Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 09:25
  #85
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Funderar på att åka en sväng söderut, roadtrip till Polen snart nu när solen börjar krypa upp. Södra Polen tycker iaf jag är bra

Har bara goda erfarenheter från polacker och polen, samt om man undviker de mest populära städerna finns helt otroligt prisvärda boenden centralt i old town, vilket alltid brukar vara en hit. nära till bra restauranger osv.


Rynek Wroclaw;
https://www.youtube.com/watch?v=0hNvXPJ0pLM

Finns massor av trevligt i södra Polen.

Positivt (+)
  • Besök Wroclaw: Grymt fin stad där du slipper fulla britter.
  • Finns massor med roligt i de polska skogarna så som smalspårigt ånglok. https://kolejka.bieszczady.pl/
  • Besök fina småstäder i söder så som Sanok eller Przemysl.
  • Besök Krakow: Glöm inte att chilla i de gamla judiska kvarteren.

Undvik detta (-)
  • Köra in med bil i centrala Krakow. Trångt, agressiva spårvagnsförare och allmännt dålig idé.
  • Försöka köra in till Zakopane med bil under semestern. Du kommer att förbränna en ½ bränsletank på tomgång bara för att vänta på och köra in i Zakopane.
  • Avvika från vandringsleder ensam i de södra skogarna. Risken finns att du träffar på en björn som är på jävligt dåligt humör.
Citera
2024-03-04, 09:24
  #86
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Finns massor av trevligt i södra Polen.

Positivt (+)
  • Besök Wroclaw: Grymt fin stad där du slipper fulla britter.
  • Finns massor med roligt i de polska skogarna så som smalspårigt ånglok. https://kolejka.bieszczady.pl/
  • Besök fina småstäder i söder så som Sanok eller Przemysl.
  • Besök Krakow: Glöm inte att chilla i de gamla judiska kvarteren.

Undvik detta (-)
  • Köra in med bil i centrala Krakow. Trångt, agressiva spårvagnsförare och allmännt dålig idé.
  • Försöka köra in till Zakopane med bil under semestern. Du kommer att förbränna en ½ bränsletank på tomgång bara för att vänta på och köra in i Zakopane.
  • Avvika från vandringsleder ensam i de södra skogarna. Risken finns att du träffar på en björn som är på jävligt dåligt humör.

Det där nerbajsade knarkarlandet bör undvikas till varje pris. Främlingsfientligt, högerkristen, skyhög våldsbrottslighet, mycket kriminella gäng. Hatbrott mot utlänningar. Mycket högerblivet folk där
Citera
2024-03-04, 10:34
  #87
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det där nerbajsade knarkarlandet bör undvikas till varje pris. Främlingsfientligt, högerkristen, skyhög våldsbrottslighet, mycket kriminella gäng. Hatbrott mot utlänningar. Mycket högerblivet folk där

Gomorgon jävla DNA skadade kommunistmongo. Jag åker frekvent till Polen och så du kan köra upp dina påståenden i arslet. Bränn upp passet och bli hemma i ditt LSS gruppboende.
Jag kan dock ge dig ett ½ rätt för våldsbrottsligheten. Med din inställning riskerar just du att få i plytet.
Citera
2024-03-04, 10:40
  #88
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Gomorgon jävla DNA skadade kommunistmongo. Jag åker frekvent till Polen och så du kan köra upp dina påståenden i arslet. Bränn upp passet och bli hemma i ditt LSS gruppboende.
Jag kan dock ge dig ett ½ rätt för våldsbrottsligheten. Med din inställning riskerar just du att få i plytet.

Inget land värt att besöka. Totalt efterblivet där nere.

Nej jag är inte någon kommunist. Kommunist kan du vara själv isåfall.
Citera
2024-03-04, 11:02
  #89
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Inget land värt att besöka. Totalt efterblivet där nere.

Nej jag är inte någon kommunist. Kommunist kan du vara själv isåfall.

Vad hände under ditt senaste besök i Polen? Fick du på käften när du tafsa på brudar?
Blev du gripen när du skulle köpa knark? Var hororna för dyra?
Det är inte lätt att ha trippel uppsättning av kromosom 21.
Citera
2024-03-04, 11:12
  #90
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Vad hände under ditt senaste besök i Polen? Fick du på käften när du tafsa på brudar?
Blev du gripen när du skulle köpa knark? Var hororna för dyra?
Det är inte lätt att ha trippel uppsättning av kromosom 21.

Jag har aldrig varit i Polen p.g.a det är ett skitland på alla plan. Hade någon hora sett min kuk så hade hon inte ställt upp. Jag är omskuren, och nästan alla polacker hatar muslimer. Troende som sekulära. Dom gör ingen skillnad. Jag är ateist. Men enligt dom är jag en fullblodad islamist
__________________
Senast redigerad av senhackaren 2024-03-04 kl. 11:22.
Citera
2024-03-04, 11:28
  #91
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag har aldrig varit i Polen p.g.a det är ett skitland på alla plan. Hade någon hora sett min kuk så hade hon inte ställt upp. Jag är omskuren, och nästan alla polacker hatar muslimer. Troende som sekulära. Dom gör ingen skillnad. Jag är ateist. Men enligt dom är jag en fullblodad islamist

Du har alltså inte varit i Polen, men ändå sprider du dynga och är övertygad om att du har mer rätt än mig som bor där ½ min tid. Sedan börjar du diskutera din kuk i ett reseforum.
Du är ett riktigt paradmongo.
Citera
2024-03-04, 12:29
  #92
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Du har alltså inte varit i Polen, men ändå sprider du dynga och är övertygad om att du har mer rätt än mig som bor där ½ min tid. Sedan börjar du diskutera din kuk i ett reseforum.
Du är ett riktigt paradmongo.

Varför ens åka till något ställe som man inte känner sig välkommen till? Men du och andra högerblivna typer känner väll er välkommna där. Polen är inget bra land. Nu ska jag gå mitt mongoparad din jävel.
Citera
2024-03-04, 12:40
  #93
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA-hittar-mig-inte
Har en god vän som är från Polen och han snackar om hur fantastiskt det är men jag har varit där och jag förstår inte vad som är fantastiskt.

Det börjar redan på Arlanda. Flyget är typ en MIG med några solstolar fasttejpade. Man får isländsk kexchoklad som snacks. När man landar så blir man besviken för varje steg man tar vet man att man går på ockuperad Preussisk mark. De talar något hitte-på språk som bara består av konsonanter. Alla restauranger har kackerlackor. Landskapet är lika platt som polackernas skallar. Alla bilar är snodda i Tyskland. Maten är bara fläsk och surkål.

Men vad är er åsikt om Polen egentligen?

Fantastiskt vet jag inte. Hade en trevlig weekend i Gdansk för ett par år sedan. Flög med SAS har jag för mig. En a320 NEO. Men man kan ju inte beskylla Polen för vilket flygbolag man åker med. Hotellet var fint och fräscht.

Billigt, trevlig lokalbefolkning, annars rätt likt andra europeiska städer. Gick på fancy pants-köttkrog som kostade hälften av vad det hade gjort i Sverige. Väldigt bra mat var det, otroligt kunnig personal.
Citera
2024-03-04, 12:40
  #94
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag har aldrig varit i Polen p.g.a det är ett skitland på alla plan. Hade någon hora sett min kuk så hade hon inte ställt upp. Jag är omskuren, och nästan alla polacker hatar muslimer. Troende som sekulära. Dom gör ingen skillnad. Jag är ateist. Men enligt dom är jag en fullblodad islamist

Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Varför ens åka till något ställe som man inte känner sig välkommen till? Men du och andra högerblivna typer känner väll er välkommna där. Polen är inget bra land. Nu ska jag gå mitt mongoparad din jävel.

Dina bekymmer med Polen kan nog härledas till det fetstilta.
Du vill bli respekterad fastän du har en sönderklippt kuk. Jag tror att jag har ringat in problemet här.
Sluta visa kuken offentligt

Sedan kan jag bara njuta av att vara politiskt lite mer åt höger. Du har ju inte direkt gjort reklam för vänsterfalangen
Citera
2024-03-04, 12:43
  #95
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Dina bekymmer med Polen kan nog härledas till det fetstilta.
Du vill bli respekterad fastän du har en sönderklippt kuk. Jag tror att jag har ringat in problemet här.
Sluta visa kuken offentligt

Sedan kan jag bara njuta av att vara politiskt lite mer åt höger. Du har ju inte direkt gjort reklam för vänsterfalangen


Polen är ett otäckt land. Brun politik rakt igenom.
Citera
2024-03-04, 12:48
  #96
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Inget land värt att besöka. Totalt efterblivet där nere.

Nej jag är inte någon kommunist. Kommunist kan du vara själv isåfall.

Efterblivet vet jag inte men att åka runt på Polska landsbygden i södra och östra Polen är som
en tidsresa till svensk - 60 tal där dom flesta levde på landet på en liten liten bondgård.
Massor av Polacker bor på en liten gård och en 50 år gammal traktor.
Du kan fortfarande på hösten hitta en gammal gubbe och kärring som med häst plöjer upp
potatisåkern.
Dom är ljusår från svensk levnadsstandard. Bra eller dåligt får var och en själv bestämma.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3583891

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback