Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-20, 13:04
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Bor i ett 70-talshus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...
__________________
Senast redigerad av Fabianzzo 2024-04-20 kl. 13:09.
Citera
2024-04-20, 13:05
  #2
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Bor i ett 70-tals-hus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...

Innekatt som man inte vill ska hoppa ut?
Citera
2024-04-20, 13:07
  #3
Medlem
För att slippa fågelskit
Citera
2024-04-20, 13:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Bor i ett 70-tals-hus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...

För att fånga fåglar?
Citera
2024-04-20, 13:08
  #5
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Bor i ett 70-tals-hus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...

Jag kommer sätta upp ett sånt nät snart eftersom jag inte kan ha balkongdörren öppen utan att fåglar kommer in i lägenheten och snor frukt från fruktskålen.
Citera
2024-04-20, 13:10
  #6
Avstängd
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag kommer sätta upp ett sånt nät snart eftersom jag inte kan ha balkongdörren öppen utan att fåglar kommer in i lägenheten och snor frukt från fruktskålen.
Hahah, allvarligt? Hur fan får du ut dom då?
Citera
2024-04-20, 13:16
  #7
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Hahah, allvarligt? Hur fan får du ut dom då?

De flyger ut när de hör mig springa mot köket. En enda gång har jag sett en fågel inne, oftast hör jag dem bara och sen märker jag att frukten har ätits på.
Citera
2024-04-20, 13:17
  #8
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Bor i ett 70-talshus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...


Kattnät.

Veterinärkostnadna har blivit så jävla dyr så man vill att inget skall hända katten
__________________
Senast redigerad av trickydick 2024-04-20 kl. 13:21.
Citera
2024-04-20, 13:21
  #9
Medlem
2n00b4Us avatar
Man vill inte ha in fåglar på balkongen av olika anledningar.
Citera
2024-04-20, 13:46
  #10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag kommer sätta upp ett sånt nät snart eftersom jag inte kan ha balkongdörren öppen utan att fåglar kommer in i lägenheten och snor frukt från fruktskålen.

Är det inte lättare att bara inte ha frukt framme än att sätta upp ett jävla nät?
Citera
2024-04-20, 13:47
  #11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Bor i ett 70-talshus, har balkong ut mot gatan, och när jag igår kom ut ur porten såg jag att grannen satt upp någon form utav nät, typ fiskenät för balkongen. Varför gör man detta? Tycks vara ganska vanligt, sett detta ett flertal gånger på Södervärn/Möllan exempelvis...

Min polare har det pga innekatt som annars skulle hoppa ner från balkongen.
Citera
2024-04-20, 13:52
  #12
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det inte lättare att bara inte ha frukt framme än att sätta upp ett jävla nät?

Jag äter mycket frukt och gillar att ha en frukskål framme. Jag kommer inte låta fåglarna tvinga mig att anpassa mina vanor efter dem.

Att sätta upp ett nät är inte så komplicerat och jag behöver bara göra det en gång sen är det gjort. Hellre det än att hålla på och gömma frukt varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback