Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-14, 14:26
  #1
Medlem
Vilka butiker eller områden i stockholm känner ni till som ger bort kostnadsfria startpaket till comviq kontantkort. Har varit på på åtagliga ställlen och vissa är det gratis på. Andra tar 45kr. Andra tar 35kr. Andra tar 25.kr. Men känner ni till nån butik där man kan ta hur många som helst helt gratis? (typ varje dag)?
__________________
Senast redigerad av fonzen 2024-03-14 kl. 14:30.
Citera
2024-03-14, 14:31
  #2
Avstängd
Dom har lagt ner det, för många giriga jävla snåljåpar som gjort att det inte är lönsamt.
Citera
2024-03-29, 11:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Dom har lagt ner det, för många giriga jävla snåljåpar som gjort att det inte är lönsamt.

Stämmer ej. Dessa stadsdelar kan man plocka gratis combiv kontant. Globen, skarpnäck, Årsta.
Jag kommer att utforska lite andra delar och kolla. Högdalen, rågsved next.
Citera
2024-03-29, 18:08
  #4
Medlem
bandhagen gratis simkort . högdalen hade stängt så kunde inte kolla. bagarmossen/eskededalen får man betala för dem. hökarängen också betala fast där är lyca gratis. blir att utforska mer ställen när helgen är över. kollar längre med grön linje. står det en pelare uppradad med simkort precis vid ingången till tobaksaffärer så är det gratis utdelning oftast.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2024-03-29 kl. 18:12.
Citera
2024-03-30, 16:40
  #5
Medlem
LezFears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
bandhagen gratis simkort . högdalen hade stängt så kunde inte kolla. bagarmossen/eskededalen får man betala för dem. hökarängen också betala fast där är lyca gratis. blir att utforska mer ställen när helgen är över. kollar längre med grön linje. står det en pelare uppradad med simkort precis vid ingången till tobaksaffärer så är det gratis utdelning oftast.

Bara nyfiken, vad ska man med en massa startpaket till?
Citera
2024-03-31, 00:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Bara nyfiken, vad ska man med en massa startpaket till?

Många tjänster som kräver telefonummer idag. Då är fler nummer bra att ha till hands. Exempel. Du kanske blir avstängd från tinder eller facebook (nu använder jag inte tinder). Men då kanske du kan registrera nytt konto eftersom du har nya nummer till hands. Kan även tänka sig att man kan sälja numret?

Ska du resa utomlands så är väl kontantkortet det bästa också.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2024-03-31 kl. 00:53.
Citera
2024-03-31, 09:14
  #7
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Ska du resa utomlands så är väl kontantkortet det bästa också.

Varför tror du det?
Citera
2024-04-01, 23:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Varför tror du det?

behöver inte tro när jag vet, christer (sade karim).
Citera
2024-04-02, 04:10
  #9
Medlem
MarcDorcels avatar
Nu var detta inte från en butik i Stockholm men det kostade inte mig något att beställa hem två kontantkort från Comviq igår då våra kontantkort från Telenor var helt obrukbara pga en driftstörning.

www.comviq.se/kontantkort
Citera
2024-04-02, 07:20
  #10
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcDorcel
Nu var detta inte från en butik i Stockholm men det kostade inte mig något att beställa hem två kontantkort från Comviq igår då våra kontantkort från Telenor var helt obrukbara pga en driftstörning.

www.comviq.se/kontantkort

Här skriver du driftstörning. Jag tycker du ska ändra ditt inlägg i Telenor tråden, eftersom där skrev du och påstod, att de hade stängt av era kort vilket är helt felaktigt.
Citera
2024-04-02, 08:11
  #11
Medlem
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Vilka butiker eller områden i stockholm känner ni till som ger bort kostnadsfria startpaket till comviq kontantkort. Har varit på på åtagliga ställlen och vissa är det gratis på. Andra tar 45kr. Andra tar 35kr. Andra tar 25.kr. Men känner ni till nån butik där man kan ta hur många som helst helt gratis? (typ varje dag)?

Bruka ligga utanför tobaksaffärer lite här och där. Men du måste anmäla dej tilL FRA, när du använder comviq kontant kort.
Citera
2024-04-02, 09:01
  #12
Avstängd
Bifrost81s avatar
Har du någonsin testat att gå till den närmaste 7-Eleven och be om ett ersättningskort, uppge ditt telefonnummer och sedan påverka den personen bakom disken för att få det? Detta experiment har jag nyligen genomfört, och det fick mig verkligen att öka min medvetenhet om säkerhet och förstå riskerna. Det krävs inte att man är kriminell för att förstå hur en kriminell tänker. Det är enkelt att förstå varför vissa butiker drabbas av brott oftare än andra. Det fascinerande är att de personer som har kunskap om hur man bryter sig in i systemen och aktiverar korten inte delar med sig av den informationen. Det är därför begreppet "måste" inte existerar i min värld, och jag är fullt medveten om konsekvenserna som kan uppstå om man tänker som jag gör. Men genom att vända på hela historien har jag lyckats uppnå mina mål utan att den andra parten ens är medveten om det.

Det kräver dock både insikt, förståelse och omfattande forskning, samt en medhjälpare som är villig att ta risken med att fixa saker och ting. När man väl har kontrollen över spelet kan situationen bli kaotisk. Det enda som ger en tröst är att Comviq, som vi just nu diskuterar, nyligen har ändrat sina regler för att bara tillåta ett abonnemang.

Dessa insikter är resultatet av färsk research baserad på mina egna erfarenheter och kunskaper där jag nu vill dela med mig av detta till alla som läser och vill veta hur man kan tänka och göra för att just, skydda sig mot hur allting blivit.

Ersättningskorten kostar 25kr, jag förmodar att den som skapade tråden har väl insyn inom detta området, nu finns det två. Nytt simkort kostar 45kr.

För att tydliggöra så är ersättningskorten ett kort som man kan få genom att uppge ett valfritt nummer mot legitimering genom att hävda att man "tappat" sin telefon eller liknande utan att det krävs något mer än så. Så i praktiken är det bara fritt fram för vem som helst att gå in i butiken, be om ett ersättningskort och uppge ett nummer man vill ta över och sedan i tredje nivån så skall man uppvisa ett giltligt id(körkort fungerar) och sedan är det klart.

Så det jag vill säga är att detta med att regga simkort har redan tappat sitt syfte. Förstår man inte det jag försöker förmedla ut så är det väl bra kanske men det är oroväckande hur enkelt man kan spela lite på sin "dumhet" för att få ett simkort som aktiveras på en 7-eleven butik på någon annan genom att lura den stackars butiksanställda bakom disk.

Detta slipper vi när "vanliga" simkort försvinner mer och mer och esim kommer ta över mer och mer, men det går för sakta för att upprätthålla ett säkert system för oss som är på rätt sida av lagen. Det är här det spelar en avgörande roll om hur man kan ta sig in i en telefon.

Det har inte FRA med att göra.
__________________
Senast redigerad av Bifrost81 2024-04-02 kl. 09:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback