Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-01, 20:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Iranier är ganska vanligt tycker jag, även om det kanske inte dräller av dem. De brukar vara kompetenta och även sociala.

Araber är kanske mer Phone-fix och sånt jag har sett hittills.

Slutar med att de klåpar till det och har sönder en sensor eller liknande. Vägrar sedan erkänna att de gjort fel.
Citera
2023-09-01, 21:09
  #26
Avstängd
Tjäner flera stycken. Men många blir digitala nomader och flyttar oftast till sina hemländer.
Citera
2023-09-01, 21:28
  #27
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag är knappast med i mensa eller nått, men jag har observerat att det är väldigt få araber som jobbar inom IT. På jobbet har vi en person på 100 ungefär. Det finns många invandrare, polacker osv. men få araber och några svarta har jag aldrig sett till.

Är det pga. att miljön är rasistisk, eller vad tror ni att det beror på?
Har jag bara jobbat på svenneföretag?

Araber har inavlat sigsjälva till retardation tack vare tusen år av släktarrangerade kusingiften. De fattar helt enkelt inte och det finns inget man kan göra för att göra dem mer IT-intresserade eller mindre sadistiska eller mer empatiska. De är helt enkelt snedknullade från födseln.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin...he_Middle_East

2003 var 45% av alla gifta par i mellanöstern är släkt. Lär inte va annorlunda idag, de får stryk om de inte gifter sig med sin kusin.
Citera
2023-09-01, 21:30
  #28
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Ja, iranier pluggar ofta civ ing o jobbar inom IT. De är mer högutbildade än svenskarna o tar fler platser på linjer som ger välbetalda jobb än oss. Annars e det dåligt med araber som jobbar inom IT.

Jaha. Och? Iranier är perser ditt stolpskott. Lika relevant för tråden som att börja babbla om hur vanligt det är med eskimåer inom IT. Det är också därför iranier har kvar lite hjärnverksamhet och det beror på att de står långt ifrån araberna genetiskt precis som oss.
Citera
2023-09-01, 21:31
  #29
Medlem
Har ett par kollegor från Irak, faktiskt väldigt duktiga och drivna.
Jobbar på ett "litet konsultbolag inom it i Stockholm och stött på en hel del från just Irak som är väldigt välintegrerade, kom nog till Sverige i rätt ung ålder.
Citera
2023-09-01, 21:32
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Jaha. Och? Iranier är perser ditt stolpskott. Lika relevant för tråden som att börja babbla om hur vanligt det är med eskimåer inom IT. Det är också därför iranier har kvar lite hjärnverksamhet och det beror på att de står långt ifrån araberna genetiskt precis som oss.
Iran är ett land i Mellanöstern som likt andra länder i Mellanöstern har religionen islam, många skulle nog säga de är araber men men.
Citera
2023-09-01, 21:35
  #31
Avstängd
whack-a-moles avatar
Steve Jobs var född i Syrien. Räcker väl.
Citera
2023-09-01, 21:36
  #32
Medlem
hippopotamus1s avatar
Har haft araber på mitt jobb som är inom IT. När du ser bönemattor ulagda i konferensrummen och där vederbörade ska be 5 gånger om dagen samt inte äta en månad om dagen så börjar man som chef undra hur det här ska gå ihop och lovar sig själv att aldrig mer anställa en arab. Det går liksom utför. Hellre en blekfet blandmissbrukare
Citera
2023-09-01, 21:47
  #33
Medlem
Styrkelyftares avatar
Självklart finns det araber som arbetar inom IT i Sverige. Vad är det ens för fråga? Jag har flera sådana i min bekantskapskrets.

Däremot tror jag, som andra redan varit inne på, att det finns fler iranier och indier inom IT-branschen. Men det betyder naturligtvis inte att araber (eller afrikaner för den delen) lyser med sin frånvaro.

I övrigt verkar en del här inne ha fått för sig att det krävs ett IQ högre än snittet för att arbeta inom IT. Det är nonsens.
__________________
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-09-01 kl. 21:53.
Citera
2023-09-01, 21:52
  #34
Medlem
supermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Steve Jobs var född i Syrien. Räcker väl.
inte han, men antagligen hans far:
Citat:
Jobs was born in San Francisco to a Syrian father and German-American mother.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs
Citera
2023-09-01, 22:00
  #35
Avstängd
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermoon
inte han, men antagligen hans far:

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs
My bad
Citera
2023-09-01, 22:02
  #36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag är knappast med i mensa eller nått, men jag har observerat att det är väldigt få araber som jobbar inom IT. På jobbet har vi en person på 100 ungefär. Det finns många invandrare, polacker osv. men få araber och några svarta har jag aldrig sett till.

Är det pga. att miljön är rasistisk, eller vad tror ni att det beror på?
Har jag bara jobbat på svenneföretag?
Kan nog vara lite mindre men fem på 100 kastar jag in från där jag är nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback