Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 14:23
  #33697
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Vem mördade Catrine? Teet Härm kan vara skyldig men det finns ju ingenting som pekar på honom förutom svammel?

Däremot så tror jag att teet härm ströp sin egen fru och fick det att se ut som ett självmord. Frun var uppklädd till tänderna och skulle ut på festligheter, skilsmässa låg i luften och den svartsjuke teet härm rättsläkare som han är stryper henne med bältet bärandes handskar och hänger sedan frun på gaveln till sängen, ringer sen rajs och berättar vad att han hittat frun död hemma, självmord, hängning.

Övertygad om att herr Härm är skyldig till det mordet. MEN SEN:

CDCs kvarlevor hittas

Fruns pappa hör av sig till polisen när CDC hittas i Solna styckad för att pappan är övertygad att det är Teet Härm då han bragt hans dotter om livet.

Här får polisen upp ögonen för Herr Härm.
Allt som sedan följer är en shitshow utan dess like, som får palmeutredningen att framstå som en framgångssaga.

Så Teet Härm mördade sin fru, blev oskyldigt anklagad av fruns pappa för styckmordet på CDC.

Vem mördade då CDC?
Jag läste något om att en känd styckmördare hade setts i Solna och var nyligen frigiven från styckmord han jobbade även som slaktare? Någon som vet mer om det?


Vad säger ni om mina antaganden och slutsatser, vet ni mer?
Citera
2024-03-27, 01:59
  #33698
Medlem
snillet_1s avatar
Podden Bildningskomplexet har i sina två senaste avsnitt behandlat fallet Da Costa med hjälp av Per Lindeberg, författaren till Döden är en man. De två avsnitten uppgår till nästan tre timmar. Jag slås ännu en gång av hur bisarrt det här fallet är. Alla dessa vittnesmål som är som hämtade från en dålig Stephen King-roman.

https://open.spotify.com/show/2UkvdHmUFcEywYP6J7ToKi
Citera
2024-03-27, 02:17
  #33699
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Podden Bildningskomplexet har i sina två senaste avsnitt behandlat fallet Da Costa med hjälp av P*r L*ndeberg, författaren till Döden är en man. De två avsnitten uppgår till nästan tre timmar. Jag slås ännu en gång av hur bisarrt det här fallet är. Alla dessa vittnesmål som är som hämtade från en dålig Stephen King-roman.

https://open.spotify.com/show/2UkvdHmUFcEywYP6J7ToKi

Nja, om författaren till DÄEM är inblandad i det hela så kan man på förhand gissa sig till åt vilket håll det hela lutar.

Du känner kanske till krimbloggen Mysterium24? Där finns det en rätt gedigen sammanfattning av da Costa-fallet som känns betydligt mer intressant. Läsning rekommenderas!
Citera
2024-04-01, 16:42
  #33700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Podden Bildningskomplexet har i sina två senaste avsnitt behandlat fallet Da Costa med hjälp av Per Lindeberg, författaren till Döden är en man. De två avsnitten uppgår till nästan tre timmar. Jag slås ännu en gång av hur bisarrt det här fallet är. Alla dessa vittnesmål som är som hämtade från en dålig Stephen King-roman.

https://open.spotify.com/show/2UkvdHmUFcEywYP6J7ToKi

Mycket bra och klargörande avsnitt. Det är som att befinna sig i Twilight Zone när man tar del av den här soppan. Snacka om rättshaveri. Lindeberg är riktigt bra på ett bena ut i turerna i historien, rekommenderar läsa hans bok "Döden är en man" för den som inte gjort det.
Citera
2024-04-03, 12:32
  #33701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Podden Bildningskomplexet har i sina två senaste avsnitt behandlat fallet Da Costa med hjälp av Per Lindeberg, författaren till Döden är en man. De två avsnitten uppgår till nästan tre timmar. Jag slås ännu en gång av hur bisarrt det här fallet är. Alla dessa vittnesmål som är som hämtade från en dålig Stephen King-roman.

https://open.spotify.com/show/2UkvdHmUFcEywYP6J7ToKi

Det hela är helt bizzart för det handlar inte alls om fallet CdC utan om fallet med de båda läkarna som blev kastade under vagnen av sina anhöriga och sen fullständigt överkörda av staten.

När det gäller fallet CdC har det aldrig polisiärt utretts på ett adekvat sätt. Likaså har heller inte de båda läkarnas fall utretts rätt och riktigt.

Dessa 2 fall har absolut inget med varandra att göra men de har hanterats som de hade det. Det är som det är.

3 ”det” eller ”It” är verkligen bizzart om vi nu ska prata i Stephen King termer.
Citera
2024-04-13, 17:53
  #33702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson

Vem mördade då CDC?
Jag läste något om att en känd styckmördare hade setts i Solna och var nyligen frigiven från styckmord han jobbade även som slaktare? Någon som vet mer om det?


Vad säger ni om mina antaganden och slutsatser, vet ni mer?
Ja, det var väl nån polsk slaktare som hade styckmördat tidigare, precis som du skriver. Jag tror det är den mest troliga kandidaten.
Citera
2024-04-13, 18:32
  #33703
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Ja, det var väl nån polsk slaktare som hade styckmördat tidigare, precis som du skriver. Jag tror det är den mest troliga kandidaten.


Ja han hade tydligen sttckmördat 2 gånger tidigare, varav en gång var 2 personer och en gång en prostituerad kvinna.

Mycket pekar åt hans håll, polisen hade honom tidigt i utredningen på sin radar men undersökte aldrig bostaden.

Classic swedish police
Citera
2024-04-17, 17:57
  #33704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Ja han hade tydligen sttckmördat 2 gånger tidigare, varav en gång var 2 personer och en gång en prostituerad kvinna.

Mycket pekar åt hans håll, polisen hade honom tidigt i utredningen på sin radar men undersökte aldrig bostaden.

Classic swedish police

W var inte prostituerad.

I övrigt håller jag med. SG var en självklar kandidat att utreda noggrant. En fullständigt livsfarlig människa.

SG hamnade på polisens bord redan på sommaren 1984 men han väckte inget större intresse. Han sköts åt sidan, till förmån för två oskyldiga personer som aldrig träffat BO.

Bra jobbat......

SG var fö en perfekt person att ringa, om man fick ett lik på halsen och inte pallade att ta bort liket.

Att SG kunde partera en kropp mot betalning, verkar självklart.
Citera
2024-04-20, 01:53
  #33705
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
W var inte prostituerad.

Verkligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
I övrigt håller jag med. SG var en självklar kandidat att utreda noggrant. En fullständigt livsfarlig människa.

Problemet är att SG hade ingen koppling till dumpningszonen. Inte heller har nåt vittne sett honom i CdC:s sällskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
SG hamnade på polisens bord redan på sommaren 1984 men han väckte inget större intresse. Han sköts åt sidan, till förmån för två oskyldiga personer som aldrig träffat BO.
.

En av de där två personerna du pratar om hade tidigare setts i BO:s sällskap av en kvinnlig polis. Hon vittnade om sin observation i både TR-88 och KR-91. Vi ska väl vara väldigt tacksamma över att det finns observanta poliser?

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
SG var fö en perfekt person att ringa, om man fick ett lik på halsen och inte pallade att ta bort liket.

Att SG kunde partera en kropp mot betalning, verkar självklart.

Det finns andra kandidater i utredningen som är betydligt mer intressanta och dessa rörde sig också på Malmskillnadsgatan. Dessa kandidater hade dessutom en koppling till dumpningszonen.
Citera
2024-05-01, 09:49
  #33706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Ja han hade tydligen sttckmördat 2 gånger tidigare, varav en gång var 2 personer och en gång en prostituerad kvinna.

Mycket pekar åt hans håll, polisen hade honom tidigt i utredningen på sin radar men undersökte aldrig bostaden.

Classic swedish police

SG var trippelmördare.
2 knivmord + ett styckmord, inom loppet av 4 år.
En extremt impulsiv och alkoholiserad person, som suttit på Sidsjön.
Samtliga mord som han begick på 70-talet, var groteska och allmänt underliga.
Pensionärerna som han knivade ihjäl i Ystad, gömde han inte ens.
Han släpade in kropparna i nån lada och lämnade dem bara där.
Kvinnan han styckmördade (Wanda) lämnades delvis kvar på balkongen (!).
Jag minns inte om det var SG:s eller W:s lägenhet.
Hennes torso fanns iaf på balkongen när polisen hittade den.

Jag har alltid tyckt att polisens ointresse för SG är intressant.
Att polisen omedelbart sköt honom åt sidan, kan ha att göra med en generell motvilja mot att undersöka de lägsta nivåerna i S-holms undre värld.
Att polisen inte undersökte SG ordentligt, är lika konstigt som att polisen underlät att inventera de livsfarliga människor som fanns på E-vägen 25 och på andra adresser på E-vägen.
Vinof och hans polare var såklart inte unika på E-vägen.
Där fanns såklart flera psykfall, galna knarkare och gud vet vad ....
Citera
2024-05-01, 10:28
  #33707
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
SG var trippelmördare.
2 knivmord + ett styckmord, inom loppet av 4 år.
En extremt impulsiv och alkoholiserad person, som suttit på Sidsjön.
Samtliga mord som han begick på 70-talet, var groteska och allmänt underliga.
Pensionärerna som han knivade ihjäl i Ystad, gömde han inte ens.
Han släpade in kropparna i nån lada och lämnade dem bara där.
Kvinnan han styckmördade (Wanda) lämnades delvis kvar på balkongen (!).
Jag minns inte om det var SG:s eller W:s lägenhet.
Hennes torso fanns iaf på balkongen när polisen hittade den.

Jag har alltid tyckt att polisens ointresse för SG är intressant.
Att polisen omedelbart sköt honom åt sidan, kan ha att göra med en generell motvilja mot att undersöka de lägsta nivåerna i S-holms undre värld.
Att polisen inte undersökte SG ordentligt, är lika konstigt som att polisen underlät att inventera de livsfarliga människor som fanns på E-vägen 25 och på andra adresser på E-vägen.
Vinof och hans polare var såklart inte unika på E-vägen.
Där fanns såklart flera psykfall, galna knarkare och gud vet vad ....



Ja det är märkligt och ett bevis för den svenska poliskårens totala inkompetens.
Palmemordet osv
Citera
2024-05-01, 16:35
  #33708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Ja det är märkligt och ett bevis för den svenska poliskårens totala inkompetens.
Palmemordet osv

Ja detta är väl ett av skälen till att da Costa-fallet fortsätter att fascinera - och uppröra.
I huvudstaden i världens mest självgoda land (med världens högsta skatt) var poliskåren fullständigt urusel. Da Costa-fallet är en perfekt ingång om man vill studera problemen inom poliskåren.

Och det riktigt sjuka är: det finns överlevare, gamla rövare, som sitter på info som polisen och "da Costa-grävarna" bara kan drömma om. Och dessa överlevare är inte ens svåra att hitta.

Men ingen bryr sig om dem.

CB tex, kände C i flera år och träffade henne timmarna innan hon försvann.
Att varken polisen eller någon annan haft ett uttömmande samtal med CB, är helt j-a sjukt.

Och så finns de 2 stycken missbrukare, som är precis lika intressanta som CB.
De var långvarigt knutna till Vinof och E-vägen.
Båda lever fortfarande och träffade säkerligen C i juni 1984.

Båda dessa män var farliga men en av dem var extremt farlig i ungdomen.
Vi kan kalla honom S. S var en råkriminell amfetaminist och tablettmissbrukare.
Att han knaprade benso är såklart intressant, eftersom C också gjorde det.
S var också hemlös i perioder. C var hemlös i flera år och det verkar mer eller mindre självklart att hon och S kände varandra - de kände ju också samma person: Vinof.
I påverkat tillstånd hade S inga spärrar och inget omdöme alls.

S och den andra mannen är inte svåra att få tag på. Bara att maila eller ringa, om man är polis eller journalist.

Men ingen har kommit på tanken, under alla dessa år ....
__________________
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-05-01 kl. 17:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback