Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-26, 23:05
  #1
Medlem
lone stars avatar
Bott i Uppsala många år men just nu är vägarna fullständigt vidriga med enorma hål i asfalten mitt inne i staden så man riskerar köra sönder bilen. Fler städer med liknande standard? Har aldrig varit så här dåligt i minst 15 år.
Beror det på eftersatt underhåll eller speciell vinter?
Citera
2024-01-27, 00:32
  #2
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Uppsala har blivit en stad där man vill bli av med bilister. Vägunderhållet är fullständigt undermåligt.
Citera
2024-01-27, 00:36
  #3
Medlem
funktioners avatar
Tycker det är dåliga vägar i princip överallt. Lappat och lagat i vad som känns lite som tillfällig lösning om än helt duglig. Är väl ett himla projekt att stänga av långa sträckor eller stadsvägar för att asfaltera om hela skiten kan jag tänka mig.
Extra skoj när det är regn och vattenpölar och man inte vet vad som döljer sig där. BAAM säger det så var det ett stort hål där...

Är väl som med allt annat eftersatt. Det finns inga pengar. Pengarna får invandrarna!
__________________
Senast redigerad av funktioner 2024-01-27 kl. 01:32.
Citera
2024-01-27, 00:44
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Bott i Uppsala många år men just nu är vägarna fullständigt vidriga med enorma hål i asfalten mitt inne i staden så man riskerar köra sönder bilen. Fler städer med liknande standard? Har aldrig varit så här dåligt i minst 15 år.
Beror det på eftersatt underhåll eller speciell vinter?

Fan så fult bodde där uppe ett par år mysig stad, jag har fått intrycket att de vill bli av med bilar kanske 10 år tillbaka med olika satsningar har aldrig märkt att vägarna varit slitna då

Förstör de bilen så kan du stämma kommunen om jag inte har fel där
Citera
2024-01-27, 01:14
  #5
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Tycker det är dåliga vägar i princip överallt. Lappat och lagat i vad som känns lite som tillfällig lösning om än helt duglig. Är väl ett himla projekt att stänga av långa sträckor eller stadsvägar för att asfaltera om hela skiten kan jag tänka mig.
Extra skoj när det är regn och vattenpölar och man inte vet vad som döljer sig där. BAAM säger det så var det ett stort hål där...

Är väl som med allt annat eftersatt. Det finns inga pengar

Det viktigaste är att vi huserar tredje världens medborgare på skattebetalarnas pengar.
Citera
2024-01-27, 01:31
  #6
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Det viktigaste är att vi huserar tredje världens medborgare på skattebetalarnas pengar.
Ja det är vad som prioriteras det är uppenbart.
Allt släpar efter. Eller mycket i alla fall. Kan tänka mig att vägunderhåll inte står särskilt högt på ordningen.
Citera
2024-01-27, 01:45
  #7
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Ja det är vad som prioriteras det är uppenbart.
Allt släpar efter. Eller mycket i alla fall. Kan tänka mig att vägunderhåll inte står särskilt högt på ordningen.

Vägnät och järnvägar har det sparats in mycket pengar på. Kortsiktigt märks detta inte men nu börjar konsekvenserna synas. Järnvägen har dock varit katastrof en längre tid. Jämför med Japan eller Schweiz... Men vi valde att öppna våra hjärtan!
Citera
2024-01-27, 09:19
  #8
Medlem

Har Uppsala dåliga vägar? Har du varit i Dalarna, där är vägarna mer grusvägar än asfalt.
Det blir så här när man ger bort skattepengarna istället för att lägga dem på infrastruktur.
Fortsätter man att rösta på de sju idiotpartierna som hatar Sverige så blir det så här.

150 MILJARDER till EUs coronafond, så mycket gav Stefan Löfven bort.
För dem hade vi kunnat fått en fungerande järnväg o vägnät.
Folk är efterblivna och fortsätter rösta på dessa partier.

100 000+invandrare varje år kostar också många mååånga miljarder.
Folk fattar ingenting o fortsätter rösta som vanligt.
Sedan gnäller de att bilen går sönder för att det är hål i vägen.

Citera
2024-01-27, 13:44
  #9
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Har Uppsala dåliga vägar? Har du varit i Dalarna, där är vägarna mer grusvägar än asfalt.
Det blir så här när man ger bort skattepengarna istället för att lägga dem på infrastruktur.
Fortsätter man att rösta på de sju idiotpartierna som hatar Sverige så blir det så här.

150 MILJARDER till EUs coronafond, så mycket gav Stefan Löfven bort.
För dem hade vi kunnat fått en fungerande järnväg o vägnät.
Folk är efterblivna och fortsätter rösta på dessa partier.

100 000+invandrare varje år kostar också många mååånga miljarder.
Folk fattar ingenting o fortsätter rösta som vanligt.
Sedan gnäller de att bilen går sönder för att det är hål i vägen.


Jodå, visst har jag varit i Dalarna men de skador som finns i centrala Uppsala slår allt. Enorma hål mitt i vägarna. Då är en halvtaskig grusväg att föredra. Hade pengarna gått till utveckling istället för avveckling hade vi knappt haft grusvägar kvar i Sverige.
Citera
2024-01-27, 14:25
  #10
Avstängd
Ja det är illa runtom i landet, riktigt jävla illa faktiskt!
Citera
2024-01-27, 16:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Jodå, visst har jag varit i Dalarna men de skador som finns i centrala Uppsala slår allt. Enorma hål mitt i vägarna. Då är en halvtaskig grusväg att föredra. Hade pengarna gått till utveckling istället för avveckling hade vi knappt haft grusvägar kvar i Sverige.

Grusvägen jag skriver om är egentligen asfalterad, men på grund av bristande underhåll har asfalten transformerats till grus.
Lite så.

Man utvecklar massa saker, såsom biståndet till andra länder samt hur vi skall kunna fylla landet med än fler människor från Afrika.
Då finns det inte plats för att fixa vägar.
87% ville ha det så här. Var du en av dessa?
Citera
2024-01-27, 18:55
  #12
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Grusvägen jag skriver om är egentligen asfalterad, men på grund av bristande underhåll har asfalten transformerats till grus.
Lite så.

Man utvecklar massa saker, såsom biståndet till andra länder samt hur vi skall kunna fylla landet med än fler människor från Afrika.
Då finns det inte plats för att fixa vägar.
87% ville ha det så här. Var du en av dessa?

Har röstat SD sedan 2010. Redan då fanns det för många invällare här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback