Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-14, 18:33
  #1
Medlem
hejsan allihooopa. Jag har precis köpt en hercules dj console mk2 (beganad) den kör jag med virtual Dj 5,2 och jag har kopplat in den till min macbook. jag har kopplat in den och laddat ner de senaste "drivers" från hercules hemsida och instalerat dom. men när jag öppnar virtual dj så får jag felmedelandet " Error in the sound driver" jag har kollat så att datorn har "hittat" consolen och det har den. vill påpeka att jag inte fick med ngn installations CD när jag köpte den.

Jag testade att gå in i "Config" och sen "Sound Setup" och välja "Simple" som sound card i stället för Dj consolen. och då funkar allting UTOM hörlurarna. jag kan inte bara lyssna på tex deck A/B utan bara de som går ut i högtalarna.
Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta. Det känns fullkomligt onödigt att mixa utan hörlurar.
Citera
2009-02-15, 18:24
  #2
Medlem
Någon som kör med en Hercules och i alla fall spekulera om vad felet är?
Citera
2009-02-17, 02:55
  #3
Medlem
yeah´ss avatar
jag är ine alls säker, kör inte med hercules eller så, men kan det inte vara så att du måste ha båda ljudkorten aktiverade? Kan man inte konfigurera det i Traktor eller vad du nu kör?

Att själva midikontrollen funkar är ju inget konstigt men ljudet måste ju delas upp för förlyssning osv..


peace / x
Citera
2009-03-19, 20:49
  #4
Medlem
DJ - stora tråden om utrustning/teori/praktiska tips m.m

tja
jag vill lära mig att mixa allså som en dj gör.som att bli dj för mig själv för skoj skull då.eller man vet alldrig.jo frågan är behöver jag gå på någon dj skola kurs eller något eller kan jag bara köpa en dj maskin och träna bara? skriv gärna vad man behöver göra för att bli en vanlig dj.
Citera
2009-03-19, 20:54
  #5
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arminn
tja
jag vill lära mig att mixa allså som en dj gör.som att bli dj för mig själv för skoj skull då.eller man vet alldrig.jo frågan är behöver jag gå på någon dj skola kurs eller något eller kan jag bara köpa en dj maskin och träna bara? skriv gärna vad man behöver göra för att bli en vanlig dj.

DJ skola / kurs är bara att slänga bort pengar, försök skrapa ihop pengar till ditt egna lilla djset och börja öva, tror knappast att du får den tid på dig att bli bra på en liten djkurs

Övning = färdighet

och sedan när du kan mixa bra etc så kan du kontakta din lokala pub om du får provspela
Citera
2009-03-19, 21:58
  #6
Medlem
Skippa kurser, köp grejer själv och träna i ett par år.
Det du behöver göra är att träna, träna och lägga alldeles för mycket pengar på skivor
Citera
2009-03-19, 22:13
  #7
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Skippa kurser, köp grejer själv och träna i ett par år.
Det du behöver göra är att träna, träna och lägga alldeles för mycket pengar på skivor
Ett par år? Har du talang kan du köra ute långt tidigare!
Citera
2009-03-19, 22:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Ett par år? Har du talang kan du köra ute långt tidigare!

Att köpa en "dj maskin" är knappast samma sak som att stå på klubbar och vända skivor.
Sen tiden och pengarna att bygga upp sitt musikarkiv, dom som spelar ute och inte betalar för sin musik borde inte ens kalla sig DJ..
Citera
2009-03-19, 23:54
  #9
Medlem
Tuppiss avatar
Gå på en kurs du. Det finns kanske något på närmaste kulturskola. Det är jävligt bra att ha nån att fråga om saker. Dessutom behöver det inte alls vara dyrt.
Citera
2009-03-20, 00:36
  #10
Medlem
Schnauzers avatar
Kort svar: Nej
Citera
2009-03-21, 22:27
  #11
Medlem
oki jag tror kanske att jag inte ska gå på någon dj skola. jag kan väl köpa en maskin och träna med som ni säger . såg den hära http://www.billebro.se/myshop/myshop...ID=2&PRID=1942
är den bra för ny börjare ?
Citera
2009-03-21, 23:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arminn
oki jag tror kanske att jag inte ska gå på någon dj skola. jag kan väl köpa en maskin och träna med som ni säger . såg den hära http://www.billebro.se/myshop/myshop...ID=2&PRID=1942
är den bra för ny börjare ?

Nu kör jag endast vinyl så, men håll dig borta från Billebro i alla fall, http://www.thomann.de/se/ rekomenderas dock!
Citera
dj

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback