Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 01:00
  #37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Minns ni hur anklagelser om "rasism" stoppade diskussioner i 20 år, i vårt avlånga land?
Det stoppade aldrig några diskussioner på Flashback.
Citera
2022-07-07, 01:08
  #38
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
"röda norrland".

Du hittar på termer för att du är wannaberyss och vill försvara allt som har med ryssland att göra.

Kan ju säga att de flesta riktiga ryssar i Sverige just nu skäms över sitt land
Ny variation! "Wannabe-ryss" Häftigt! Så du erkänner i alla fall att jag är svensk? Även om jag är "wannabe-ryss"?
Citera
2022-07-07, 01:10
  #39
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du snackar som om rysstroll inte är en sak som finns, men det har du fel i i så fall.
Jaha, ge ett exempel då, så kan vi ta ställning till om personen är rysk som låtsas vara svensk.
Jag har aldrig sett något konto som jag misstänkt. Däremot ser jag ett ganska systematiskt missbruk av "rysstroll" för att tysta folk och stoppa diskussioner. På exakt samma sätt som ordet "rasist" använts i Sverige.
Citera
2022-07-07, 01:15
  #40
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det stoppade aldrig några diskussioner på Flashback.
Nej, men på ALLA andra ställen. Här på Flashback är Rysstroll ett väldigt effektivt sätt att skrämma bort användare som t.ex. mig. Jag använder inte Rysslandsforumet av den anledningen.
Citera
2022-07-07, 01:23
  #41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Nej, men på ALLA andra ställen. Här på Flashback är Rysstroll ett väldigt effektivt sätt att skrämma bort användare som t.ex. mig. Jag använder inte Rysslandsforumet av den anledningen.

Du har tre inlägg gällande något relaterat till Ryssland på en vecka. Innan den här tråden.
Citera
2022-07-07, 01:45
  #42
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Mja, rasistanklagelserna stoppade inget.
Med det skrivet så tycker jag personligen att alla diskussioner som har med Ryssland att göra är sjukt infekterade (betydligt mer infekterade än någon annan diskussion har varit) och mer eller mindre omöjligt att debattera sakligt då det enda man möts med är hjärndöda oneliners, oprovocerade invektiv och anklagelser om att vara "rysstroll" såvida man inte direkt intar positionen att Ryssland är bajs och "Putler" måste hängas.

Tröttsamt minst sagt men tror inte det blir någon förändring på det snart så lika bra att inte lägga någon större fokus på det hela, om det är meningen att alla rysslandsrelaterade subforum ska vara ryggdunkarklubbar för rabiata rysshatare så får det väl vara så.
Citera
2022-07-07, 02:20
  #43
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Mja, rasistanklagelserna stoppade inget.
Med det skrivet så tycker jag personligen att alla diskussioner som har med Ryssland att göra är sjukt infekterade (betydligt mer infekterade än någon annan diskussion har varit) och mer eller mindre omöjligt att debattera sakligt då det enda man möts med är hjärndöda oneliners, oprovocerade invektiv och anklagelser om att vara "rysstroll" såvida man inte direkt intar positionen att Ryssland är bajs och "Putler" måste hängas.

Tröttsamt minst sagt men tror inte det blir någon förändring på det snart så lika bra att inte lägga någon större fokus på det hela, om det är meningen att alla rysslandsrelaterade subforum ska vara ryggdunkarklubbar för rabiata rysshatare så får det väl vara så.
Kan väl hålla med till viss del men å andra sidan är den andra sidan, fritänkarna eller vad de nu kallar sig och som av övriga kallas Rysstroll oftast lika goda kålsupare. Skapas rent löjliga trådstarter dagligen där man försöker framstå som hyffsat objektiv men så kommer det ändå att det är "vår vän ryssen", "USA ligger bakom allt", "Ukraina är nazistiskt". Ofta är det också dessa personer som aldrig skulle strida för fosterlandet, som säger sig skita i vilket, det vill säga femtekolonnare. Det sista är det värsta för mig. Oavsett vad jag tycker om politik i övrigt överger jag inte plikten att försvara landet.
Jag är nationalist själv och jag vet ett flertal likasinnade som skulle dra direkt vid skymningsläge. Dessa hyser jag noll och ingen respekt för.
Citera
2022-07-07, 02:30
  #44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jaha, ge ett exempel då, så kan vi ta ställning till om personen är rysk som låtsas vara svensk.
Jag har aldrig sett något konto som jag misstänkt. Däremot ser jag ett ganska systematiskt missbruk av "rysstroll" för att tysta folk och stoppa diskussioner. På exakt samma sätt som ordet "rasist" använts i Sverige.

Att peka ut någon specifikt här skulle bryta mot forumets regler. Försöker du 1.06-baita mig?
Citera
2022-07-07, 02:50
  #45
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Mja, rasistanklagelserna stoppade inget..
Jo det gjorde de visst. Pga förbudet mot att diskutera invandring gick vi från ett normalt land med svenskar och nodbor, till geggamojan som vi har nu - som slasktratt för hela MENA-regionen.
En situation som i princip inte går att rulla tillbaka och som kommer göra att våra barnbarn berövas sitt eget land. Som gör att det skjuts och sprängs varenda dag, medan välfärden brakar sönder under trycket.
Så vadå "stoppade inget". Det stoppade all opposition mot en destruktiv politik, ,i 20 år.

Nu ska vi tydligen gå som sömngångare rakt in i NATO som startar i snitt ett nytt krig var tredje år. För alla som inte tycker det är bra, är i Putins tjänst! Dvs "rysstroll".
Citera
2022-07-07, 02:56
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Med det skrivet så tycker jag personligen att alla diskussioner som har med Ryssland att göra är sjukt infekterade (betydligt mer infekterade än någon annan diskussion har varit)

Njaaaaaaaaaa, tycker personligen att de hetsiga och ohederliga covid-diskussionerna har varit mer infekterade, puckade och låg på minst lika låg nivå som Ryssland-diskussionerna.
Citera
2022-07-07, 03:33
  #47
Medlem
KirkLazaruss avatar
Funderar på att söka jobb som rysstroll. Många användare verkar ha bra koll på rysstrollen och hur de arbetar. Vart skickar jag ansökan? Ändå skönt jobb, få betalt för att sitta och promota Ryssland på Flashback. Någon som har koll på Lön? Jag kan dokumentera hela processen, så att alla kan få se min väg från vanlig användare till rysstroll. Ni behöver bara guida mig rätt, bör inte vara några problem för er som har koll. Kan lägga upp bild på anställningsavtal sen när jag fått det. Kan skicka lite bilder också från firmafester där jag, Svetlana och Ivan dricker vodka och förbannar oss över nato. Nato? Njet!
Citera
2022-07-07, 03:52
  #48
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Funderar på att söka jobb som rysstroll. Många användare verkar ha bra koll på rysstrollen och hur de arbetar. Vart skickar jag ansökan? Ändå skönt jobb, få betalt för att sitta och promota Ryssland på Flashback. Någon som har koll på Lön? Jag kan dokumentera hela processen, så att alla kan få se min väg från vanlig användare till rysstroll. Ni behöver bara guida mig rätt, bör inte vara några problem för er som har koll. Kan lägga upp bild på anställningsavtal sen när jag fått det. Kan skicka lite bilder också från firmafester där jag, Svetlana och Ivan dricker vodka och förbannar oss över nato. Nato? Njet!

Egentligen vill jag trolla och önska dig välkommen i teamet. Typ, "Se upp för Olga på personalavdelningen, för hon är en riktig mansätare". Jaja, Ditt inlägget fick mig verkligen att skratta!

Men det tråkiga är att jag själv inte har någon aning om det här och tvivlar på att det finns några rysstroll alls. Ska inte göra en lång utläggning. Konstaterar bara att det räcker med att mina "troll"-åsikter bygger på solida kunskaper och en pragmatisk syn på tillvaron. Svårare än så är det inte att bli ett hobby-troll som shillar för Putin.
__________________
Senast redigerad av gullfia 2022-07-07 kl. 03:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback