Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-15, 08:56
Medlem
Jag behver hjlp att hitta fakta om breakdance till mitt projektarbete! r det ngon som vet nn bra sida dr det str om dansens historia. Om det finns ntt om hur den kom till Sverige s r det nnu bttre!
Citera
2010-01-15, 09:07
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pax-cow
Jag behver hjlp att hitta fakta om breakdance till mitt projektarbete! r det ngon som vet nn bra sida dr det str om dansens historia. Om det finns ntt om hur den kom till Sverige s r det nnu bttre!
http://lmgtfy.com/?q=breakdance+history
Citera
2010-01-18, 09:29
Medlem
jag mste skriva om svensk historia bara, s jag behver ngon svensk sida.
Citera
2010-02-04, 01:09
Medlem
tragic.s avatar
Det r svrt att hitta information om dansens historia, vilken dans det n gller. Du mste nog frska leta igenom den fakta du lyckas hitta om hiphop/streetdance och hoppas p att du hittar ngon mening om just breakdance. Tror du kommer tvingas plocka korta meningar frn olika hll fr att f ihop ngot, mjligt att du kan hitta en bok p biblioteket som tar upp lite, men jag vet inte.
Citera
2010-05-03, 13:56
Medlem
Lttast skulle vara om du nrvarande under ett break-jam och sedan tog kontakt med ngon involverad i kulturen. Jag antar att svaret nu r fr sent.. dock kanske hjlper ngon i framtiden? Grabbar inom svensk breaking som kan mycket r exempelvis "Renegade", "Freeze" eller "Nico". De tv frstnmnda gr att hitta p whoa.nu, alla tre har varit med sen starten p 80 talet.
Citera
2012-03-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pax-cow

jag gjorde ett hgskolearbete om breakdance fick VG; )

Hr av dig om du vill ha hjlp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in