Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 13:31
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Finns det verkligen kvinnor som ställer den frågan? Så cringe, det har jag aldrig gjort, det känns opassande och signalerar en golddigger.

Jag har aldrig fått frågan och skulle verkligen reagera om den kom...
Citera
2024-04-20, 13:32
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Vet du inte själv hur ni kvinnor fungerar? Givetvis ställer ni inte frågan rakt ut som män kan göra, men ni kollar efter tecken på om det är en rik man ni dejtar.
Jaha ja är det så "vi gör". Inte jag i vart fall eftersom jag inte bryr mig så mycket om sånt. Om något är det en nackdel med nån som har mycket pengar. Sådana personer kan ju tro att de är bättre än en själv bara pga de har 1 miljon på banken och det är ingen attraktiv egenskap. Bättre med en partner som är ödmjuk, välfungerande, och sjysst med båda fötterna på jorden.
__________________
Senast redigerad av Liljor 2024-04-20 kl. 14:23.
Citera
2024-04-20, 13:34
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Jag har aldrig fått frågan och skulle verkligen reagera om den kom...
Förstår det. De som söker efter status går nog i så fall mer på vilken bil man kör, vilket jobb man har och var mannen bor.
Citera
2024-04-20, 13:37
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Jaha ja är det så "vi gör". Inte jag i vart fall eftersom jag inte bryr mig så mycket om sånt. Om något är det en nackdel med nån som har mycket pengar.

En större nackdel skulle väl isåfall vara en man som inte har några pengar, men givetvis skulle du som kvinna valt honom före eller du påstår det för att det ska låta bra. En sak jag har lärt mig är att kvinnor ofta säger en sak och gör raka motsatsen.
Citera
2024-04-20, 13:38
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
En större nackdel skulle väl isåfall vara en man som inte har några pengar, men givetvis skulle du som kvinna valt honom före eller du påstår det för att det ska låta bra. En sak jag har lärt mig är att kvinnor ofta säger en sak och gör raka motsatsen.
Det finns ett mittemellan va. Mittemellan pank och status/pengar. Det är ett anonymt forum och även om det finns troll här så finns det ingen anledning för mig att ljuga här. Och varför stalkar du mig ofta, jag vill inte prata med dig.
__________________
Senast redigerad av Liljor 2024-04-20 kl. 13:47.
Citera
2024-04-20, 13:49
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Sluta komma in och skriv i trådar som jag skriver i då. Man skulle nästan kunna tro att det är tvärtom, du som stalkar mig.
Du har inte alla hästar hemma hör jag. Jag skriver i vilken tråd jag vill, jag har dock inget intresse av att prata med bittra incels speciellt sådana som stalkar en och ska citera en jämt som du. Frågan är varför du jämt söker min uppmärksamhet.
Citera
2024-04-20, 13:50
  #55
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Blir mörkrädd hur många män det är på flashback som tror att vi kvinns väljer män för deras plånböcker.

De försöker bara hitta en bekväm anledning till att de själva inte har några kvinnor. Det är lättare att leva med tanken att man är för fattig eller inte tillräckligt lång eller snygg än med tanken att ens personlighet suger.
Citera
2024-04-20, 14:03
  #56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Förstår det. De som söker efter status går nog i så fall mer på vilken bil man kör, vilket jobb man har och var mannen bor.


Absolut, dock har jag träffat på ett gäng med charlataner genom åren som kört fin bil, påstått sig ha bra jobb samt hyrt in sig på en bra adress som troligen varit möblerad.

Vi brukade skoja om tvåhundratusenpajasen en gång i tiden när jag jobbade på krogen, och den bestod i någon clown som precis kommit från Mjölby och köpt någon direktimporterad premiumbil, några kostymer samt en Rolexkopia och som sen spelade allan på innekrogarna i Sthlm.
Citera
2024-04-20, 14:04
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
De försöker bara hitta en bekväm anledning till att de själva inte har några kvinnor. Det är lättare att leva med tanken att man är för fattig eller inte tillräckligt lång eller snygg än med tanken att ens personlighet suger.
Helt seriöst så kan inte ens pengar rädda vissa när de har en gräslig personlighet och/eller är för oattraktiva. Pengar är verkligen inte allt.
Citera
2024-04-20, 14:08
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Absolut, dock har jag träffat på ett gäng med charlataner genom åren som kört fin bil, påstått sig ha bra jobb samt hyrt in sig på en bra adress som troligen varit möblerad.

Vi brukade skoja om tvåhundratusenpajasen en gång i tiden när jag jobbade på krogen, och den bestod i någon clown som precis kommit från Mjölby och köpt någon direktimporterad premiumbil, några kostymer samt en Rolexkopia och som sen spelade allan på innekrogarna i Sthlm.

Och givetvis faller majoriteten kvinnor för såna män, att kvinnorna sedan inte vill erkänna det är en annan sak.
Citera
2024-04-20, 14:09
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Absolut, dock har jag träffat på ett gäng med charlataner genom åren som kört fin bil, påstått sig ha bra jobb samt hyrt in sig på en bra adress som troligen varit möblerad.

Vi brukade skoja om tvåhundratusenpajasen en gång i tiden när jag jobbade på krogen, och den bestod i någon clown som precis kommit från Mjölby och köpt någon direktimporterad premiumbil, några kostymer samt en Rolexkopia och som sen spelade allan på innekrogarna i Sthlm.
Det låter nästan som det fåtal individer som kör med ett dubbelliv. Har sett dokumentärer om det, man låtsas att man har ett fint jobb som man går till varje dag och när sanningen till slut uppdagas så raseras hela familjelivet.
Citera
2024-04-20, 14:42
  #60
Medlem
"En fråga till tjejer" ?

Då skall den knappast ställas i detta Forum som frekventeras av nästan bara män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback