Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-09, 07:15
  #6577
Avstängd
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag bjuder på lite... ja, lite hat? Direkt från hästens mun. Runes senaste publika text genomsyras av starkt hat.
För ett antal år sedan bodde jag i Stockholms innerstad på en bra adress. Grannarna under mig var trevliga och lite äldre. Runt 60 kanske? Mannen var polis, frun vet jag inte. En dag var mannen borta. Frun började sätta upp lappar i entrén. Hon berättade att mannen hade rymt med en yngre kvinnlig kollega. Efter en tid började man hitta lite polisskjortor och någon polismössa på trottoaren utanför fastigheten. Efter några månader skrev hon långa långa brev som ibland satt i porten och ibland låg på trottoaren eller satt på stolpar på gatan. Minst en gång i veckan. Hatet mot mannen hade blivit ett hat mot poliser. Hon hade polisanmält före detta maken. Allt skrivet för hand, med mindre och mindre bokstäver som knappt gick att läsa. Allt skulle rymmas på ett A4. Hela hennes liv, makens liv och vad han gjort och gjorde med den nya kvinnan, i detalj, visste hon allt om. Han var pervers och hon med. Efter ytterligare några månader var hon borta. Vet inte om hon åkte in på psyket? Runes utveckling går åt samma håll. Samma hat, samma beskyllningar. Om ni inte trodde han var knäpp förut, så här är beviset.

"SVERIGES MEST KORRUPTA MYNDIGHET FÅR NYA MILJARDER
AV INKOMPETENTA OCH OKUNNIGA POLITIKER
Min kommande bok om den genomruttna svenska Kriminalvården
har stött på minst sagt oväntade och häpnadsväckande hinder! Och från helt oväntat håll.
Kriminalvårdens väl kända och uppmärksammade tystnadskultur från såväl facket SEKO, som från egna anställda under lång tid har visserligen avslöjat mycket knas, men nu först har jag på riktigt förstått innebörden av det hela.
Min kommande bok med intervjuer av nära 200 fångar, personal på 7 olika fängelser under 12 månader, avslöjanden om sexhandel och prostitution på Kriminalvårdens olika anstalter, olaglig bestraffning mot intagna, regelbundna brott mot Europakonventionens, hot och utpressning mot personal, mygel, samt korrupta chefer, har febrilt motarbetats av Kriminalvården nu i över ett år!
Kriminalvårdens pressavdelning duckar, generaldirektören Martin H*lmgren gömmer sig, men får sitta oemotsagd i SVT och ljuga ohämmat och vilseleda såväl vanligt folk som landets politiker.
Under hela mitt liv har jag aldrig någonsin bevittnat så mycket lögner, desinformation, olagligheter och maktmissbruk som KV utövar och sprider.
För att inte tala om den islamisering och spridning av muslimsk extremism som pågår i Sveriges alla fängelser..
Facket SEKO har slagit larm om olagligheterna och förhållanden upprepade gånger, personal säger upp sig i drivor, rekryteringen är katastrofal, och maktfullkomligheten är total.
Media rapporterar regelbundet om alla sjuka missförhållanden och obegripliga kriminella kopplingar.
Men de kommer inte lyckas stoppa min kommande bok "Sex, Lögner & Kontroll" trots alla deras utspekulerade försök.
GD, Martin H*lmgren, gömmer sig trots hans sekreterares upprepade påminnelser om att återkomma, anstalters olika receptionister vägrar koppla mig fram till behöriga chefer, visselblåsare bland myndighetens egen personal hotas med ekonomiska straff och represalier om de pratar med mig, personal på samtliga sju anstalter där jag flyttades runt under 12 månader, kallas till förhör och hotas till tystnad.
Budskapet från KV är kristallklart;
"Ni får inte tala med Runar!"
Det låter kanske som Ryssland, men sådan är verkligheten i dagens Sverige 2024.
Jag har bandinspelningar av telefonsamtal med korrupta chefer vars privata mobilnummer jag fått av visselblåsare, samt högar av dokument(som jag lyckades smuggla ut innan de blev konfiskerade) från tiden inom Kriminalvården som bevisar stölder bland personal, maktmissbruk och maktfullkomlighet, förnedring, inkompetens och horribla lögner.
Ambitionerna till den nya regeringen är avsevärt bättre än alla tidigare regeringar som letts av Socialdemokraterna!
Men inkompetensen och oerfarenheten är nästan lika illa!
Slöseriet med svenska skattebetalares pengar gör mig nästan illamående.
När ska svenska folket börja ställa våra förtroendevalda mot väggen och utkräva ansvar?
Ulf Kr*stersson ljög och lovade väljarna att återinföra tjänstemannaansvaret igen. Men även Moderaterna har blivit falska numera.
Olof P*lme tog bort det, men vår nya fega statsminister är nu livrädd för att återinföra det!
Varför?
Troligen därför att all röta och alla ljusskygga händelser i riksdagens korridorer och mötesrum riskerar att avslöjas...
Nu har nya regeringen suttit nära halva mandatperioden och ingenting har hänt i denna saken. Ingenting!
Ebba B*sch, Jimmie *kesson och Johan P*hrson behöver nu omedelbart vakna upp och städa upp i Sveriges mest korrupta myndighet!
Magdalena Andersson var ansvarig för utnämningen av generaldirektör Martin H*lmgren 2020, och Tidöpartierna gav honom förnyat förtroende 2023.
Nepotismen i Socialdemokratiet gav Marin H*lmgren uppdraget att leda korruptionen inom Kriminalvården.
Inkompetenta Tidöpartier gav H*lmgren förnyat förtroende att föredla korruptionen.
Idag kan svenska folket varje vecka läsa den ena bisarra artikeln efter den andra i olika medier om rymningar och personalens sexuella relationer och samboskap med grovt kriminella fångar.
Samtidigt ökar kriminalvårdens ledning sanktionerna mot de intagna för brott de själva begår eller är delaktiga i, såsom smuggling av knark, sprit och horor.
Jag VET att det är så!
Har själv sett det, konfronterat Kriminalvårdens ledning om det, fått personalens bekräftelse av det, och även polisanmält detta.(efter att i månader blivit nekat att göra detta)
Men ingenting händer ändå!
Alt tystas ned, sopas under mattan, eller förnekas.
För Sverige har under åratal utvecklats till en korrupt socialdemokratisk demokratur.
Vilhelm M*berg förstod inte hur rätt han egentligen hade när han beskrev hur Sverige utvecklades redan på hans tid.
Stefan L*fven, Morgan J*hansson
Magdalena *ndersson,
Annika Str*ndhäll & Co har bara lyckats förfina och korruptera flera chefer och myndigheter.
Men boken "Sex, Lögner & Kontroll" kommer släppas trots såväl demoniskt som politiskt motstånd!
Tips, råd och hjälp mottages med tacksamhet.
Kriminalvården har nämligen gjort ett oerhört stort misstag;
de underskattade en frälst fånge som lärt sig sen barnsben att Sanningen alltid segrar,
att allt är möjligt för den som tror,
och betydelsen av rättfärdighet!
Även en jude i Egyptien vid namn Josef fick lära sig den läxan den hårda vägen..
För trots all ondska, våld, kriminalitet och korruption i vårt Sverige, så tror jag på förändring.
Men den kommer inte att orsakas av Kriminalvården! Eller av imamer.
Bara tro, hopp och kärlek besitter kraften och förmågan till äkta och bestående förändring!"

Runars starka tro kommer att bevisa att allt är en komplott. Snart kommer väl antikrist och Moderaterna är 666? Svårt att veta vem han är mest rädd för ändå? Han borde vara rädd för sig själv.
Det galnaste är anklagelsen om korruption och inkompetens inom den svenska Kriminalvården, påståenden om sexhandel, olaglig bestraffning av intagna och att myndighetspersoner begår andra allvarliga brott.
Det är också extremt galet att Runar hävdar att media, facket och myndigheten aktivt hindrar och motarbetar Runars bokprojekt och spridningen av viktig information.
Chockerande att Runar tar upp politiska namn och beskyller dem för att vara inblandade mot Runar.
Ja exakt, det, depression, antidepressiva, sömntabletter m.m. är det jag sagt, Runar sitter isolerad och "klipper och klistrar" och hotar.
__________________
Senast redigerad av becko 2024-05-09 kl. 07:21.
Citera
2024-05-09, 22:27
  #6578
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"En frälst fånge" skriver han om sig själv, haha.
Det där var verkligen en av höjdpunkterna

Kriminalvården har nämligen gjort ett oerhört stort misstag;
de underskattade en frälst fånge som lärt sig sen barnsben att Sanningen alltid segrar,
att allt är möjligt för den som tror,
och betydelsen av rättfärdighet!


Edit: Kriminalvården när någon börjar yra om rättfärdighet:
__________________
Senast redigerad av osnuten 2024-05-09 kl. 22:33.
Citera
2024-05-10, 17:21
  #6579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Du har nämnt ”klipper och klistrar ett tiotal gånger nu. Vad betyder det?
Runar borde nog främst lär sig att stryka ner sina texter av den senaste att döma men att någon erfaren på ett förlag skulle ta sig tid att lära upp honom i detta är nog minimal chans för.
Citera
2024-05-10, 18:54
  #6580
Avstängd
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Runar borde nog främst lär sig att stryka ner sina texter av den senaste att döma men att någon erfaren på ett förlag skulle ta sig tid att lära upp honom i detta är nog minimal chans för.
Det är sant att Runar kanske behöver hjälp med att stryka ner sina texter, men det är inte så enkelt när det är hans egna kamp han skriver om.
Trots att han kanske tar sina antidepressiva och sömnmedicin, verkar hans tillstånd bara försämras. Det är hjärtskärande att se honom isolerad och förlorad i sina mörka tankar, och det finns en verklig oro för att risken för självmordstankar ökar.
Att känna sig övergiven av sina närmaste kan förlänga texterna ytterligare. Vi håller verkligen tummarna för att han får all professionella hjälp och stöd han behöver för att komma tillbaka.
__________________
Senast redigerad av becko 2024-05-10 kl. 19:02.
Citera
2024-05-10, 21:54
  #6581
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det är sant att Runar kanske behöver hjälp med att stryka ner sina texter, men det är inte så enkelt när det är hans egna kamp han skriver om.
Trots att han kanske tar sina antidepressiva och sömnmedicin, verkar hans tillstånd bara försämras. Det är hjärtskärande att se honom isolerad och förlorad i sina mörka tankar, och det finns en verklig oro för att risken för självmordstankar ökar.
Att känna sig övergiven av sina närmaste kan förlänga texterna ytterligare. Vi håller verkligen tummarna för att han får all professionella hjälp och stöd han behöver för att komma tillbaka.
Kan du snälla sluta skriva om pajasens diagnoser i vartenda inlägg? Vi har sett din teori för hundra inlägg sedan. Kom med något nytt!
Citera
2024-05-10, 23:03
  #6582
Avstängd
beckos avatar
Det är dags att bryta och diskutera något som inte alla kanske har hört. Jag kan inte avslöja mina källor och kommer inte att kunna svara på detaljerade frågor; tiden får visa att uppgifterna stämmer.

Runar Sögaard misstänks ha varit inblandad i en människohandelsliga på Asptuna, med kopplingar till prostitution och övergrepp av kvinnor från Östeuropa. Enligt uppgifter var vissa anställda medvetna om detta, och en del deltog i övergreppen, enligt Runar. Andra visade civilkurage och försökte hjälpa.

Internutredaren mötte motstånd – hot och trakasserier från både personal och ledning påstods försvåra arbetet. Trots det kan en utredare ha lyckats samla bevis som kan leda till åtal.

Runar flyttades från Asptuna, och spekulerar i att det var för att undvika medieuppmärksamhet. Men, den verkliga anledningen kan vara att Runars säkerhet inte kunde garanteras, hot ledde till isolering.

Skandal är fortfarande lite av ett mysterium.

Faktakolla själva informationen:
- Sök etablerade nyhetskällor. Har stora medier rapporterat om detta?
- Officiella uttalanden. Finns det något från rättsvårdande myndigheter?
- Rättsdokument. Om fallet gått till domstol, vad säger dokumenten?
- Vittnesmål och intervjuer. Vad säger de som är eller har varit direkt involverade?
- Sociala medier och direktkommunikation. Delar någon inblandad information på sociala plattformar?

Sprid inte vidare opålitlig information, var kritisk och följ med i arbetet från organisationer som arbetar med mänskliga rättigheter eller juridik.
__________________
Senast redigerad av becko 2024-05-10 kl. 23:05.
Citera
2024-05-10, 23:49
  #6583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det är sant att Runar kanske behöver hjälp med att stryka ner sina texter, men det är inte så enkelt när det är hans egna kamp han skriver om.
Trots att han kanske tar sina antidepressiva och sömnmedicin, verkar hans tillstånd bara försämras. Det är hjärtskärande att se honom isolerad och förlorad i sina mörka tankar, och det finns en verklig oro för att risken för självmordstankar ökar.
Att känna sig övergiven av sina närmaste kan förlänga texterna ytterligare. Vi håller verkligen tummarna för att han får all professionella hjälp och stöd han behöver för att komma tillbaka.

”Hjärtskärande ”?! Är du på riktigt? Dåren far fram som en psykopat, det verkar de flesta andra ha insett.
Citera
2024-05-11, 02:42
  #6584
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det är dags att bryta och diskutera något som inte alla kanske har hört. Jag kan inte avslöja mina källor och kommer inte att kunna svara på detaljerade frågor; tiden får visa att uppgifterna stämmer.

Runar Sögaard misstänks ha varit inblandad i en människohandelsliga på Asptuna, med kopplingar till prostitution och övergrepp av kvinnor från Östeuropa. Enligt uppgifter var vissa anställda medvetna om detta, och en del deltog i övergreppen, enligt Runar. Andra visade civilkurage och försökte hjälpa.

Internutredaren mötte motstånd – hot och trakasserier från både personal och ledning påstods försvåra arbetet. Trots det kan en utredare ha lyckats samla bevis som kan leda till åtal.
Runar har anklagat kriminalvården för att bedriva prostitution och sexhandel inne på anstalterna. Och nu menar du att i själva verket så är Runar inblandad i det? Och du lutar dig mot källor som du "inte kan avslöja". Det samtidigt som du anklagar Runar för "mordhot och våld" både mot sitt ex och mot myndighetspersoner och du har diagnosticerat honom som deprimerad så att han behöver både elchocker och antidepressiva. Det här är förvisso en skvallertråd, men den skulle nog vara betjänt av mer fakta och mindre av rena påhitt.

Hur skulle Runars del i människohandeln på anstalten sett ut menar du? Satt han tillräckligt länge på någon anstalt för att kunna vara del i människohandel?
Citera
2024-05-11, 05:43
  #6585
Avstängd
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Runar har anklagat kriminalvården för att bedriva prostitution och sexhandel inne på anstalterna. Och nu menar du att i själva verket så är Runar inblandad i det? Och du lutar dig mot källor som du "inte kan avslöja". Det samtidigt som du anklagar Runar för "mordhot och våld" både mot sitt ex och mot myndighetspersoner och du har diagnosticerat honom som deprimerad så att han behöver både elchocker och antidepressiva. Det här är förvisso en skvallertråd, men den skulle nog vara betjänt av mer fakta och mindre av rena påhitt.

Hur skulle Runars del i människohandeln på anstalten sett ut menar du? Satt han tillräckligt länge på någon anstalt för att kunna vara del i människohandel?
Angående 'mordhot och våld' samt diagnosen som deprimerad, utskrivningen av sömnmedel och antidepressiva – dessa uppgifter hämtar jag direkt från rättsdokumenten i tråden. Det är alltså baserat på fakta och inte påhitt.

När det gäller elchocker, det är personligt vad man tror om effektiviten. Jag nämnde det mer som en reflektion på hur svårt det verkar vara att påverka Runars beteende, vilket många här påpekar. Det är inte menat som en faktisk medicinsk rekommendation.

Om vi återgår till diskussionen om Runars eventuella inblandning i människohandel på anstalterna, är det viktigt att vi väntar på mer information och bevis. Att påstå att han skulle ha haft möjligheten att organisera sådana aktiviteter kräver en utredning av hans tid och roll.
Citera
2024-05-11, 11:31
  #6586
Medlem
Magictrixs avatar
Rune var tönten på den öppna anstalten som la sig på golvet och skrek som en treåring när han uppmanandes att arbeta. Det är hans sjukdom. Han är för fin för alla andra. Samt att han inte kan lyda order. Därför blev han omplacerad igen och igen. Han satte svenskt rekord i att byta häkte. Vart han än kom blev han hatad och hotad. Den enda form av traffickinghärva Rune kan ha varit i närheten av är om någon medfånge köpte hans röv.
Rune skulle inte klara av att sno ett tuggummi på Ica. Att han åkte dit för skattebrott beror nämligen på att han inte gjorde någonting. Han deklarerade inte och han lämnade inget underlag för balansräkning heller. Betalade ingen skatt eller andra avgifter. Han anser inte att han behöver det.
Nej, Rune har inte intervjuat 200 medfångar. Faktum är att han kan ha intervjuat en, som inte visste att han blev intervjuad. Han har inte intervjuat någon anställd på fängelse heller. Han har naturligtvis ifrågasatt allt det som de har gjort. De har antagligen släpat honom till isolering med handklovar eftersom han annars inte hade gått dit frivilligt. Ingen annan fånge har velat ta i Rune med tång. Däremot säkert velat spöa upp honom.
Han skyller sin icke existerande bok på att höga polischefer och antagligen själva justitieministern vägrar besvara hans mail, telefonsamtal och sms. Sanningen är att på den nivån har man sekreterare som sålla bort galningar som Rune. Att han namnger sådana personer i sina texter är bara ett sätt att försöka göra sig själv relevant. Ingen vill peta med Rune. För vem är intresserad av att höra en bortskämd fånge klaga på att fängelset inte är tillräckligt bra?
Citera
2024-05-11, 13:48
  #6587
Medlem
Magictrixs avatar
Måste bara dela Runes dagliga floskel får idag. Eller finn fem fel som vi också kan kalla det.
” Utveckla dina egenskaper, men avveckla det som inte fungerar i ditt liv. För det du inte vill reparera kommer du för alltid repetera.”

Varför följer han inte sina egna råd kan man undra?
Citera
2024-05-11, 15:11
  #6588
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Måste bara dela Runes dagliga floskel får idag. Eller finn fem fel som vi också kan kalla det.
” Utveckla dina egenskaper, men avveckla det som inte fungerar i ditt liv. För det du inte vill reparera kommer du för alltid repetera.”

Varför följer han inte sina egna råd kan man undra?
Haha!
Ja, Rune verkar tycka om att predika för andra hur dom borde bete sig.
Han själv? Det är inte lika viktigt. Han ser väl sig själv som nån slags Jesus, så han syndar och offrar sig för vår skull
Rune kan repetera det som inte fungerar i hans liv hur många gånger som helst

Herregud! Hur ska detta sluta?
__________________
Senast redigerad av osnuten 2024-05-11 kl. 15:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback