Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-18, 10:19
  #97
Medlem
Man vill visa att man har en hund, lite konstig fråga
Citera
2023-03-18, 15:59
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
De första som anländer till en brinnande bil är oftast civila?

Du vet att en brinnande bil producerar rök? Du vet att rök gör det svårare att se?

Kan du och dina gelikar inte tänka längre? Det finns ett ändlöst antal scenarion där denna skylt kan vara bra................

Denna diskussion är pinsam, jag trodde inte intelligensen var såhär låg på flashback

Ingen bryr sig om att titta efter någon hund vid en allvarlig olycka, människor kommer först, råkar någons hund klara sig så är det väl roligt annars kvittar det.
Citera
2023-03-18, 16:03
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
De första som anländer till en brinnande bil är oftast civila?

Du vet att en brinnande bil producerar rök? Du vet att rök gör det svårare att se?

Kan du och dina gelikar inte tänka längre? Det finns ett ändlöst antal scenarion där denna skylt kan vara bra................

Denna diskussion är pinsam, jag trodde inte intelligensen var såhär låg på flashback

Varför ska civila leta efter en jäkla hund i all rök och jäkelskap vid en olycka?
Citera
2023-03-19, 07:31
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Varför ska civila leta efter en jäkla hund i all rök och jäkelskap vid en olycka?

Jag förstår att du inte skulle röra ett finger men du verkar samtidigt lite speciell och väldigt trångsynt då du endast ser ett scenario som du upprepar hela tiden.

Det finns miljoner scenarion....

Ha en trevlig dag! Jag lämnar diskussionen....
__________________
Senast redigerad av affekask 2023-03-19 kl. 07:34.
Citera
2023-03-20, 16:23
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Det är bra info för den som ligger bakom att man kanske kör försiktigare i kurvor och korsningar än annars, eftersom det är en obältad vovve i bakluckan.

Jag har märkt stor skillnad sedan jag slängde på en sådan skylt, folk håller större avstånd. Men det kan ju vara konfirmationsbias.


Folk bryr sig inte ett skit om din jycke. Tro mig.

/Själv hundägare.
Citera
2023-03-20, 16:52
  #102
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Folk bryr sig inte ett skit om din jycke. Tro mig.

/Själv hundägare.
Men de bryr sig om hur jag kör, därav att de kan ha intresse av att veta att jag kanske bromsar mer än de förväntar sig. Mitt inlägg var inte menat att de skulle visa jättestor hänsyn för hunden, om du nu förstod det så.
Citera
2023-03-20, 16:53
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Men de bryr sig om hur jag kör, därav att de kan ha intresse av att veta att jag kanske bromsar mer än de förväntar sig. Mitt inlägg var inte menat att de skulle visa jättestor hänsyn för hunden, om du nu förstod det så.


Ah, du tänker så. Ja det är möjligt. Finns det "gubbe med keps i bilen"-skyltar att köpa också?
Citera
2023-03-20, 17:06
  #104
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ah, du tänker så. Ja det är möjligt. Finns det "gubbe med keps i bilen"-skyltar att köpa också?
Haha, så länge du inte har tonad bakruta så syns du ;-)
Citera
2023-03-20, 17:10
  #105
Medlem
Vitiss avatar
Bra fråga!
Jag har beställt en klisterlapp med samma typsnitt och med texten
TUPP I VIN
Citera
2024-04-25, 00:13
  #106
Medlem
Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, och att säkert det mesta i ämnet redan dryftats, MEN! Jag ser en jättestor ökning av de här skyltarna. De är överallt!

https://www.biltema.se/bil---mc/bilt...kal-2000031873

Kan komma på diverse anledningar som redan nämnts i tråden, räddningspersonal osv. Samtidigt skiter väl räddningspersonal i din hund, du kunde lika gärna skriva "blommor i bilen". Att rädda egendom ingår inte i deras arbetsuppgifter.

Eller vill folk att man ska knacka sönder deras rutor på en sommarvarm parkering?

Tror folk att man ska köra extra försiktigt för de har hund? Skiter väl i om de har hund, det är inte nitroglycerin liksom.

Det är en helt obegriplig dekal.
Citera
2024-04-25, 00:30
  #107
Medlem
carminaburanas avatar
Det är väl för att ge en nodd til si a medtrafikanter varför man kanske kör sakta, eller att man kansne inte har 100% uppmärksamhet. Det är väl samma med barnwkyltar
Citera
2024-04-25, 07:01
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstaffan
Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, och att säkert det mesta i ämnet redan dryftats, MEN! Jag ser en jättestor ökning av de här skyltarna. De är överallt!

https://www.biltema.se/bil---mc/bilt...kal-2000031873

Kan komma på diverse anledningar som redan nämnts i tråden, räddningspersonal osv. Samtidigt skiter väl räddningspersonal i din hund, du kunde lika gärna skriva "blommor i bilen". Att rädda egendom ingår inte i deras arbetsuppgifter.

Eller vill folk att man ska knacka sönder deras rutor på en sommarvarm parkering?

Tror folk att man ska köra extra försiktigt för de har hund? Skiter väl i om de har hund, det är inte nitroglycerin liksom.

Det är en helt obegriplig dekal.

Ditt inlägg avslöjar att du har svårt att begripa enkla saker, detta trots att du säger dig kunna komma på div anledningar som redan nämnts i tråden. Då borde du ju redan ha och förstå en drös anledningar till att folk har denna skylt…?

Nej, räddningspersonal skiter inte i om det är en hund i bilen, de försöker även rädda denna om möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback