Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-19, 09:42
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
Hej kompisar!
jag är blev bra bäng på årets skörd! har ca halva skörden kvar bara ;(
fan vad mycket mer man röker när man inte behöver betala för det :P

Ebba busch sorten va fetast! man blir liksom inte less på den smaken 10/10 ruset 10/10
ska prova flera sorter denna sommar!

vilka sorter körde du som levde såhär länge?


Tjena
Det sista som jag skördade nu var Ztrawberriez auto från Fastbuds. Den blev jävligt sent utplanterad men hann typ gå klart innan möglet kom.

Annars är jag förvånad över den enorma avkastningen på den mindre plantan Cinderella Jack auto från Dutch Passion. Fick ännu mer än förra året på den.
Bara den jag smakat än , underbar hybrid med bra potens.
Hur är Ebba Busch?
Är den hybrid eller blir du trött och seg på den?
Citera
2023-10-19, 17:15
  #518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
Hej kompisar!
jag är blev bra bäng på årets skörd! har ca halva skörden kvar bara ;(
fan vad mycket mer man röker när man inte behöver betala för det :P

Ebba busch sorten va fetast! man blir liksom inte less på den smaken 10/10 ruset 10/10
ska prova flera sorter denna sommar!

vilka sorter körde du som levde såhär länge?

Du får helt enkelt odla mer nästa gång. Ta höjd för hur mycket du röker och hur mycket som kan tänkas äta upp utav djur och dylikt. Sen är det bara ut med spaden och svettas lite 😂
Citera
2023-10-19, 17:18
  #519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Tjena
Det sista som jag skördade nu var Ztrawberriez auto från Fastbuds. Den blev jävligt sent utplanterad men hann typ gå klart innan möglet kom.

Annars är jag förvånad över den enorma avkastningen på den mindre plantan Cinderella Jack auto från Dutch Passion. Fick ännu mer än förra året på den.
Bara den jag smakat än , underbar hybrid med bra potens.
Hur är Ebba Busch?
Är den hybrid eller blir du trött och seg på den?

Allt (det absolut mesta) är per definition hybrid.

Dutch passion brukar leverera. Hur var det att odla dom där sorterna så sent? Det blev uppenbarligen en sen skörd. Fick du något problem med mögel? Det var ju en del regn under sensommar.
Citera
2023-10-20, 17:43
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Allt (det absolut mesta) är per definition hybrid.

Dutch passion brukar leverera. Hur var det att odla dom där sorterna så sent? Det blev uppenbarligen en sen skörd. Fick du något problem med mögel? Det var ju en del regn under sensommar.

Hej
Jo Cinderella Jack:en tog jag för ca 3-4 veckor sedan.
Inget mögel alls och massor av armar och buds på denna låga men breda planta.
Har lite svårt att utvärdera den andra då den var sjuk ibörjan av den sena utplanteringen och man såg att den avtog lite i tillväxt nu när det blev kallt.
Och jag fick klippa den pga mögel , men de är ju inte konstigt i oktober kanske.

Jag tycker alltid att det är roligt att fråga folk om hur dom upplever en specifik strain.
Samma sort kan ju påverka 2 människor så olika.
Själv vet jag med mig att röker jag en tung indica som är hög i myrcene då blir jag fort trött och seg.
Då detta inte är effekter som jag är så förtjust i så väljer jag hellre mer energiska strains.

Jag jobbar på att hitta den "rätta" strainen till varje tillfälle,
just för min kropp.
Jag har inte bråttom,
jag tänker att det tar hela livet 😄 🤣
Citera
2023-10-24, 00:02
  #521
Medlem
Benmaergskylans avatar
Jag är väldigt förtjust i blueberry pancaken som sattes i juni på mycket bra och frodiga ställen.
Fick alldeless för mycket ... Och doften då undrar ni... HELT SINNESJUK
Citera
2023-10-26, 12:58
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Tjena
Det sista som jag skördade nu var Ztrawberriez auto från Fastbuds. Den blev jävligt sent utplanterad men hann typ gå klart innan möglet kom.

Annars är jag förvånad över den enorma avkastningen på den mindre plantan Cinderella Jack auto från Dutch Passion. Fick ännu mer än förra året på den.
Bara den jag smakat än , underbar hybrid med bra potens.
Hur är Ebba Busch?
Är den hybrid eller blir du trött och seg på den?


jäklar va länge den levde!
När planterade du fröet?
Ska prova flera sorter i kommande säsong ska kolla på dessa du nämner

Körde bara 3 Ebba busch och 3 afghan denna säsong mest för att se om det funkar så långt norrut och det funkade bra men dom växte inte lika fort som lyinginaditch hans växte dubbelt så snabbt!

Ebba busch är riktigt kletig man känner att den är oljig när man klämmer på budden smaken är starkt sur och söt! ser ut som inomhus odlat! den är "trippig" eller vad man ska säga men man blir rejält sänkt av den också.
Afghanen är i starkaste laget sover galet bra på denna.
ska köra i krukor nästa år 25 liters

hoppas man kan få fler frön av denna mr bean
Citera
2023-10-26, 12:58
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Jag är väldigt förtjust i blueberry pancaken som sattes i juni på mycket bra och frodiga ställen.
Fick alldeless för mycket ... Och doften då undrar ni... HELT SINNESJUK


vart köpte du denna pjäs?
Citera
2023-10-26, 13:04
  #524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Du får helt enkelt odla mer nästa gång. Ta höjd för hur mycket du röker och hur mycket som kan tänkas äta upp utav djur och dylikt. Sen är det bara ut med spaden och svettas lite 😂

ska avverka en den av skogen min och göra en riktigt bra spot! ta skotern i vinter och köra upp massa jord!
kan man plantera i en säck och flytta den senare? eller tar rötterna stryk?
Citera
2023-10-26, 13:46
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
ska avverka en den av skogen min och göra en riktigt bra spot! ta skotern i vinter och köra upp massa jord!
kan man plantera i en säck och flytta den senare? eller tar rötterna stryk?

Jag har aldrig planterat i en säck och sen flyttat. Antar att rötterna kan skadas lite utav det. Speciellt om man kränger mycket med säcken.
Citera
2023-10-28, 15:02
  #526
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
ska avverka en den av skogen min och göra en riktigt bra spot! ta skotern i vinter och köra upp massa jord!
kan man plantera i en säck och flytta den senare? eller tar rötterna stryk?

Du kan absolut plantera i en säck, jag skulle tom rekomendera det om förutsättningarna inte är optimala, gör lite hål underst i säcken så rötterna får luft och inte ruttnar av vatten.
Citera
2023-10-28, 16:03
  #527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Du kan absolut plantera i en säck, jag skulle tom rekomendera det om förutsättningarna inte är optimala, gör lite hål underst i säcken så rötterna får luft och inte ruttnar av vatten.

Tror du missförstår. Han/Hon menar att odla i en säck och SEN flytta på säcken. Som att odla i kruka som man flyttar runt på.
Citera
2023-10-28, 16:08
  #528
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Tror du missförstår. Han/Hon menar att odla i en säck och SEN flytta på säcken. Som att odla i kruka som man flyttar runt på.

Går utmärkt fortfarande, sedan om du via logistiken förstör rötterna får du såklart tänka efter lite själv (flytta försiktigt)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback