Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 07:10
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Om allt i livet är en cykel, varför inte livet också?

Jag har skrivit detta tidigare.

Solen går upp och ner varje dag.
Årstiderna skiftar sig varje år.
Tidvattnet åker in och ut hela tiden.

Varken solen, årstiderna eller tidvattnet står stilla efter ett varv.
Varför skulle ett liv göra det?

Du borde lära dig lite om astronomi
Citera
2024-04-13, 19:51
  #566
Medlem
Här en artikel om ytterligare forskning som visar på hjärnaktivitet mycket längre än vad man trott varit fallet i slutet av livet, och om NDE-forskning i allmänhet.

https://www.theguardian.com/society/...ath-experience
Citera
2024-04-15, 10:07
  #567
Medlem
TwoThousands avatar
Den döde kunde höra se förstå allt runt omkring sig en lång stund efter att dödsögonblicket skett.
Citera
2024-04-15, 11:52
  #568
Medlem
OM det finns ett liv efter detta borde det en dag gå att uppfinna något som möjliggör kommunikation direkt med de avlidna. Som en slags telefon. Nu vet vi inte ens om det finns något liv efter detta iofs.
Citera
2024-04-15, 16:51
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
OM det finns ett liv efter detta borde det en dag gå att uppfinna något som möjliggör kommunikation direkt med de avlidna. Som en slags telefon. Nu vet vi inte ens om det finns något liv efter detta iofs.

Läs artikeln som jag postade ovan så inser du att efterlivet är väldigt osannolikt. Någon gång måste man trots allt fråga sig varför några bevis ALDRIG dyker upp trots många vetenskapliga tester.
Citera
2024-04-16, 10:11
  #570
Medlem
TwoThousands avatar
Efter världssekten vetenskapens framfart och kollaps var det fred på jorden igen.

En ande som går runt vem vill vara ett spöke som vandrar runt i hemligheten..
Citera
2024-04-18, 21:47
  #571
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Skulle vara kul om någon av våra gängkriminella efter att ha blivit skjutna upplevde ett besök i helvetet medan läkarna försökte liva upp personen.

Det hände en grovt kriminell amerikan, han såg helvetet i en nära döden-upplevelse under en ambulanstur, efter det så verkade han ha slutat med kriminaliteten:

https://www.youtube.com/watch?v=hyPz...3iJ5K&index=35
Citera
2024-04-21, 16:47
  #572
Medlem
Ytterligare ett faktum som jag tycker gör andevärldens existens väldigt osannolik, är att den i så fall håller oss avsiktligt ovetande om vad som pågår, och dess existens. Den tillåter oss alla inte få bevis. Det är ju rent av ondskefullt av dom att inte veta vad vi har att vänta oss inför döden. Eller ge oss några tydliga svar alls vad syftet är med detta livet och allt lidande som ingår. Jag känner till alla NDEs och "minnen före födseln"-historier om att vi skulle ha gått med på allt detta av fri vilja. Men seriöst, hur rimligt verkar det hela?
Citera
2024-04-22, 16:29
  #573
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ytterligare ett faktum som jag tycker gör andevärldens existens väldigt osannolik, är att den i så fall håller oss avsiktligt ovetande om vad som pågår, och dess existens. Den tillåter oss alla inte få bevis. Det är ju rent av ondskefullt av dom att inte veta vad vi har att vänta oss inför döden. Eller ge oss några tydliga svar alls vad syftet är med detta livet och allt lidande som ingår. Jag känner till alla NDEs och "minnen före födseln"-historier om att vi skulle ha gått med på allt detta av fri vilja. Men seriöst, hur rimligt verkar det hela?
Samma invändning som ateister framfört angående Gud för övrigt (skulle Gud skapat en värld utan bevis på sin egen existens?)


Artisten Orup uttryckte det kanske bäst i övrigt när han sa att tron på något annat, ett efterliv, är ett uttryck för att människan inte vill acceptera att det är så enkelt att döden = pang bom slut.
Citera
2024-04-22, 16:38
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Samma invändning som ateister framfört angående Gud för övrigt (skulle Gud skapat en värld utan bevis på sin egen existens?)


Artisten Orup uttryckte det kanske bäst i övrigt när han sa att tron på något annat, ett efterliv, är ett uttryck för att människan inte vill acceptera att det är så enkelt att döden = pang bom slut.

Ja det ser snarare ut som att så är fallet och vi hittar på alla möjliga slags bortförklaringar till varför inte allt är uppenbart för alla. Som sagt, långsökt.
Citera
2024-04-22, 16:39
  #575
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Samma invändning som ateister framfört angående Gud för övrigt (skulle Gud skapat en värld utan bevis på sin egen existens?)


Artisten Orup uttryckte det kanske bäst i övrigt när han sa att tron på något annat, ett efterliv, är ett uttryck för att människan inte vill acceptera att det är så enkelt att döden = pang bom slut.
Universum är inte särskilt enkelt.
Citera
2024-04-22, 16:48
  #576
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Universum är inte särskilt enkelt.
För den individ som dör är det väl troligt att det är rätt enkelt (fast nu gissar jag ju som inte dött än förstås)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback