Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-27, 09:06
  #1
Medlem
Har förstått att det saknas en tråd där många behöver hjälp att öppna sig och rådgivning att jobba med energier. Den här tråden förutsätter att det fungerar och här får man inte ifrågasätta. Utan här får alla fråga oss som kommit lite längre. Ingen kan allt men alla kan något. Tillsammans blir vi starka och den som frågar får flera olika vinklar på saken och kanske hittar sitt eget sätt att jobba på. Inga råd är för små. Här stöder vi alla som är på väg att öppnas, alla som vill förstå vad som händer/hänt dem. Vill lära sig mer. Alltså den som säger det inte finns något är OT.
Citera
2010-02-27, 10:40
  #2
Medlem
Jag kan förtydliga vilka ämnen det gäller, spådomar, healing, andekontakter, andeutdrivning, hur man öppnar sig, hur man ökar sina energier, hur man öppnar tredje ögat, ja allt som har med det mediala att göra.
Citera
2010-02-27, 11:31
  #3
Medlem
Hur ska jag gå tillväga för att levitera?
Citera
2010-02-27, 11:44
  #4
Medlem
Jag har inte erfarenhet av det, men faktiskt sett en indier som svävade en halvmeter över golvet.
Hoppas någon som kan mer kommer in och svarar på det.
Citera
2010-02-27, 12:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag har inte erfarenhet av det, men faktiskt sett en indier som svävade en halvmeter över golvet.
Hoppas någon som kan mer kommer in och svarar på det.

Tror du att han var på riktigt? En del indier använder ju en metalstång på ett finurligt sätt.

Jag ifrågasätter inte att det är möjligt, jag undrar bara om just det fallet var det. Är han känd så att man kan ta reda på mer om honom?

Jag hoppas också någon leviterare kommer in och hjälper till i tråden.

Men det är okej att diskutera levitation här alltså, det var inte med bland dina ämnen såg jag nu?
Citera
2010-02-27, 12:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag har inte erfarenhet av det, men faktiskt sett en indier som svävade en halvmeter över golvet.
Hoppas någon som kan mer kommer in och svarar på det.

Det är bra att ha ett öppet sinne, men inte så öppet att hjärnan trillar ut.
Citera
2010-02-27, 12:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Tror du att han var på riktigt? En del indier använder ju en metalstång på ett finurligt sätt.

Jag ifrågasätter inte att det är möjligt, jag undrar bara om just det fallet var det. Är han känd så att man kan ta reda på mer om honom?

Jag hoppas också någon leviterare kommer in och hjälper till i tråden.

Men det är okej att diskutera levitation här alltså, det var inte med bland dina ämnen såg jag nu?
Jo naturligtvis allt som kan ligga inom det oförklarliga.
Jag tänker på de som trycker på kompisens huvud och sen lyfter honom på ett finger. Det måste väl ligga nära eller om det är fysik . Men förstår att det är tankens makt under meditation.De kan ju också sänka hjärtslagen och andningen kraftigt.
Citera
2010-02-27, 16:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganman
Det är bra att ha ett öppet sinne, men inte så öppet att hjärnan trillar ut.
Här ska vi inte ifrågasätta, utan hjälpa de vi kan.
Citera
2010-02-27, 21:32
  #9
Medlem
nummerupplysn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Hur ska jag gå tillväga för att levitera?

Har personligen inte läst nått om levitation, men jag gissar att det ligger på samma nivå som teleportering och upphörande att åldras.

Vig ditt liv åt meditation, uppnå paranirvana, uppnå det som finns bortom och bli en Ascended Master. De ska tydligen kunna göra allt sånt.

Eller så kan du köra den enkla vägen och bemästra ut ur kroppen upplevelser, där du kan flyga hur mycket du vill. Jag tror ändå du måste lära dig att bemästra detta för att uppnå paranirvana.
Citera
2010-02-27, 22:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Tror du att han var på riktigt? En del indier använder ju en metalstång på ett finurligt sätt.

Jag ifrågasätter inte att det är möjligt, jag undrar bara om just det fallet var det. Är han känd så att man kan ta reda på mer om honom?

Jag hoppas också någon leviterare kommer in och hjälper till i tråden.

Men det är okej att diskutera levitation här alltså, det var inte med bland dina ämnen såg jag nu?
Ja jag såg honom inte live, utan mina vänner hade tagit kort, och det fanns inget mellan honom och golvet.. Han som tog foto hade böjt sig ner och fotat under också. Det syntes ingenting och ingen synlig lina ovanför heller. Jag vet inte hur de kan feijka sånt.
Citera
2010-02-27, 22:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummerupplysn.
Har personligen inte läst nått om levitation, men jag gissar att det ligger på samma nivå som teleportering och upphörande att åldras.

Vig ditt liv åt meditation, uppnå paranirvana, uppnå det som finns bortom och bli en Ascended Master. De ska tydligen kunna göra allt sånt.

Eller så kan du köra den enkla vägen och bemästra ut ur kroppen upplevelser, där du kan flyga hur mycket du vill. Jag tror ändå du måste lära dig att bemästra detta för att uppnå paranirvana.
Jag går ut ur kroppen och gör en massa roliga saker. Brukade flyga hem till folk och tala om vad de sysslade med, dagen efter. Men nu somnar jag när jag tar kudden, så med åldern har det blivit mindre och mindre. Jag måste lägga sig då man är som mest pigg.
Citera
2010-02-28, 11:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Hur ska jag gå tillväga för att levitera?

Dalai Lama skrev i någon av sina böcker att han såg en munk levitera högt från marken när han var liten men att han inte har sett det sedan dess..

Jag håller med nummerupplysn om att jag har fått uppfattningen om att det krävs en livslång övning, meditation och utbildning för att uppnå detta. Jag tror inte att man kan leva ett normalt liv och hinna nå så långt i sin mentala utveckling, tiden räcker helt enkelt inte till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback