Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-19, 21:07
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vadå hur ska ni ha det? Det finns olika vägar att gå, men eftersom du uppenbarligen inte har tillräckligt med motivation för att gå till gymmet, så får du väl 'svälta dig ner till 68kg'. Ska dock sägas att det inte ens är säkert att dina magrutor syns ens då.

Ja men vissa skrev att jag ska gå ner i vikt medan andra skrev att jag absolut inte ska göra det. Jag blir lite förvirrad här.

Jag är inte ens ute efter magrutor. Skulle vara nöjd men en helt vanlig platt mage.
Citera
2023-07-19, 21:11
  #62
Medlem
Träna.
Citera
2023-07-19, 22:16
  #63
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Ja men vissa skrev att jag ska gå ner i vikt medan andra skrev att jag absolut inte ska göra det. Jag blir lite förvirrad här.

Jag är inte ens ute efter magrutor. Skulle vara nöjd men en helt vanlig platt mage.

Gissa vad du kommer må bäst av, både fysiskt och psykiskt:

a) svälta dig ner till 65 kg för att magen ska försvinna, samtidigt som du blir allt tanigare och knotigare. Och när magen väl är borta, så kommer ytterligare komplex och hjärnspöken sakta komma smygande.

b) stimulera kroppen genom fysisk aktivitet 3-5h/v, bygga på dig muskelmassa, äta bra kost, träna magen, bli piggare, gladare m.m.

Vad tror du din kropp kommer må bäst av?

Folk i tråden har bara rekommenderat det vettigaste alternativet.
Citera
2023-07-20, 01:17
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Gissa vad du kommer må bäst av, både fysiskt och psykiskt:

a) svälta dig ner till 65 kg för att magen ska försvinna, samtidigt som du blir allt tanigare och knotigare. Och när magen väl är borta, så kommer ytterligare komplex och hjärnspöken sakta komma smygande.

b) stimulera kroppen genom fysisk aktivitet 3-5h/v, bygga på dig muskelmassa, äta bra kost, träna magen, bli piggare, gladare m.m.

Vad tror du din kropp kommer må bäst av?

Folk i tråden har bara rekommenderat det vettigaste alternativet.

Jag väljer B

Imorgon är det dags för förändring.
Jag ska börja träna imorgon.
Jag vet att det kommer ta tid men det får ta den tiden det tar.

Visst går det att börja träna nu när jag har denna magen eller måste jag först gå ner lite grann och sen börja träna om jag vill få bort magen?
Citera
2023-07-20, 01:28
  #65
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Hur ska ni här inne ha det egentligen?
Vissa säger att jag ska gå ner i vikt medan andra säger att jag inte ska göra det.

Jag funderar på att svälta mig ner till 68kg men vill inte göra det i onödan om magen ändå blir kvar.
Använd ditt sunda förnuft.

Är lite mindre, få i dig mer protein. Eller ät som vanligt, långpromenader eller löpning. Du måste förbränna fettet. Inte förlora mer muskler.

Träna… Du behöver inte överdriva.
Det tar tid. Det tar flera månader till ett år.

Rör bara på dig. Du måste inte ens springa. Gör sit-ups, armhävningar, plankan och lyft lite vikter ibland om du kan. 3-5 gånger i veckan.

Sätt upp ett mål.
Magrutor sommaren 2024.

Btw. Har du nånsin fått uppfattningen att människor går runt med synliga magrutor?
Citera
2023-07-20, 01:37
  #66
Medlem
Ganonitos avatar
Du är verkligen inte tjock. Du är snarare vad man brukar kalla för skinny. Jag har mer mage än vad du har och jag betraktar mig inte som tjock.
Citera
2023-07-20, 02:46
  #67
Medlem
Tricket är att bygga massa, jag är smal som du men får du upp massa och vätska i kroppen som försvinner ölmagen. När det gäller magen så träna den så musklerna får ta plats.
Citera
2023-07-20, 12:18
  #68
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du är verkligen inte tjock. Du är snarare vad man brukar kalla för skinny. Jag har mer mage än vad du har och jag betraktar mig inte som tjock.

Nej, lol... Skinny fat är den korrekta termen. Men förstår att du hellre kallar honom för skinny, då det även får dig att tro att även du är smal.
Citera
2023-07-20, 13:44
  #69
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag väljer B

Imorgon är det dags för förändring.
Jag ska börja träna imorgon.
Jag vet att det kommer ta tid men det får ta den tiden det tar.

Visst går det att börja träna nu när jag har denna magen eller måste jag först gå ner lite grann och sen börja träna om jag vill få bort magen?

Topic: Skulle påstå som andra att du inte är tjock, du ser bara otränad ut.

Det framkommer inget om hur vanor, kost, vardagen ser ut så man behöver gissa sig fram.
Men jag tror att för din del räcker det med någon form av helkroppsprogram och bara äta vanligt och försöka äta minimalt processerad mat. Bara fokusera på att få i dig ordentligt med protein varje måltid, lägga till grönsaker och frukt om du inte äter det sedan tidigare, och inte vara rädd för kolisar eller feta livsmedel. Även drick ordentligt med vatten och var inte rädd för att salta och krydda maten. Förmodligen kommer du att vara mätt och troligen gå ner i bf% och lägga på dig muskler utan att krångla till det nu i början.
Citera
2023-07-20, 14:00
  #70
Medlem
Du är inte tjock och borde inte gå ner mer i vikt, träna och bygg muskler och gå upp i vikt istället. Tar tid men resultatet är värt det
Citera
2023-08-02, 00:17
  #71
Medlem
Har mått dåligt helt i onödan en hel vecka. Bara ätit en banan och druckit lite smoothie per dag. Och vågen visar fortfarande 73kg hur är det möjligt ????
Citera
2023-08-06, 09:34
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Har mått dåligt helt i onödan en hel vecka. Bara ätit en banan och druckit lite smoothie per dag. Och vågen visar fortfarande 73kg hur är det möjligt ????

Sluta med bantningen. Du kommer i värsta fall hamna på en högre bf% för att du kommer tappa er muskler än fett och se likadan ut eller se sämre ut på en lägre vikt till slut.

Du ser helt normal ut, skulle även kalla dig smal/liten. Du behöver bara ta tag i kosten och träning. Eventuellt akta dig för dra på dig en psykisk sjukdom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback