Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 23:54
  #1393
Medlem
Hur kan man föröka dina chanser att få stillnoct, imovane?
Jag får och lämnar utinprov på beroendemotagning som nästan alltid har varit negativa. Har gått igenom Propiomazin (Propavan)
Melatonin (Circadin)
Alimemazin (Theralen)
Prometazin (Lergigan)
Hydroxizin (Atarax)

Problemet är att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen med dessa då man är extremt morgontrött.

Går det att få narkotikaklassad medicin utskrivett när det står i journalen att man har pundat? Finns det några tips & tricks?
Citera
2024-04-28, 06:29
  #1394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej berätta för helvete för allt i världen inte att du har konsumerat och köpt Bensodiazepiner svart då blir du garanterat stämplad som missbrukare oavsett doser och orsak.

Vet inte på rak arm om svåra kroppsliga tics till följd av Tourettes kvalificerar in för Bensodiazepinbehandling men man ska aldrig säga aldrig då det skrivs ut till andra patientkategorier som lider av okontrollerade muskelryckningar där det i längden blir för jobbigt för patienten tex svårare fall av CP skador.

Ja det är det jag tänker, så otroligt korkat.

Har haft jävligt tur antar jag, för har berättat (flera år sen) att jag tar muskelavslappnande för en läkare och alla fysioterapeuter men ingen har ens reagerat. Läkaren sa bara genuint "vart har du fått tag på det? Inte för att jag bryr mig". Jag sa "på internet". Han svara bara OK, och gick vidare med samtalet och skrev ut paraflex senare.

Fan. Mottagningen jag gick till har något separat journalsystem som inte syns på 1177. Kan andra läkare se det ändå? Tror fan inte det spelar nån roll. Har varit på många läkarbesök de 5 senaste åren och man märker direkt att inte en jävel har orkat läsa i journalen.

Tror mitt problem är Tourettes + hypermobilitet (diagnostiserat) som tröttar ut musklerna vilket får dem att krampa. Det sjuka är att jag har inte hittar någon annan på internet med samma problem. Det närmaste är akatisi. Är inte det, men är fan minst lika illa när det är som värst. Aja.

Kan en bra strategi vara att söka hjälp nu igen och säga att problemen har varit hanterbara sen jag sökte hjälpt sist, men att det nu blivit riktigt illa?

Tackar ja till fysioterapi. Säger att jag reagerat dåligt på paraflex. Baklofen är antagligen förstavalet att skriva ut då, om inte antipsykos. Har dock redan provat det själv och får urinvägsinfektion/akut prostatit varje gång jag tagit det. Får exakt samma symtom på phenibut (vilket typ är samma molekyl). Men det kan jag ju inte nämna. Kanske får låtsas prova det dom (kanske) skriver ut först.

Det jobbiga är att om jag får något annat som fungerar så måste jag ändå trappa ner benson. Hur fan hittar man någon kompetent läkare som kan Ashton-manualen? Inte någon jävla beroendemottagning som vill trappa ner allt på 2-3 veckor.

Har läst så jävla många historier på flashback och andra forum där folk slutar cold turkey eller trappar ner alldeles för snabbt. Inte konstigt att man får långvariga, kanske permanenta biverkningar då.

Snälla, om ni vill sluta med benso, läs på om Ashton-manualen! Borde var mer känt.
Citera
2024-04-28, 19:32
  #1395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nillern
Hur kan man föröka dina chanser att få stillnoct, imovane?
Jag får och lämnar utinprov på beroendemotagning som nästan alltid har varit negativa. Har gått igenom Propiomazin (Propavan)
Melatonin (Circadin)
Alimemazin (Theralen)
Prometazin (Lergigan)
Hydroxizin (Atarax)

Problemet är att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen med dessa då man är extremt morgontrött.

Går det att få narkotikaklassad medicin utskrivett när det står i journalen att man har pundat? Finns det några tips & tricks?

Jag fick Stesolid utskrivet efter att det inte fanns några andra alternativ kvar än benzo. (Sobril funkar inte på mig) Har ett dokumenterat benzomissbruk i journalen och specifikt på Stesolid och fick lämna drogprover ofta förr, och de sa
då att jag aldrig skulle få benzo av dem så har inte ens frågat. Men efter två cancerbesked av nära släktingar i slutet av sommaren började jag dricka alkohol i princip varje dag, vilket de verkligen inte ville att jag skulle göra. Så de skrev ut Stesolid då för att det skulle hjälpa mig hantera ångesten då de inte ville att jag skulle ta till alkohol.

Zolpidem fick jag utskrivet som 15-åring på vårdcentralen superenkelt, visste inte ens vad det var när jag fick det. Fått det dagligen i över 10 år nu.
Citera
2024-04-29, 20:52
  #1396
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mate
Ett bra tips är att supa varje dag i två månader och sedan sluta tvärt. Har du tur får du ett epilepsianfall och vaknar upp i en ambulans fullpumpad med Stesolid. Sen är du garanterad oxascand i minst en vecka. Tyvärr självupplevt.

+1 på den, minus ambulansen. Lyckades ta mig till beroendeakuten varje gång men det var jävligt nära ögat att man skulle få anfall på vägen dit, mitt i natten var det oftast jag pallrade mig dit och de flesta gånger i bitande kyla. Undrar hur kul det hade varit att få ett epilepsianfall/DT i januarinatten i en mörk gränd där det skulle dröja timmar innan någon gick förbi... man hade flax.
Citera
2024-05-04, 23:32
  #1397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nillern
Hur kan man föröka dina chanser att få stillnoct, imovane?
Jag får och lämnar utinprov på beroendemotagning som nästan alltid har varit negativa. Har gått igenom Propiomazin (Propavan)
Melatonin (Circadin)
Alimemazin (Theralen)
Prometazin (Lergigan)
Hydroxizin (Atarax)

Problemet är att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen med dessa då man är extremt morgontrött.

Går det att få narkotikaklassad medicin utskrivett när det står i journalen att man har pundat? Finns det några tips & tricks?

Får nog en annan typ av svar om du frågar i delen om vård och hälsa. Men om du är ute efter sömn och inte bara benso så ge lågdos Mirtazapin en chans. Många sover gott på 15mg. Även quetiapin i låg dos ett alternativ. Båda används egentligen till annat men i låg dos för sömn. De två går även att kombinera. Torsk på Stilnoct vill du inte bli. Tummis!
Citera
2024-05-07, 19:40
  #1398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Får nog en annan typ av svar om du frågar i delen om vård och hälsa. Men om du är ute efter sömn och inte bara benso så ge lågdos Mirtazapin en chans. Många sover gott på 15mg. Även quetiapin i låg dos ett alternativ. Båda används egentligen till annat men i låg dos för sömn. De två går även att kombinera. Torsk på Stilnoct vill du inte bli. Tummis!

Om han inte klarar av andra mediciner i listan skulle han ju aldrig ens röra mirtazapin, den har ju en halveringstid på typ 46h, så den blir man seg om något av.

Du har gått genom så många, säg att du har problem med insomnia, inte ”sömnproblem”, då relaterar dom de med att du inte får tillräckligt många timmar sömn och att du ska ha ett sömnmedel för längre ihållande sömn och inte hjälp med att somna. Två helt olika saker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback