Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-17, 21:20
  #1
Medlem
Olduvais avatar
I Rhodesia fanns det raslagar

Där fick en svart inte ha ett jobb om en vit ville ha det jobbet

I Sverige får en man bara jobb om en kvinna inte vill ha samma jobb

Yngre män är negrer som ses som sämre än de vita kvinnorna. Dessa får förtur till de mest attraktiva arbetena och besparas mödan av att ha ett negerjobb. Männen får negerjobben istället.

Negerjobb är då alltså arbeten som kräver möda och inte kan ske i bekvämlighet. Negern får slita där den vita inte vill. Männen får de minst bekväma jobben, som ofta har sämst betalt. Detta är feminism.

Varför kan vi män inte åtminstone få betalt för arbete vi gör? Det är väl ok om kvinnan har det bekvämt. Det behöver hon ju. Men det är konstigt att hon ska ha mer betalt
Citera
2024-01-17, 21:21
  #2
Medlem
Zenabs avatar
Idag får du förtur i arbetskön om du heter Mohammed eller liknande namn med likande ursprung. Tyvärr. Sverige har blivit en mycket mycket absurd plats.
Citera
2024-01-17, 21:28
  #3
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenab
Idag får du förtur i arbetskön om du heter Mohammed eller liknande namn med likande ursprung. Tyvärr. Sverige har blivit en mycket mycket absurd plats.
Fast Mohammed kan ju inte ens läsa. Så i reliteten spelar det ingen roll.

Men visst är pojkar andra klassens medborgare. I skolan har de bäst resultat i alla standardiserade prov ändå får dom de sämre betygen.

Det mest lysande exemplet är ju cp-greta. Trotts att hon inte befann sig i skolan, har en mixad begåvningsprofil (partitiell idiot) fick hon högsta betyg i alla ämnen. Ingen kvinlig lärare vågade gå emot koncensus.

Det är helt otroligt att svenska män accepera sådant här.
Citera
2024-01-17, 21:31
  #4
Medlem
dödsknivens avatar
Sist jag kollade så är löneskillnaden fortfarande till männens fördel. Men det får man väl inte längre säga i det här jävla landet
Citera
2024-01-17, 21:42
  #5
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Sist jag kollade så är löneskillnaden fortfarande till männens fördel. Men det får man väl inte längre säga i det här jävla landet
Jo, men när sådan statistik lyfts fram av våra kära myndigheter, så delas det aldrig in i åldersgrupper. Detta såklart eftersom att feminismen ger ett starkt avtryck i yngre generationer, men inte i de äldre. Dessutom så arbetar bara hälften av invandrade kvinnor, eftersom att de inte tillåts lämna hemmet utan manlig översyn.

Trots att kvinnor har lättare att få jobb i Sverige så är högre andel av invandrarkvinnor än invandrarmän arbetslösa och har därav ingen förvärvsinkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Men visst är pojkar andra klassens medborgare. I skolan har de bäst resultat i alla standardiserade prov ändå får dom de sämre betygen.
Jag är inte säker på att detta stämmer. Skillnader verkar finnas i de nationella proven, men de verkar vara försvinnande små i jämförelse med skillnaderna i betyg. Det var intressant!

https://skr.se/download/18.45167e431...7585-724-4.pdf

Att man varit mindre omtyckt som pöjk än vad flickorna var, var ju knappast nyheter, men jag har aldrig riktigt tänkt på att det återspeglas i betygen. I länken ovan syns ju att det finns en skillnad som är ihållande och tydlig, men samtidigt väldigt liten
Citera
2024-01-17, 21:48
  #6
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Jo, men när sådan statistik lyfts fram av våra kära myndigheter, så delas det aldrig in i åldersgrupper. Detta såklart eftersom att feminismen ger ett starkt avtryck i yngre generationer, men inte i de äldre. Dessutom så arbetar bara hälften av invandrade kvinnor, eftersom att de inte tillåts lämna hemmet utan manlig översyn.

Trots att kvinnor har lättare att få jobb i Sverige så är högre andel av invandrarkvinnor än invandrarmän arbetslösa och har därav ingen förvärvsinkomst.


Jag är inte säker på att detta stämmer. Skillnader verkar finnas i de nationella proven, men de verkar vara försvinnande små i jämförelse med skillnaderna i betyg. Det var intressant!

https://skr.se/download/18.45167e431...7585-724-4.pdf

Att man varit mindre omtyckt som pöjk än vad flickorna var, var ju knappast nyheter, men jag har aldrig riktigt tänkt på att det återspeglas i betygen. I länken ovan syns ju att det finns en skillnad som är ihållande och tydlig, men samtidigt väldigt liten

Jag vet inte vilka myndigheters statistik du syftar på, men på SCB kan du jämföra löner mellan könen för olika åldersgrupper. Jättelätt att hitta

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-for-personer/
Citera
2024-01-17, 21:57
  #7
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jag vet inte vilka myndigheters statistik du syftar på, men på SCB kan du jämföra löner mellan könen för olika åldersgrupper. Jättelätt att hitta

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-for-personer/
Jo, men det är ju det jag sa. De lägger inte ut statistik för inrikes födda enbart, trots att de gör detta i andra avseenden. När resultatet inte blir PK så ryker den variabeln. Så man kan inte ta bort utländska hemmafruar/fångar som har noll inkomst eller bara får bidrag, från statistiken.

Troligtvis så används dessa för att få det att se ut som att unga svenska tjejer tjänar mindre i statistiken, även som verkligheten är tvärt om.
Citera
2024-01-17, 21:58
  #8
Medlem
Olduvais avatar
Det är en ära att ha dig i min tråd, även om du är en putin-kuksugare
Citera
2024-01-17, 22:04
  #9
Medlem
zombie-nations avatar
Vilka sorts jobb har du sökt?

Kolla t ex vem som sitter i kassan på Ica. Söta, unga tjejer. Kolla vilka som sitter i kassan på Lidl, män.

Jobb diskriminerar åt båda hållen.

Kolla på vilka som jobbar på sishem och inom kriminalvården, män.

De som sitter och betalar ut bidrag, kvinnor.

Kommer du till intellektuellt krävande jobb blir individen viktigare och du kommer inte ha en fördel av någotdera av könen.
Citera
2024-01-17, 22:04
  #10
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Jo, men det är ju det jag sa. De lägger inte ut statistik för inrikes födda enbart, trots att de gör detta i andra avseenden. När resultatet inte blir PK så ryker den variabeln. Så man kan inte ta bort utländska hemmafruar/fångar som har noll inkomst eller bara får bidrag, från statistiken.

Troligtvis så används dessa för att få det att se ut som att unga svenska tjejer tjänar mindre i statistiken, även som verkligheten är tvärt om.
Då bör du nog presentera lite underlag för dina påståenden om det nu inte går att få tag på den informationen. Dina känslor räknas inte som underlag tyvärr
Citera
2024-01-17, 22:08
  #11
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai



Jag är inte säker på att detta stämmer. Skillnader verkar finnas i de nationella proven, men de verkar vara försvinnande små i jämförelse med skillnaderna i betyg. Det var intressant!

https://skr.se/download/18.45167e431...7585-724-4.pdf

Att man varit mindre omtyckt som pöjk än vad flickorna var, var ju knappast nyheter, men jag har aldrig riktigt tänkt på att det återspeglas i betygen. I länken ovan syns ju att det finns en skillnad som är ihållande och tydlig, men samtidigt väldigt liten
Detta är ett stort problem i hela västvärlden. Har man tittat på samhällsprogram och läst nyheter har man inte kunnat undå hur pojkar behandlas (av kvinliga lärare)
Citera
2024-01-17, 22:22
  #12
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Då bör du nog presentera lite underlag för dina påståenden om det nu inte går att få tag på den informationen. Dina känslor räknas inte som underlag tyvärr
Källan är ju just att statistiken som visar att svenska/vita kvinnor har det hur bra som helst är uppenbart bortklippt.

De har t.ex "Befolkningen 16-64 år efter region, sysselsättning och kön, ny tidsserie fr.o.m. 2019"
^denna kommer nog också försvinna om detta blir för känsligt, men visar att utländksa kvinnor i stor utsträckning inte arbetar.

Din länk från samma källa visar att kvinnor har mindre inkomst, men gör inte skillnad på inrikesfödda och utrikesfödda. Det stora antalet utrikesfödda drar ner "kvinnornas" inkomster i statistiken, och detta sker med flit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback