt den.

Du måste ju vara emot män som säljer sex också då... är du då helt enkelt "antiman"? Feminism skulle då vara något antiman antar jag då...
Inser mitt misstag och pointed out the obvious inser jag... feminster hatar män...
Citera
2018-03-28, 20:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Du måste ju vara emot män som säljer sex också då... är du då helt enkelt "antiman"? Feminism skulle då vara något antiman antar jag då...
Inser mitt misstag och pointed out the obvious inser jag... feminster hatar män...

Jag är emot sexköp och prostitution så ja, jag är antiman. Eller vad ni nu väljer att kalla mig.
Citera
2018-03-28, 20:45
  #12
Medlem
Flickfotografs avatar
Den här lilla biten skulöle jag vilja att du klargjorde lite:
Citat:
Jag är en man och feminist, jag anser att kvinnor ska få bestämma över sina liv fullt ut, de ska inte stoppas av fördomar eller åsikter, då inte heller sådana som grundar sig i avundsjuka.
Du är man och feminist är redan i sig en motsättning som kräver nån form av semantisk blockering.
Är du man kan du inte vara feminist med annat än att du därmed också är masochist. Eller hatar dig själv väldigt mycket. En självspäkare, kanske?

Resten där, vet jag inte ens vad det har med feminism att göra. Men du kanske vill utveckla det lite?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback