Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-27, 14:53
  #1
Medlem
Jag förstår inte varför de ställer upp på detta. Det är en bra och spännande film, och plötsligt så dyker du upp och gör reklam för ex. diskmedel. Eller är med i Apotekets reklam, och pratar om hemorrojder eller gaser i magen. Och det är inte ens roligt. Visst, de tjänar kanske en slant, men är det bara för att få chansen att få vara med i TV, även om alla hatar reklamen? Och hur kan de vara med i reklam som bara är pinsam?

Skulle du kunna tänka dig att vara med i en reklamfilm?
Citera
2024-01-27, 14:58
  #2
Medlem
OneTaps avatar
en kompis farsa va med i en reklam film o han fick pröjsat typ 20 000 spänn :P o dessutom e de ju as coolt o va med i tv. e typ bara 0.4% av befolkningen som får va de :P
Citera
2024-01-27, 14:59
  #3
Avstängd
De får betalt för att flina.
Det är därför.

Se där - svaret är givet, tråden kan låsas.
Citera
2024-01-27, 15:21
  #4
Medlem
Livssynslurks avatar
Är väl inga konstigheter med att ställa upp på något sådant? Det ger en bra ersättning för minimal ansträngning.

Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Det var det mest smärtsamma misshandeln av det svenska språket jag någonsin sett.

Du är inte ensam om att känna detta, fick en kall kår längs ryggraden.
(*den mest)
Citera
2024-01-27, 15:32
  #5
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Jag förstår inte varför de ställer upp på detta. Det är en bra och spännande film, och plötsligt så dyker du upp och gör reklam för ex. diskmedel. Eller är med i Apotekets reklam, och pratar om hemorrojder eller gaser i magen. Och det är inte ens roligt. Visst, de tjänar kanske en slant, men är det bara för att få chansen att få vara med i TV, även om alla hatar reklamen? Och hur kan de vara med i reklam som bara är pinsam?

Skulle du kunna tänka dig att vara med i en reklamfilm?

Folk har ett stort behov av att synas och tycker att det är lite kul. Samtidigt får dom en slant för det.

Så varför inte?
Citera
2024-01-27, 15:33
  #6
Avstängd
Är nog skit samma om folk gillar det (som ICA-reklamen) eller folk hatar det (det mesta), för den som ställer upp och gör dom. Jag tänker att de har skrivit smarta avtal så att det fungerar som stim-pengar. Och då får långkörarna en rätt hygglig sidoinkomst.

Man tänker att hockeyspelaren med mjäll, Loa Falkman, Persbrandt; Susanne Reuter m.fl borde ha en slant redan, men ett par dagars arbete sätter dom på lönelistan i år framöver.

Och så länge de har en fungerande tumme kan de väl zappa ifrån skiten, de med.
Citera
2024-01-27, 15:59
  #7
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Därför att du får betalt, bra betalt!

Dom där jävla mupparna i ICA-reklamerna är för fan nästintill ekonomiskt oberoende.

Hade kunna ställt upp då jag är tillräckligt gammal för att förstå skillnaden mellan fiktion och verklighet
Citera
2024-01-27, 16:00
  #8
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Reklam är enkla och roliga pengar. Men sen gör man väl inte reklam för vad som helst bara för det. Förutom några idioter då..
Citera
2024-01-27, 16:19
  #9
Medlem
Knarklangarens avatar
För att kunna skryta på sociala medier om det, fastän ingen bryr sig.
Citera
2024-01-27, 16:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Jag förstår inte varför de ställer upp på detta. Det är en bra och spännande film, och plötsligt så dyker du upp och gör reklam för ex. diskmedel. Eller är med i Apotekets reklam, och pratar om hemorrojder eller gaser i magen. Och det är inte ens roligt. Visst, de tjänar kanske en slant, men är det bara för att få chansen att få vara med i TV, även om alla hatar reklamen? Och hur kan de vara med i reklam som bara är pinsam?

Skulle du kunna tänka dig att vara med i en reklamfilm?

Ja, det är mycket pengar i reklam.
Citera
2024-01-27, 17:13
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Det var det mest smärtsamma misshandeln av det svenska språket jag någonsin sett.

Skämmes. Skämmes tag mig fan - landsförrädare.

Han är inte helsvensk.
Citera
2024-01-27, 19:46
  #12
Medlem
Europes avatar
Du kan få en timlön på många tusentals kronor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback