Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 14:21
  #1333
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om du bekräftat att 37 människor är diagnostiserade med en viss tumör, och du har sett röntgenbilder på alla dessa, och bekräftat att det är deras kroppar.

Om nu en naturmedicin inte motarbetade tumörerna i någon av dessa 37 människor, är det då bevisat för dig att man inte kan bota tumören med naturmedicinen, eller är det endast en anekdot enligt dig?





Stycket är den minst öppensinnade människan här. Han förkastar rakt av allt som inte passar med hans idéer.

Behöver vi definiera anekdot och bevis? Som sagt är vetenskapsteori väldigt viktigt för mig.

Om du har 37 människor och inte botar någon, då har du inte bevisat att ingen någonsin kan bli botad med sagd metod, det kan alltid finnas undantag.

Botar du en människa med en metod så bevisar du att det var möjligt att bota en människa med den metoden, botar du två osv.. TIllslut kan man dra slutsatsen att det funkar på fler.. Klart även om du botat en miljard så kanske det bara var just den miljarden som hade DNA som funkade med just den naturmedicinen.. Men antagligen lär den funka på alla..

Vad är din poäng ens?
Citera
2024-03-16, 14:22
  #1334
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Behöver vi definiera anekdot och bevis? Som sagt är vetenskapsteori väldigt viktigt för mig.

Om du har 37 människor och inte botar någon, då har du inte bevisat att ingen någonsin kan bli botad med sagd metod, det kan alltid finnas undantag.

Botar du en människa med en metod så bevisar du att det var möjligt att bota en människa med den metoden, botar du två osv.. TIllslut kan man dra slutsatsen att det funkar på fler.. Klart även om du botat en miljard så kanske det bara var just den miljarden som hade DNA som funkade med just den naturmedicinen.. Men antagligen lär den funka på alla..

Vad är din poäng ens?
Min poäng? Fråga dig själv.

(FB) Jag är läkare sedan 30 år - naturmedicin slår läkemedelsindustrin gällande det mesta
Citera
2024-03-16, 14:24
  #1335
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Min poäng? Fråga dig själv.

(FB) Jag är läkare sedan 30 år - naturmedicin slår läkemedelsindustrin gällande det mesta

Om vi bara struntar i att man kan bevisa saker empiriskt för sig själv så kvarstår mina poänger i inlägget jag nyss skrev att man bör vara öppensinnad för att vi kan bota mer sjukdomar än vi tror om vi förstärker vårt immunsystem naturligt.

Att det finns mycket vetenskapliga belägg som tyder på detta och att man därför bör undersöka det grundligare.
Citera
2024-03-16, 14:31
  #1336
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad jag menar är att visst i vissa frågor är det uppenbart att det antagligen inte stämmer.. Som t.ex. flat earth.

Men när det kommer till naturmedicin finns det så mycket belägg. T.ex. som studien jag delade ovan som visar att sprängticka visar relativt god effekt i att bearbeta cancer.

Jag kan lista hundratals liknande studier på andra naturliga livsmedel.

Ändrar du då din kost, med en allmän livsstil förändring med frisk luft och rörelse osv.

Ja, då anser jag att det är väldigt trångsynt att inte vara öppen för att vi kan vara mycket mer friska med en naturlig livsstil och med användning av naturmedicin.

Jag menar, det finns en anledning att spenat gör Carl Alfred stark med sina biceps. Samt varför vi säger till barnen att äta sin broccoli. Har du glömt denna uppfostran där vi vet att grönsaker är nyttiga t.ex.?

Vad är det du för för argument egentligen? Att det inte är hälsosamt med sallad? Att cancer inte kan botas med sallad?
Autoimmuna sjukdomar är dessutom sjukdomar är immunförsvaret av någon anledning börjar motarbeta sig själv. Fundera själv, vad tror du det beror på? Om forskning kom på vad det berodde på hade de förlorat miljarder, det inser vi alla. Så tänk igen. På alla dessa detaljer. Vad kan vi dra för slutsatser?

Jo att vi borde studera naturmedicin kopplat med en naturlig livsstil och se om vi kan bota sjukdomar. Det verkar funka för många som gör det på egen hand.

Att du och andra inte tror på detta. Ja men sluta äta era grönsaker då ska vi se hur bra erat immunförsvar mår i längden. Nej ni har inte direkta poänger i denna diskussionen.
Jag åt spenat men fick inte biceps som Karl-Alfred.
Citera
2024-03-16, 14:40
  #1337
Medlem
Gabriel Knights avatar
"Big Pharma" med sina oändliga ekonomiska resurser styr givetvis hela den moderna läkemedelsindustrin vilket i sig inte är något nytt utan har präglat läkemedelsindustrin sedan mitten av 1900-talet.
Problemet är, precis som TS anmärker, att det till många lättare sjukdomar finns billigare, alternativa mediciner som pga "Big Pharmas" makt inte får användas eftersom de då förlorar en massa pengar på patienten.

Detta snedfördelar hela läkemedelsindustrin och potentiellt också försämrar tillfrisknandet för många patienter, pga att många mediciner sliter på kroppen i onödan, vilket alla läkare i grunden vet, speciellt om patienten äter flera olika mediciner för olika åkommor.
Rent kemiskt slår ju medicinerna även till slut ut varandra och olika organ orkar inte med hur mycket starka mediciner som helst.
En bekant äter 12 olika mediciner samtidigt.... Det blir ju krig i kroppen naturligtvis med mycket problem med diaréer och annat.. Kanske denne hade kunnat byta ut någon eller några mediciner mot ett naturläkemedel och mått bättre?

Jag menar att det är troligen inte alltid nödvändigt att skriva ut en massa starka mediciner vid förkylningar och lättare åkommor trots att "Big Pharma" kräver det utan att man borde först kunna se efter om det finns alternativa naturläkemedel som man kan prova i det initiala skedet.

Om det fungerar så visst, "Big Pharma" förlorar en massa pengar men patienten kanske mår bättre av att använda en mildare medicin och blir ändå frisk i slutändan vilket ju är målet oavsett om man tar dyra konstgjorda mediciner eller ett naturläkemedel.
Citera
2024-03-16, 14:42
  #1338
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
"Big Pharma" med sina oändliga ekonomiska resurser styr givetvis hela den moderna läkemedelsindustrin vilket i sig inte är något nytt utan har präglat läkemedelsindustrin sedan mitten av 1900-talet.
Problemet är, precis som TS anmärker, att det till många lättare sjukdomar finns billigare, alternativa mediciner som pga "Big Pharmas" makt inte får användas eftersom de då förlorar en massa pengar på patienten.

Detta snedfördelar hela läkemedelsindustrin och potentiellt också försämrar tillfrisknandet för många patienter, pga att många mediciner sliter på kroppen i onödan, vilket alla läkare i grunden vet, speciellt om patienten äter flera olika mediciner för olika åkommor.
Rent kemiskt slår ju medicinerna även till slut ut varandra och olika organ orkar inte med hur mycket starka mediciner som helst.
En bekant äter 12 olika mediciner samtidigt.... Det blir ju krig i kroppen naturligtvis med mycket problem med diaréer och annat.. Kanske denne hade kunnat byta ut någon eller några mediciner mot ett naturläkemedel och mått bättre?

Jag menar att det är troligen inte alltid nödvändigt att skriva ut en massa starka mediciner vid förkylningar och lättare åkommor trots att "Big Pharma" kräver det utan att man borde först kunna se efter om det finns alternativa naturläkemedel som man kan prova i det initiala skedet.

Om det fungerar så visst, "Big Pharma" förlorar en massa pengar men patienten kanske mår bättre av att använda en mildare medicin och blir ändå frisk i slutändan vilket ju är målet oavsett om man tar dyra konstgjorda mediciner eller ett naturläkemedel.
Vad är det för "massa starka mediciner" du menar att läkare skriver ut för förkylningar?
Citera
2024-03-16, 14:43
  #1339
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag åt spenat men fick inte biceps som Karl-Alfred.

Anekdot
Citera
2024-03-16, 17:35
  #1340
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vad är det för "massa starka mediciner" du menar att läkare skriver ut för förkylningar?


Penicillin mm. Åtminstone förr skrevs det ut väldigt ofta vid både förkylningar och andra lättare åkommor, även när det kanske inte behövdes. Nu kanske det är mer restriktivt efter folk klagat på att det överutskrevs. Folk blir immuna och då hjälper ju inte medicinen.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2024-03-16 kl. 17:42.
Citera
2024-03-16, 17:43
  #1341
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Penicillin mm. Åtminstone förr skrevs det ut väldigt ofta, även när det kanske inte behövdes. Nu kanske det är mer restriktivt efter folk klagat på att det överutskrevs. Folk blir immuna och då hjälper ju inte medicinen.
Hmm? Nu tror jag du har blandat ihop lite saker. Förkylningar orsakas av virus, och då skriver man inte ut antibiotika, för det hjälper inte mot virus.




Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Anekdot
Citera
2024-03-16, 20:52
  #1342
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Penicillin mm. Åtminstone förr skrevs det ut väldigt ofta vid både förkylningar och andra lättare åkommor, även när det kanske inte behövdes. Nu kanske det är mer restriktivt efter folk klagat på att det överutskrevs. Folk blir immuna och då hjälper ju inte medicinen.

Jag var liten då man överförskrev antibiotika. Absolut inte för förkylning. Du läser nog amerikanska sidor, i USA skrev man ut penicillin som placebo mot influensa. Men vi har aldrig haft det så. Vi har varit noga med att ge antibiotika mot rätt sjukdomar. Det man mest skrev ut mot var öroninflammation och halsfluss. Det var supervanliga sjukdomar på den tiden. Och det hjälpte. Penicillin är smalspektrum, så det är egentligen inte så farligt att "överförskriva". Men nej, svensken har aldrig sprungit till doktorn för förkylning och influensa.
Citera
2024-03-17, 02:03
  #1343
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag var liten då man överförskrev antibiotika. Absolut inte för förkylning. Du läser nog amerikanska sidor, i USA skrev man ut penicillin som placebo mot influensa. Men vi har aldrig haft det så. Vi har varit noga med att ge antibiotika mot rätt sjukdomar. Det man mest skrev ut mot var öroninflammation och halsfluss. Det var supervanliga sjukdomar på den tiden. Och det hjälpte. Penicillin är smalspektrum, så det är egentligen inte så farligt att "överförskriva". Men nej, svensken har aldrig sprungit till doktorn för förkylning och influensa.


Du har rätt, jag läser amerikanska sidor som tar upp problemen med överkonsumtionen av läkemedel och om "Big Pharma"-industrins makt vilket gjorde att jag trodde att Sverige också har samma stora problem med bla penicillin som i USA. I stand corrected!
Citera
2024-03-21, 02:18
  #1344
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
"Big Pharma" med sina oändliga ekonomiska resurser styr givetvis hela den moderna läkemedelsindustrin vilket i sig inte är något nytt utan har präglat läkemedelsindustrin sedan mitten av 1900-talet.
Problemet är, precis som TS anmärker, att det till många lättare sjukdomar finns billigare, alternativa mediciner som pga "Big Pharmas" makt inte får användas eftersom de då förlorar en massa pengar på patienten.

Detta snedfördelar hela läkemedelsindustrin och potentiellt också försämrar tillfrisknandet för många patienter, pga att många mediciner sliter på kroppen i onödan, vilket alla läkare i grunden vet, speciellt om patienten äter flera olika mediciner för olika åkommor.
Rent kemiskt slår ju medicinerna även till slut ut varandra och olika organ orkar inte med hur mycket starka mediciner som helst.
En bekant äter 12 olika mediciner samtidigt.... Det blir ju krig i kroppen naturligtvis med mycket problem med diaréer och annat.. Kanske denne hade kunnat byta ut någon eller några mediciner mot ett naturläkemedel och mått bättre?

Jag menar att det är troligen inte alltid nödvändigt att skriva ut en massa starka mediciner vid förkylningar och lättare åkommor trots att "Big Pharma" kräver det utan att man borde först kunna se efter om det finns alternativa naturläkemedel som man kan prova i det initiala skedet.

Om det fungerar så visst, "Big Pharma" förlorar en massa pengar men patienten kanske mår bättre av att använda en mildare medicin och blir ändå frisk i slutändan vilket ju är målet oavsett om man tar dyra konstgjorda mediciner eller ett naturläkemedel.
Åh, äntligen en intelligent post. Slutade följa tråden men kollade snabbt och såg detta. Theres hope for mankind!

Alla intelligenta vakna människor från den hjärntvätt av världsbefolkningen som skett sedan Rockefeller tog över industrin på artonhundratalet VET detta men det finns många ickevetandes som prompt vägrar öppna ögonen för vad som skett och sker hur många som än dör i cancer och allehanda sjukdomar. Vi har fått nya diagnoser såsom "Utbrändhet" "Att gå in i väggen" och allt vad det är, när de i själva verket lider av vitaminbrister. Så ta mig som exempel då! Lidit av sjukdom i hela mitt liv, fått arbetsliv, studier, träning, socialt liv och allting förstört pga mitt mående men på D-vitamin fick jag sådan ork att jag gick från sängliggandes 23 timmar om dagen till att vara på gymmet åtskilliga timmar varje dag, min depression är borta och jag mår toppen!

När kropp och knopp reparerat sig i 1,5 år kom en okunnig läkare och beordrade mig av dvitaminet och inom en månad var jag igen trött, sjönk därefter långsamt ner i en depression och med den till slut omänskliga smärtor i kroppen där jag tvingades söka akut och överöstes med olika kemiska medel som inte hjälpte ett dyft. Efter mail till TS och efter samtal med en annan kunnig här i forumet som båda ger samma råd i att "Ta en megados på 50.000 och se" gjorde jag så och två dygn senare (då jag inte tänkte på det längre så det kan omöjligt vara placebo) kommer styrkan sakta tillbaka.

Idag, en vecka eller två senare, tränar jag ännu hårdare, är gladare och mår fantastiskt! Han hade ju helt rätt i att mitt värde på 242nml/l var perfekt och att läkaren var okunnig. Hur kan jag annars sitta här och må fantastiskt efter en fullspäckad dag? Jag är inte den lögnaktiga typen och tjänar ingenting på att ljuga, ändå har flera flugit på mig över mitt vittnesmål.

Vissa vill bara inte fatta. Kudos till dig som är vaken, intelligent och med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback