Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-21, 12:45
  #265
Medlem
honung66s avatar
Kan tillägga att jag blev hämtad av polis för att jag tydligen stökat med ambulanspersonalen.

När de slog på mig och jag kom upp helt ren bestämde sig den äcklige jäveln att göra en husis och kom ut med en karta var av bensedin och ksalol.

Den oäcklige polismannen tyckte de skulle skita i det, men äcklet upprättade en anmälan. Jag sa att jag inte erkänner nåt ang tabletterna innan de är skickade på analys.

Jag hoppas ju så klart på att de lägger ner skiten, men skulle jag få ett analysresultat lägger jag så klart upp det här.
Citera
2024-02-21, 12:49
  #266
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
När du testades positivt på fentanyl, var det bara på sticka eller bekräftades det av labb? Om de sakerna du listar är från samma prov som det där du var positiv på fentanyl kan det ha varit falskt positiv

Yes, samma prov. Var rätt borta så ingen aning om hur de testat eller om det är verifierat.

Men ska polisen gå vidare så måste väl u-provet verifieras antar jag?
Citera
2024-02-21, 12:57
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Yes, samma prov. Var rätt borta så ingen aning om hur de testat eller om det är verifierat.

Men ska polisen gå vidare så måste väl u-provet verifieras antar jag?
Ja, det måste det göras. Mer än så vet jag tyvärr inte. Det har redan verifierats för benso men det står inget om fentanyl i det du la upp.
Citera
2024-02-21, 13:00
  #268
Medlem
honung66s avatar
Sista grejen, ang toleransen. Jag har tagit antingen imovane eller ksalol ca 5nätter/vecka i över ett år och har aldrig behövt ta mer än två ksalol för att sova som en baby.

Toleransen för Imovane ökar på bara några dagar i sträck så jag har varit helt förundrad över att ksalolen funkat utan dosökning.

Men ge fan i o ta droger alls är min bästa rekommendation.
Citera
2024-02-21, 13:03
  #269
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Ja, det måste det göras. Mer än så vet jag tyvärr inte. Det har redan verifierats för benso men det står inget om fentanyl i det du la upp.

Står inte fentanyl nånstans vad jag kan se, men positiv på opiater och de sa fentanyl båda gångerna när jag frågade. Heter det nåt annat på läkarspråk?

Jag la bara upp det som jag antog var benso.
Citera
2024-02-21, 13:08
  #270
Medlem
honung66s avatar
Kollade lite noggrannare:

U—Opiater (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: BED
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Opiater/U-Opioider negativ.

Så falsk positiv mao?
Citera
2024-02-21, 15:14
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Kollade lite noggrannare:

U—Opiater (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: BED
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Opiater/U-Opioider negativ.

Så falsk positiv mao?
Är inte så bevandrad i förkortningarna men det verkar som falsk positiv.
Citera
2024-02-21, 17:44
  #272
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jag har testat positivt på fentanyl två gånger, tagit ksalol o bensedin köpta på clearnet från känd shop som nyligen varit nedstängd.

Gjorde ett sucicidförsök med en flaska vodka, Imovane, ksalol o bensedin. Kan inte svara på hur många av varje, men minst 15 vardera av bensedin o ksalol o en karta 5mg Imovane.

Jag kollade provsvaret och vet inte vad hälften av grejerna är, men någon kanske är intresserad så jag listar de jag var positiv på.

Har definitivt inte haft någon apoteksbenso hemma, så detta är från galentika-grejjerna

U—Bensodiazepiner (verif)
Resultat: Se komm
Provmaterial: U
På grund av tekniska skäl visas alla prov som ej vidimerade. Verifikation av U-Bensodiazepiner positiv. Gränsvärde: 50 µg/L. Förenligt med intag av diazepam

U—Temazepam
Resultat: >2000 µg/L

U—Nordazepam
Resultat: 768 µg/L

U—Oxazepam
Resultat: >2000 µg/L

Jag har läst analyser där det förkommit både Nordazepam samt Temazepam och det bestämt hävdats att det endast intagits Alprazolam och Diazepam, vilket även fanns i analyserna Vill påpeka att substanserna inte varit ifrån svenskt apotek. Oklart om det rör sig om Hemofarm eller Ksalol.
Citera
2024-02-21, 23:13
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Jag har läst analyser där det förkommit både Nordazepam samt Temazepam och det bestämt hävdats att det endast intagits Alprazolam och Diazepam, vilket även fanns i analyserna Vill påpeka att substanserna inte varit ifrån svenskt apotek. Oklart om det rör sig om Hemofarm eller Ksalol.
Nordazepam är en metabolit till Diazepam så det är inte så konstigt. Temazepam verkar likna Alprasolam med avseende på verksam tid så det är möjligt att det används som ett billigt substitut i de östeuropeiska källarlabben
Citera
2024-02-22, 11:27
  #274
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Nordazepam är en metabolit till Diazepam så det är inte så konstigt. Temazepam verkar likna Alprasolam med avseende på verksam tid så det är möjligt att det används som ett billigt substitut i de östeuropeiska källarlabben

Pratat med polisen nu o fått analyssvaren. Falsk positiv på opiaterna.
Tabletterna skickade på analys och:
Ksalolen var alprozalam, bensedinen diazepam, så JA, det finns ”äkta” ksalol att få tag på
Citera
2024-02-23, 15:13
  #275
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Pratat med polisen nu o fått analyssvaren. Falsk positiv på opiaterna.
Tabletterna skickade på analys och:
Ksalolen var alprozalam, bensedinen diazepam, så JA, det finns ”äkta” ksalol att få tag på

Nu ber jag om ursäkt, den informationen jag gav här var vad jag fick veta via telefon av polisen som agerade förundersökningsledare och den var tagen ur hans röv.

Idag har jag varit på polisstationen och läst förundersökningen för det fasansfulla brottet jag begått och det visade sig att de inte alls skickat tabletterna på analys utan utgått från vad som stått på förpackningarna.

Jag fick inte ta med mig fu:n utan bara läsa den på plats, men som jag fattade av det jag läste förstår jag inte hur jag ska kunna bli åtalad för innehav av tabletter som varken de eller jag vet vad de innehåller?

Dessutom har de (polisen alltså) inte verifierat/analyserat urinprovet på benso eller amfetamin av nån outgrundlig anledning, så det enda jag var positiv på var thc 0,27 nanomcg. (Kommer inte ihåg exakt vad de kollat, men definitivt neg på opiater)

Halkade lite ang topic, men frågan kvarstår iaf, finns det äkta ksalol?

Ledsen för missinformation, men polisen ska man väl alltid kunna lita på? Vem annars i hela världen kan man lita på?
Citera
2024-02-23, 21:18
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Halkade lite ang topic, men frågan kvarstår iaf, finns det äkta ksalol?
Blev så förvånad när du skrev att det bara var alprasolam att jag för ett ögonblick fick hopp om mänskligheten.

Nej, det finns sannolikt inte några legit ksalol kvar. Jag har hört det ryktats om att Galenika slutade producera ksalol redan 2011. Jag har aldrig brytt mig att verifiera det men det borde egentligen inte ta mer än ett par minuter.

De ksalol som säljs i Sverige är nästan garanterat från olika mögliga källarlabb i deppiga hålor runtom i östeuropa. Jag hoppas verkligen att de ksalol som säljs här ändå generellt brukar ha alprasolam i sig och inte massa annat skit men jag skulle bli förvånad om du skulle hitta tabletter som faktiskt har 1mg alprasolam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback