Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 15:24
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Någon som vet vad det är för parti? Kristet? Hon är väldigt liberal också så lite konstig kombination. "Kristliberala partiet". Drogliberalt, kristet, nyliberalt, vad mer?
Hennes personliga leverne med droger och neger som sambo är väl ganska talande. Vad som är Kristdemokratiskt i hennes liv är ju ganska tvetydigt. Sedan så behöver hon en hög, men enkel inkomst och någon idiot som röstar på henne.
Citera
2024-04-03, 12:05
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Någon som vet vad det är för parti? Kristet? Hon är väldigt liberal också så lite konstig kombination. "Kristliberala partiet". Drogliberalt, kristet, nyliberalt, vad mer?

Ett parti för alla som gillar Sara Skyttedal. Så mycket mer lär det inte vara. Den enda politiska fråga där hon stuckit ut på riktigt - legalisering av droger - är nog ingen röstmagnet. Jag tror inte att det viktigaste är att hon blir vald. Hon vill skada KD och Ebba Busch. Blir det mandat är det en bonus.
Citera
2024-04-03, 12:12
  #675
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraecksomalier
Ett parti för alla som gillar Sara Skyttedal. Så mycket mer lär det inte vara. Den enda politiska fråga där hon stuckit ut på riktigt - legalisering av droger - är nog ingen röstmagnet. Jag tror inte att det viktigaste är att hon blir vald. Hon vill skada KD och Ebba Busch. Blir det mandat är det en bonus.

Skulle hon inta en mer libertariansk politik och få med Alexander Bard kanske hon kan göra som Piratpartiet och komma in på det.
Citera
2024-04-03, 13:09
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skulle hon inta en mer libertariansk politik och få med Alexander Bard kanske hon kan göra som Piratpartiet och komma in på det.

Tror att det finns ytterst få libertarianer i hennes potentiella väljarbas. Alexander Bard dras ju till olika partier som en fluga till en sockerbit men jag tror i så fall inte att det kommer att ta 15 minuter innan han skriver ett argt inlägg på X som hånar SS och bryter med henne. This town aint big enough for two egos like that.
Citera
2024-04-03, 13:18
  #677
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraecksomalier
Tror att det finns ytterst få libertarianer i hennes potentiella väljarbas. Alexander Bard dras ju till olika partier som en fluga till en sockerbit men jag tror i så fall inte att det kommer att ta 15 minuter innan han skriver ett argt inlägg på X som hånar SS och bryter med henne. This town aint big enough for two egos like that.

"All reklam är bra reklam". Lita bråk och kiv ger rubriker i media.
Citera
2024-04-03, 14:17
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skraecksomalier
Ett parti för alla som gillar Sara Skyttedal. Så mycket mer lär det inte vara. Den enda politiska fråga där hon stuckit ut på riktigt - legalisering av droger - är nog ingen röstmagnet. Jag tror inte att det viktigaste är att hon blir vald. Hon vill skada KD och Ebba Busch. Blir det mandat är det en bonus.
Jag tycker hon verkar helt desperat att få sitta kvar. Den enda jämförbara är haggan som Carl Bildt är gift med, men inte ens hon skulle gå så långt som att starta ett eget parti för att realisera sina ambitioner.

Men visst, om hon även skadar KD så är det nog en bonus.
Citera
2024-04-03, 20:08
  #679
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tycker hon verkar helt desperat att få sitta kvar. Den enda jämförbara är haggan som Carl Bildt är gift med, men inte ens hon skulle gå så långt som att starta ett eget parti för att realisera sina ambitioner.

Men visst, om hon även skadar KD så är det nog en bonus.
Det kanske är det som är syftet. En försmådd kvinnas hämndbegär känner ingen gräns. Och jag skulle gärna se KD åka ut med hycklar-alice i spetsen. Lägg ner hela det korrupta EU.
Citera
2024-04-04, 15:06
  #680
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
hur många partier har bard varit med i nu? 5-6 stycken?
Tror inte han har någon tyngd i seriösa debatter utan det spelar i stort sett ingen roll vem hon får med av c-kändisarna. Hennes tid som heltidspolitiker är snart över.

Ja han är ju helt oseriös men detta parti är nog lika oseriöst. Det kanske floppar men det kan också bli en engångsföreteelse där folk röstar på uppstickarna. Som Ian och Bert skapade Ny Demokrati. Piratpartiet, Feministiskt initiativ och det andra sosse-aktiga partiet som jag glömt namnet på har ju kommit in i EU-parlamentet.Så det är enklare att komma in där än att komma in i riksdagen.
Citera
2024-04-06, 15:37
  #681
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraecksomalier
Ett parti för alla som gillar Sara Skyttedal. Så mycket mer lär det inte vara.
Ja, hon har ett alldeles för stort ego men detta lilla projekt kommer göra att hon kommer ner på jorden igen. Hon kommer inse att hennes storhet endast finns i hennes eget huvud.

Att dessutom synas tillsammans med Emanuel gör inte saken bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback