Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 22:10
  #661
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Knarkardahl lämnade tydligen KD idag men sitter kvar som politisk vilde. Omdöme, analytisk förmåga eller oegennytta har aldrig varit hennes starka sidor. Frågan är om hon söker medlemskap i SD nu och om hon är välkommen.

SD kan väl knappast neka henne medlemskap, förmodar jag. Men man hoppas verkligen, att hon isf inte får något uppdrag i partiet. Hon är en loose cannon, som ställer till problem. Precis som du säger, "omdöme, analytisk förmåga eller oegennytta har aldrig varit hennes starka sidor".
Citera
2024-02-16, 00:14
  #662
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
SD kan väl knappast neka henne medlemskap, förmodar jag. Men man hoppas verkligen, att hon isf inte får något uppdrag i partiet. Hon är en loose cannon, som ställer till problem. Precis som du säger, "omdöme, analytisk förmåga eller oegennytta har aldrig varit hennes starka sidor".

SD har redan nekat Skyttedal medlemskap. Det var dessutom Jimmie som ringde till Ebba för att tala om att Skyttedal sökt medlemskap där. Jimmie menade till sin vän Ebba att Skyttedal betett sig illa.

SD kommer inte släppa in Skyttedal. Hon är rökt. Hon får ta ett vanligt jobb efter EU-valet eller bli Swish-tiggande "opinionsbildare".
Citera
2024-02-16, 07:33
  #663
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD har redan nekat Skyttedal medlemskap. Det var dessutom Jimmie som ringde till Ebba för att tala om att Skyttedal sökt medlemskap där. Jimmie menade till sin vän Ebba att Skyttedal betett sig illa.

SD kommer inte släppa in Skyttedal. Hon är rökt. Hon får ta ett vanligt jobb efter EU-valet eller bli Swish-tiggande "opinionsbildare".
Du har nog rätt om SDs inställning, men situationen är lite annorlunda nu när hon lämnad KD. Fast Knarkardahl lär väl vara rätt syrak på Jimmy dessutom.

Swishtiggeri och opinionsbildning…. Börjar inte marknaden för egotrippade högerpopulistiska damer som tror de är snygga bli rätt mättad nu?
Citera
2024-02-17, 14:47
  #664
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD har redan nekat Skyttedal medlemskap. Det var dessutom Jimmie som ringde till Ebba för att tala om att Skyttedal sökt medlemskap där. Jimmie menade till sin vän Ebba att Skyttedal betett sig illa.

SD kommer inte släppa in Skyttedal. Hon är rökt. Hon får ta ett vanligt jobb efter EU-valet eller bli Swish-tiggande "opinionsbildare".
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du har nog rätt om SDs inställning, men situationen är lite annorlunda nu när hon lämnad KD. Fast Knarkardahl lär väl vara rätt syrak på Jimmy dessutom.

Swishtiggeri och opinionsbildning…. Börjar inte marknaden för egotrippade högerpopulistiska damer som tror de är snygga bli rätt mättad nu?
Det fetmarkerade ovan, där du funderar på om marknaden inte borde vara mättad nu, är en fundering som jag också ställt mig.

JohanSverkersson gjorde imo en klok analys utav vilka få valmöjligheter Knarkardahl sannolikt har.

Håller med er båda om att Sara Knarkardahl torde vara rökt i både bildlig och bokstavlig bemärkelse!

Hus-Ebba har heller inte stärkt partiets aktier att bli kvar i Riksdagen, bl.a. med sitt auktoritära icke inlyssnande ledarskap gentemot sin innersta krets i partiet.
Källa: Info läckt fr berörda till media!
Citera
2024-02-22, 13:29
  #665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
SD behöver locka kvinnliga väljare, då kanske SS passar bra.

Eller inte. Hon är som många skriver helt oberäknelig. Vet faktiskt inte något annat parti än möjligen KD som skulle kunna ha med henne i sin laguppställning i dagsläget. Troligtvis skulle hon göra minst skada i Miljöpartiet då de likt henne verkar ha en historia av att testa droger helt fritt.
Citera
2024-04-02, 12:02
  #666
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu startar hon ett nytt parti: Folklistan.
(P3 Nyheter)
Citera
2024-04-02, 12:26
  #667
Medlem
Haha, ja det är väl sista möjligheten för Sara Skyttedal, att starta eget! Hon har aldrig haft det så bra ekonomiskt förspänt som hon har haft det i Bryssel. Så bra betalt till så liten arbetsinsats, det går inte att hitta något bättre. Efter EU-valet kommer hennes lyxliv vara slut.

Det privata näringslivet och en del statliga verk har ofta behov av personer med politiska kontakter inom EU men jag tvivlar på att Sara är speciellt intressant ens för dessa företag. Det finns trots allt bättre avdankade politiker att välja på.
Citera
2024-04-02, 13:05
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu startar hon ett nytt parti: Folklistan.
(P3 Nyheter)
Låter som ett aprilskämt! Hade jag hört om det här igår hade jag viftat undan det. Men hon missar en sak. Det senaste är ju att döpa ett nystartat parti efter sig själv. Numera gäller det att frossa i självgodhet. Vad sägs om Skyttedalslistan?

Edit. Eller kanske SS-alliansen…
__________________
Senast redigerad av ealdorman3 2024-04-02 kl. 13:18.
Citera
2024-04-02, 13:09
  #669
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu startar hon ett nytt parti: Folklistan.
(P3 Nyheter)
Ha ha vilken jävla dåre!
Hur ska hon få ihop de namnunderskrifter som krävs? Ingen frisk person vill beblanda sig med den psykopaten….
Citera
2024-04-02, 13:16
  #670
Medlem
jo ja tackar ja... Blir att anmäla sitt intresse när det låter sig göras. Satan vad trött jag är på andra politiker och för den del mååånga journalister. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon krossar KD, SD och framför allt Moderaterna. Med eller utan slägga.
Citera
2024-04-02, 14:05
  #671
Medlem
HejaFinlands avatar
Någon som vet vad det är för parti? Kristet? Hon är väldigt liberal också så lite konstig kombination. "Kristliberala partiet". Drogliberalt, kristet, nyliberalt, vad mer?
Citera
2024-04-02, 14:25
  #672
Medlem
Ett parti för yngre och äldre vore fint. Småbarnsföräldrar är en förlorad generation.
Inget att göra åt. Två härliga grejer som jag hoppas kommer såsmåningom.

Lag och ordning. Röka och jöka ostraffat.
__________________
Senast redigerad av faordig 2024-04-02 kl. 14:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback