Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 05:38
  #1333
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Heiskanen ser till att fixa det Annars så är dom välkomna till vm.

De är välkomna. Man möter helst det bästa motståndarna kan ställa på isen.

Snart får vi svar på vilka som är starkast i best on best i four nations. Skatta er lyckliga att Hedman & EK65 är förbi sin prime

Men det är en fråga för en annan tråd. Här snackar vi nhl. Märklig vändning av Vancouver
Citera
2024-04-29, 05:38
  #1334
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det finns tunga förluster och TUNGA förluster. Tror nog Preds torsk i natt tillhör den senare kategorin......3-1 underläge I serien istället för lika strör ju lite extra salt i såren. Och Vancover känner nog sig hyfsat nöjd med att ha fått in Elias L till slutspelet.....
Annars funderar jag om Preds har varit så jäkla defensiva under säsongen. Fan de kryper ihop rejält i egen zon. Tittar jag på insläppta mål under säsongen verkar de inte så. Men det kanske varierar beroende på vilka de möter......

Vem är Elias L? Lindholm? Jag tänkte att du menade Petterson.
Citera
2024-04-29, 05:41
  #1335
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det finns tunga förluster och TUNGA förluster. Tror nog Preds torsk i natt tillhör den senare kategorin......3-1 underläge I serien istället för lika strör ju lite extra salt i såren. Och Vancover känner nog sig hyfsat nöjd med att ha fått in Elias L till slutspelet.....
Annars funderar jag om Preds har varit så jäkla defensiva under säsongen. Fan de kryper ihop rejält i egen zon. Tittar jag på insläppta mål under säsongen verkar de inte så. Men det kanske varierar beroende på vilka de möter......

Är det Leksandshjärtat som klappar för Filip?

Jag håller på Canucks här men de är dödsdömda att gå långt om inte Demko kommer tillbaka i bra slag efter skadan. Så starka är de inte defensivt att de kan utmana med en inte ens medioker målvakt som DeSmith.
Canucks är inte fysiska för fem öre heller.
Citera
2024-04-29, 05:45
  #1336
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vem är Elias L? Lindholm? Jag tänkte att du menade Petterson.

Klart han menar Lindholm när han skriver L efter. Han har varit nyttig i slutspel.
Pettersson har varit såpass iskall att det måste vara skadekänningar där. Vi kan nog inte räkna med honom i VM även om de ryker.
Citera
2024-04-29, 05:49
  #1337
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Klart han menar Lindholm när han skriver L efter. Han har varit nyttig i slutspel.
Pettersson har varit såpass iskall att det måste vara skadekänningar där. Vi kan nog inte räkna med honom i VM även om de ryker.

Ah okej han från Calgary? hade glömt bort det.
All år av alko och gräs har gjort sitt.
Citera
2024-04-29, 05:53
  #1338
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ah okej han från Calgary? hade glömt bort det.
All år av alko och gräs har gjort sitt.

Ja. Han gick till dem i januari tror jag. De behövde en renodlad andracenter.

Undrar om mitt ducks behåller vår lilla finne. Vaakanainen. Han är helt okej defensivt men inget speciellt. Vi kanske signar honom på ett år till eller om något lag vill ha honom i tredje backpar. Annars blir det nog Europa. Verkar trevlig iaf.
Citera
2024-04-29, 06:38
  #1339
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Är det Leksandshjärtat som klappar för Filip?

Jag håller på Canucks här men de är dödsdömda att gå långt om inte Demko kommer tillbaka i bra slag efter skadan. Så starka är de inte defensivt att de kan utmana med en inte ens medioker målvakt som DeSmith.
Canucks är inte fysiska för fem öre heller.
Visst är det så. Men känns mer som det är Filip jag följer. Skulle han byta klubb så släpper jag laget. Det är väl här Leksands hjärtat är lite starkare än svenskhjärtat.....
Citera
2024-04-29, 07:12
  #1340
Medlem
Tung seger för Edmonton på bortais. Janmark spelade i fem mot sex på slutet.
Citera
2024-04-29, 07:25
  #1341
Medlem
TomThumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Tung seger för Edmonton på bortais. Janmark spelade i fem mot sex på slutet.

Ja, jäklar. 30-någonting mot edmontona 12 skott. Tack Stuart Skinner för den segern!

Nästa 2 matcher hemma i Alberta. Hoppas dom stänger serien redan onsdag natt
Citera
2024-04-29, 08:23
  #1342
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Visst är det så. Men känns mer som det är Filip jag följer. Skulle han byta klubb så släpper jag laget. Det är väl här Leksands hjärtat är lite starkare än svenskhjärtat.....

Känner samma. Alltid gillat Filip väldigt mycket och följer honom under säsongen. Ofattbart tung förlust inatt.
Citera
2024-04-29, 17:00
  #1343
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
Ja, jäklar. 30-någonting mot edmontona 12 skott. Tack Stuart Skinner för den segern!

Nästa 2 matcher hemma i Alberta. Hoppas dom stänger serien redan onsdag natt
La kan också tacka domarna för 12 skott. Ja, man kan kontrollera Mcdavid om man får göra vad man vill mot honom. Matchen påminde mig om slutspelet 2020 när Mcdavid inte fick en enda utvisning med sig i hela första rundan och Edmonton åkte ur. Efter det ändrade de bedömningen i slutspelet till att följa regelboken och efter det (2021 och framåt) så har Mcdavid snittat 2 poäng per match i slutspelet.
Citera
2024-04-29, 19:20
  #1344
Medlem
james bs avatar
Kollade statistiken för chans att vinna med 3-1. ledning i serien.
Tja 86,3 % för LA och Colorado som inte har fördel hemma.
91,1 % för Boston, Florida, Carolina och Vancouver med hemmafördel.

Så statistiskt dödar jag spänningen nu.
Men reducerar något av lagen så går % ner till...beskedliga 76,4 % respektive 80,7%
Men vid kvittering då?
Ja då jävlar har det vänt.
57,6 % vinstchans för de lag med sista hemma. 42% om det är borta match.
Har vi något av lagen som kommer bryta denna statistik tro?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback