Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-19, 21:54
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai

Jag har tänkt den tanken. Det vore ju sorgligt att lämna sitt land för att feministerna bestämt att man är neger, men samtidigt så är det ju som du säger. Det har man gjort i alla tider. Jag känner mig hopplös och förnedrad av att vara här. Jag lutar dock lite åt att skjuta mig hellre än att gå i exil. Resten av världen är ju också rätt sämst liksom. Det som är bra som fan med Sverige är LAS. Här behöver man inte krypa för sin chef. Så är det ju inte i t.ex USA. Där blir man ju mer neger än här på ett sätt. Är det bättre i UK? De älskar svenskar där, speciellt i typ Scotland

Okej, om du inte ser några möjligheter andra ställen får du göra det bästa utav ditt liv i Sverige. Det första är isåfall att försöka undvika att bli frustrerad. Välj bort allt som irriterar dig. Man väljer själv vilka media man använder. Vilka människor man umgås. Vad man läser.

Sen är det så att världen är i ständig förändring. Om några år kanske det är en helt annan samhällsklimat. Vem vet.

Själv har jag varit egenföretagare sen typ nittiotalet, aldrig böjd nacken för någon. Men troligen jobbat dubbelt så hårt som någon anställd.
Citera
2024-01-19, 22:45
  #62
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det behövs otroligt mer män som jobbar i kvinnodominerade yrken, kanske samhället borde uppmuntra män att utbilda sig och söka dessa jobb och göra en ansträngning att vara förebilder. Så är inte fallet tyvärr. För min egen del är det försent redan.

Om du vill utbilda dig till förskollärare, undersköterska, vårdbiträde, grundskollärare eller lokalvårdare så skulle de ta emot dig med öppna armar och vara allmänt glada för din närvaro!

Gör det på måndag! Ovan nämnda yrken är bristyrken som skriker efter folk, så ingen i hela Sverige kommer att tacka nej till att du vill utbilda dig till yrket!

Dessutom; om du kommer som ensam kille till en kvinnodominerad arbetsplats så kommer du att en större chans att hitta en partner på arbetsplatsen! Jämfört med om du kommer till en mansdominerad korvfest-arbetsplats...
Citera
2024-01-19, 23:02
  #63
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Skatten är lägre. Allt annat lika så skulle jag ha det bättre där. Jag får ju ändå inget tillbaka av samhället i Sverige, för jag är varken skäggbarn eller kvinna.

Hej!

Poängtera att du och jag är på en första dejt.

Vad gör du för att få mig intresserad av dig?

1) Är rak och ärlig och visar för mig vem du är; berättar om dina intressen, dina åsikter och roliga anekdoter och trevliga och roliga grejer du hittat på. Sen förstås också att du lyssnar och är intresserad när jag berättar om samma saker för dig.

2) Du håller en lång och otäck monolog om hur feministerna förstört ditt liv, hur mycket du hatar kvinnor, att du tycker att kvinnor inte ska ha mänskliga rättigheter eller rösträtt och att du borde få lustmörda kvinnor efter eget behag. Sen när jag säger emot dig så kallar du mig för elaka saker och antyder att jag röstar på vänsterpartiet. Sen när vakten på utestället vänligt ber dig lämna etablissemanget så börjar du veva mot vakten, vilket leder till att vakten klämmer ihop dig till ett litet paket, och sen kommer polisen och hämtar in dig in häktet. Och stackars jag får gå hem och lugna ner mig med en extra stor bit av cannabis!

Så; vilket alternativ tror du är det rätta när det handlar om att dejta otäcka kvinnor???
Citera
2024-01-19, 23:16
  #64
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Hej!

Poängtera att du och jag är på en första dejt.

Vad gör du för att få mig intresserad av dig?

1) Är rak och ärlig och visar för mig vem du är; berättar om dina intressen, dina åsikter och roliga anekdoter och trevliga och roliga grejer du hittat på. Sen förstås också att du lyssnar och är intresserad när jag berättar om samma saker för dig.

2) Du håller en lång och otäck monolog om hur feministerna förstört ditt liv, hur mycket du hatar kvinnor, att du tycker att kvinnor inte ska ha mänskliga rättigheter eller rösträtt och att du borde få lustmörda kvinnor efter eget behag. Sen när jag säger emot dig så kallar du mig för elaka saker och antyder att jag röstar på vänsterpartiet. Sen när vakten på utestället vänligt ber dig lämna etablissemanget så börjar du veva mot vakten, vilket leder till att vakten klämmer ihop dig till ett litet paket, och sen kommer polisen och hämtar in dig in häktet. Och stackars jag får gå hem och lugna ner mig med en extra stor bit av cannabis!

Så; vilket alternativ tror du är det rätta när det handlar om att dejta otäcka kvinnor???
Hörru! Jag hade LÄTT gjort mos av din hyptotetiska vakt
Citera
2024-01-19, 23:32
  #65
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Hörru! Jag hade LÄTT gjort mos av din hyptotetiska vakt

Nej, det hade du inte kunnat.

Du kommer aldrig att må bättre av att måla upp grandiosa och förljugna superversioner av dig själv.

Fokusera på vad du faktiskt är bra på, och utveckla de delarna av dig själv!

Om du är 1,55 lång och klent bygd så kommer du aldrig att bli en MMA slagskämpe; så sluta då att försöka vara en MMA slagskämpe! Utveckla istället de kvaliteter som du faktiskt är bra på! Det finns faktiskt många tjejer som gillar korta killar som inte kan slåss, så sluta försöka vara så himla macho!
Citera
2024-01-19, 23:38
  #66
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Nej, det hade du inte kunnat.

Du kommer aldrig att må bättre av att måla upp grandiosa och förljugna superversioner av dig själv.

Fokusera på vad du faktiskt är bra på, och utveckla de delarna av dig själv!

Om du är 1,55 lång och klent bygd så kommer du aldrig att bli en MMA slagskämpe; så sluta då att försöka vara en MMA slagskämpe! Utveckla istället de kvaliteter som du faktiskt är bra på! Det finns faktiskt många tjejer som gillar korta killar som inte kan slåss, så sluta försöka vara så himla macho!
Men vad i... jag är ju inte ens kort!Jag gillar inte macho. Jag kan ju slåss! Åtminstone gick jag på kampsport ett bra tag. Säger inte att jag skulle vinna. Men jag hade varit mer än en "ordningsvakt" hade vågat ge sig på.
Citera
2024-01-19, 23:42
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Hej!

Poängtera att du och jag är på en första dejt.

Vad gör du för att få mig intresserad av dig?

1) Är rak och ärlig och visar för mig vem du är; berättar om dina intressen, dina åsikter och roliga anekdoter och trevliga och roliga grejer du hittat på. Sen förstås också att du lyssnar och är intresserad när jag berättar om samma saker för dig.

2) Du håller en lång och otäck monolog om hur feministerna förstört ditt liv, hur mycket du hatar kvinnor, att du tycker att kvinnor inte ska ha mänskliga rättigheter eller rösträtt och att du borde få lustmörda kvinnor efter eget behag. Sen när jag säger emot dig så kallar du mig för elaka saker och antyder att jag röstar på vänsterpartiet. Sen när vakten på utestället vänligt ber dig lämna etablissemanget så börjar du veva mot vakten, vilket leder till att vakten klämmer ihop dig till ett litet paket, och sen kommer polisen och hämtar in dig in häktet. Och stackars jag får gå hem och lugna ner mig med en extra stor bit av cannabis!

Så; vilket alternativ tror du är det rätta när det handlar om att dejta otäcka kvinnor???
Snälla snubben är rädd för konkurrens från kvinnor och skäggbarn. Han är oförmögen att göra sig attraktiv.
Citera
2024-01-20, 00:06
  #68
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Men vad i... jag är ju inte ens kort!Jag gillar inte macho. Jag kan ju slåss! Åtminstone gick jag på kampsport ett bra tag. Säger inte att jag skulle vinna. Men jag hade varit mer än en "ordningsvakt" hade vågat ge sig på.

Givet hur du uttrycker dig här på forumet, så har jag lite svårt att tro att du kan klampa in på valfritt hak på Stureplan och misshandla valfria gäster medan ordningsvakterna står i givakt och hejar på dig...

MEN, du borde faktiskt inte försöka para ihop dig med tjejer som gillar våldsverkare som slåss med poliser och ordningsvakter... generellt sett så har de tjejerna allvarliga problem i huvudet, och alla som försöker umgås med dem kommer att få en massa problem.

Har du försökt att vara en snäll och juste kille bara? Det brukar fungera bra, och de tjejer som inte gillar snälla och justa killar vill man inte umgås med i alla fall!
Citera
2024-01-25, 18:32
  #69
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
I Polen finns ett uttryck, "negern har gjort sitt, negern kan gå "

Här i Sverige säger man istället: Den penisbärande mannen har gjort sitt, den penisbärande mannen kan gå. En man är aldrig värd mer än antalet Kwh hans penis åstadkommer.

Man ska därför inte bli förvånad när kvinnliga chefer rekryterar med underlivet.
Citera
2024-01-31, 20:47
  #70
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Här i Sverige säger man istället: Den penisbärande mannen har gjort sitt, den penisbärande mannen kan gå. En man är aldrig värd mer än antalet Kwh hans penis åstadkommer.

Man ska därför inte bli förvånad när kvinnliga chefer rekryterar med underlivet.
Om man är snygg borde man alltså klistra på en bild på CV:t? Det var ju en tanke. Ja, inte för mig då kanske, men ändå
Citera
2024-02-02, 08:55
  #71
Medlem
Varför ljuger TS?

I Sverige så får det saknade könet jobbet OM två eller fler parter har lika meriter.
I Sverige så tjänar män som grupp mer än kvinnor som grupp, kvinnor tjänar enkom 90% av det män tjänar, det är rejält mindre.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2024-02-02 kl. 08:58.
Citera
2024-02-02, 17:45
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenab
Idag får du förtur i arbetskön om du heter Mohammed eller liknande namn med likande ursprung. Tyvärr. Sverige har blivit en mycket mycket absurd plats.
Det där är inte sant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback