Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-16, 11:42
  #1
Medlem
Bofinks avatar
Är det ok att dubbel-, trippel-, kvadruppel-, kvintruppelposta, etc. i akta och mening att svara på separata inlägg i separata inlägg? Det kan bli rejält grötigt och svårt att följa annars; personer man bemöter längre ner i inläggen kan lätt missa (hoppa över) svaren, m.m.

Mina erfarenheter från andra forum är att det tenderar att räknas som spam, oavsett om intentionerna är goda, även om regeln inte hålls efter så hårt och medlemmar (i synnerhet engångsförbrytare) inte tenderar att bestraffas.

Exempel:
Citera
2009-11-16, 11:49
  #2
Medlem
epost72s avatar
Jag tror att en del av problemet ligger i att en del inte klarar detta med "citera flera"
Då citerar de ett inlägg i taget.

Vissa forum slår samman inlägg från en och samma medlem om de postats i rad och ingen har postat emellan.

Jag antar dock att det är OK hur man än gör.
Citera
2009-11-16, 11:52
  #3
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tycker det är helt ok. Citera flera går snabbt om man har läst hela tråden och ska svara på 2 på samma sida. Annars citerar jag som de kommer typ
Citera
2009-11-16, 11:53
  #4
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
0.04. Korspostning är förbjudet

Att korsposta, det vill säga att posta samma inlägg i flera olika trådar, eller skapa samma tråd i flera forum, är inte tillåtet.
https://www.flashback.org/rules/

De gånger jag har sett att man ser mellan fingrarna handlar oftast om nya användare som postat i fel forum och innan mod har flyttat startat tråden på rätt ställe ofta efter tillrättavisning av andra användare.
Citera
2009-11-16, 11:55
  #5
Medlem
Bofinks avatar
Jo, jag skulle också förmoda att det är valfritt, med tanke på att ingenting om detta står att finna i FB:s regler. Men att få en officiell bekräftelse/dementi vore uppskattat.

Jag fruktar att jag kan ha rapporterat en glad kvadruppeltramsare (efter att den begynnande chocken lagt sig en smula). Men efter en kortare studie av reglerna har jag nu kommit på bättre tankar. Det är bara en regel jag utan närmare efterforskning har antagit finnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
https://www.flashback.org/rules/

De gånger jag har sett att man ser mellan fingrarna handlar oftast om nya användare som postat i fel forum och innan mod har flyttat startat tråden på rätt ställe ofta efter tillrättavisning av andra användare.
Lugn nu. Korspostning är något annat.
Citera
2009-11-16, 12:01
  #6
Avstängd
Hadars avatar
Trots att jag varit här ett tag fattar jag inte hur man citerar flera, någon som har lust o dela med sig av denna hemlighet
Citera
2009-11-16, 12:06
  #7
Medlem
epost72s avatar
[quote=Hadar]Trots att jag varit här ett tag fattar jag inte hur man citerar flera, någon som har lust o dela med sig av denna hemlighet :skamsen:[/quote]

Med hjälp av qouteknappen skapar du citat och lägger till =namnet på den du vill citera, mycket kopiera klistra blir det om man inte kör Firefox, Greasemonkey och flashbackscriptet som då har funktionen "citera flera"
Citera
2009-11-16, 12:12
  #8
Medlem
Bofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadar
Trots att jag varit här ett tag fattar jag inte hur man citerar flera, någon som har lust o dela med sig av denna hemlighet
Citera Flera-knappen.
Citera
2009-11-16, 12:22
  #9
Avstängd
Hadars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Med hjälp av qouteknappen skapar du citat och lägger till =namnet på den du vill citera, mycket kopiera klistra blir det om man inte kör Firefox, Greasemonkey och flashbackscriptet som då har funktionen "citera flera"

Tack! Nej några sådana finesser har jag då inte, kör explorer mer vet jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av Bofink
Citera Flera-knappen.

Den har jag inte till mitt förfogande är jag rädd.

Edit:
Citera
2009-11-16, 12:27
  #10
Medlem
Holger Meinss avatar
"Citera flera" kommer väl först om man kör flashscript? Annars är det väl inte så svårt att använda [quote]-taggarna för att citera fler personer i samma inlägg.
Citera
2009-11-16, 12:28
  #11
Medlem
Bofinks avatar
[quote=Holger Meins]"Citera flera" kommer väl först om man kör flashscript? Annars är det väl inte så svårt att använda
Citat:
-taggarna för att citera fler personer i samma inlägg.
Såpass. I så fall blir det till att klippa och klistra.

edit: Hehe! Lustig "bugg". I det här fallet borde forumets kompilator kunna förstå att det är den första [quote]-taggen som avses.
__________________
Senast redigerad av Bofink 2009-11-16 kl. 12:31.
Citera
2009-11-16, 12:42
  #12
Medlem
knivhippies avatar
Vore supertoppen om det ordnades så alla har en citera flera-knapp.. Har tyvärr själv inte lyxen att ha en sådan, så jag orkar sällan klippa och klistra... Hade inte en aning att det fanns ensådan fram tills nu. Har alltid förundrats hur alla orkar sitta ocg pilla ihop alla dessa citat i ett och samma inlägg..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback