Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-10, 10:37
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?
__________________
Senast redigerad av Fabianzzo 2024-03-10 kl. 10:40.
2024-03-10, 10:38
  #2
Medlem
Jaa jag är så jävla glad att jag inte bor i äckliga Stockholm
2024-03-10, 10:46
  #3
Medlem
Finns den här klockan att beskåda nånstans?
2024-03-10, 10:59
  #4
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag fetrockar mitt gökur från 1800-talet kallt.
Gökungen som skrattar sist skrattar bäst.
2024-03-10, 11:04
  #5
Medlem
persona.von.gratas avatar
Ett väggur som armbandsur? Klart polarna skrattar.
https://auctionet.com/sv/536259-klocka-televerket
2024-03-10, 11:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?
Tycker du verkligen forumet behöver fler trolltrådar?
kan du inte skriva sån här skit på facebook istället, eller ringa din psykolog på måndag och pata ut?
jag fattar att du känner dig ensam och vill ha kontakt och uppmärksamhet, men detta är inte rätt forum.

Förresten - en snabb googling ger vid handa att TELEVERKET faktist körde med Breitlingklockor... Så du BORDE redan vara med i klubben..
https://www.bukowskis.com/sv/auction...nograf-ca-1970

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4035/vara/1823270
__________________
Senast redigerad av martinator 2024-03-10 kl. 11:41.
2024-03-10, 11:45
  #7
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jag fetrockar mitt gökur från 1800-talet kallt.
Gökungen som skrattar sist skrattar bäst.
Jag hade definitivt sett på dig med beundran. En man som känner kvalitet, snickarglädje och fingerspitzengefühl när han ser det!
2024-03-10, 11:49
  #8
Avstängd
En gång när vi vandra sa min kompis att snipers har klockan inåt på armen för att inte göra solkatter men han hade bandet i polerad metall som blänkte som fan. Då skratta jag åt hans dumma klocka och hans korkade skalle.

Typ nästan relevant
2024-03-10, 11:59
  #9
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Jaa jag är så jävla glad att jag inte bor i äckliga Stockholm

Vissa av er bönder verkar inte göra annat än att hata Stockholm. Detta är en uppenbar trolltråd, trots detta tar du tillfället att uttrycka ditt hat mot huvudstaden, varför?
2024-03-10, 12:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Vissa av er bönder verkar inte göra annat än att hata Stockholm. Detta är en uppenbar trolltråd, trots detta tar du tillfället att uttrycka ditt hat mot huvudstaden, varför?

Troll eller ej, såna här händelser har definitivt hänt nån gån i verkligheten och alla fattar att om det är någonstans det sker så är det i Stockholm där många bara bryr sig om status och pengar. Stockholm som stad är skit fin, det är mer den äckliga lyx-lirar-titta på mig jag är bäst-livsstilen som avtänder mig. Men ta inte illa upp, majoriteten av Stockholmare är säkert bra människor. Men är det nån stans i Sverige där den osäkra pengarfixerade "eliten" håller till så är det ju i Sthlm och det vet du också.
2024-03-10, 13:00
  #11
Medlem
Har du lyssnat på storfärsarpodden om mackans "träklocka" och nu försöker vara rolig och dra samma skämt?
2024-03-10, 13:10
  #12
Medlem
Självklart skrattar man åt folks billiga snikklockor. Men oftast bakom ryggen på dem och bara med andra bärare av kvalitetsur.

Rakt i ansiktet på dem sådär känns elakt. De som bär sunkklockor mår ju förmodligen redan dåligt av det och behöver inte tryckas ner ytterligare.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback