Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-20, 21:18
  #37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Jag blev faktiskt lite besviken när jag insåg att katter som är så smidiga, snabba och kan göra långa hopp där de snurra runt för att alltid komma ned på tassarna, också kan vara otroligt klantiga och falla ned från en balkong.

Men jag har en misstanke att det är "vissa katter" som riskerar falla, inte alla, då katter kan vara otroligt olika i intelligens och smidighet. Vissa katter kan superlätt navigera mellan blomkrukorna på fönsterbrädorna utan att någon olycka sker, medans andra inte kan det alls utan lyckas ha ned och krossa en eller flera krukor. Hmm, det slog mig nu att de som har ned krukor kanske kan navigera runt dem men av ren arrogans har ned dem....

Om räckena var av trä skulle ingen katt ramla, då skulle dom fälla ut klorna på 1ms och få fäste, men tyvärr är det ofta aluminiumräcken och då hjälper inte klor.

Våran katt föll ur fönster på ca 6 meter, fönstret var öppet och katten satt på fönserkarmen. En bil körde förbi och hon vände på sig och kom ut på fönsterblecket eller vad det kallas och började glida. Jag hörde hur klorna gnissalde mot plåten, men hon fick inget fäste.

Väl efter fallet på ca 6 meter rätt ner i en rabatt så reste hon sig upp och gick på upptäcksfärd som inget hade hänt. Ja katter är sannerligen underliga djur. 🐈‍⬛
Citera
2024-04-20, 23:28
  #38
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag är ingen jävla hippie!
Kanske inte, men ibland får man vara lite pragmatisk och använda fungerande lösningar oavsett vad dom förknippas med.

Men du gör givetvis som du vill.
Citera
2024-04-21, 01:49
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
De flyger ut när de hör mig springa mot köket. En enda gång har jag sett en fågel inne, oftast hör jag dem bara och sen märker jag att frukten har ätits på.
Vad för slags fåglar är det? Verkar intelligenta
Citera
2024-04-21, 12:47
  #40
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
De har införskaffat en katt

hur vet du det?
Citera
2024-04-21, 13:37
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
hur vet du det?
Lag att man måste hägna in balkongen för katt
Citera
2024-04-21, 13:44
  #42
Avstängd
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Om det är Möllan/lugnet i Malmö, så skulle jag tippa på att motverkar balkongflygningar.
Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att på de adresserna att man sätter upp fisknät för att katten inte ska trilla ner.
Aldrig i livet att jag själv skulle sätta upp fisknät för en katt och sedan riskera behöva bli tvungen att skära loss en tvärilsk, intrasslad katt.
Balkongflygningar? Vad menar du? Att det skulle ha med kriminalitet att göra har jag svårt att tro, men framförallt inte på Lugnet. Eller?
Citera
2024-04-21, 20:16
  #43
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Katter hoppar upp och ramlar ned. Min morsa hade en katt som ramlade ned 5 våningar. Hon klarade sig.
Citera
2024-04-22, 12:44
  #44
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kanske inte, men ibland får man vara lite pragmatisk och använda fungerande lösningar oavsett vad dom förknippas med.

Men du gör givetvis som du vill.

Du menar lösningar som ett nät?
Citera
2024-04-22, 12:45
  #45
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vad för slags fåglar är det? Verkar intelligenta

Den jag sett var en kråka och de är rätt klipska.
Citera
2024-04-22, 14:09
  #46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du menar lösningar som ett nät?
Det jag föreslog, vad annars ?

Men gör hur du vill.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback