Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-24, 05:25
  #1
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag satt häromnatten och slösurfade lite vid datorn då jag inte kunde sova. Rätt vad det är hör jag någon som jämrar sig och låter i lägenheten under. Först trodde jag det kom från högtalaren men snart förvandlades jämrandet till nåt sinnessjukt skrik blandat med frustningar och plågsamma stönanden och jag hör att det kommer underifrån. För att beskriva det bättre lät det ungefär som någon som "låtsas ha blivit tokig" genom att ge ifrån sig en massa mongolida, utvecklingsstörda och sinnessjuka läten. Samtidigt lät det som om personen plågades och våndades för det lät fruktansvärt till och från, ja ibland gav han ifrån sig riktiga avgrundsvrål. Nu är det så att grannen under oss inte är hemma för tillfället och vad jag vet är han en sansad typ som sköter sitt jobb. Han är över 50 och vad jag vet har han ingen psykisk defekt (av den händelse han nu skulle ha råkat vara hemma utan att vi visste om det).

jag väckte flickvännen som låg och sov och bad henne komma och lyssna. Då berättade hon att hon hade hört samma skrikande och jämrande i lägenheten där hon bodde förut, som var i trappuppgången bredvid. Hon berättade också att alla som bott i hennes förra lägenhet snabbt hade flyttat därifrån eftersom de påstod att det spökade där, saker flyttades omkring i lägenheten när ingen var hemma och de hade hört dessa skrikanden och jämranden mitt i natten (oftast mellan 0.00-02.00) utan att riktigt veta var det kom ifrån. Ibland hade det låtit som om någon slog ihjäl eller mördade någon, så hemska var skriken.

Har inte kunnat fråga grannen om han visste något eftersom ingen öppnat när jag ringt på. Och ingen annan i trappuppgången verkar ha hört något speciellt, eller också är de lika skrämda som jag och vågar kanske inte prata om det.

Vill tillägga att skriken upphörde just när jag skulle till att ringa polisen, underligt va? Sen var det tyst resten av natten.
__________________
Senast redigerad av McCarthy01 2010-03-24 kl. 05:29.
Citera
2010-03-24, 10:44
  #2
Medlem
Jag hade en psykiskt sjuk granne som lät så där, han slog sönder sina tår med en hammare. Det är ångest som driver dem. Tilläggas kan att denna granne hade en ledande ställning på sitt jobb, man såg inte att han var galen och han uppförde sig normalt annars. Tror på en granne.
Citera
2010-03-24, 10:58
  #3
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag hade en psykiskt sjuk granne som lät så där, han slog sönder sina tår med en hammare. Det är ångest som driver dem. Tilläggas kan att denna granne hade en ledande ställning på sitt jobb, man såg inte att han var galen och han uppförde sig normalt annars. Tror på en granne.

Det går rykten om att grannen har alkoholproblem (obekräftade rykten). Men det här lät verkligen för jävligt. Ungefär som någon som har mycket svår dödsångest och kämpar för sitt liv. Det lät väldigt "stereotypt" eller hur man ska säga. Har aldrig hört nåt liknande. Det var som taget ur en skräck- eller splatterfilm.
Citera
2010-03-24, 12:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Det går rykten om att grannen har alkoholproblem (obekräftade rykten). Men det här lät verkligen för jävligt. Ungefär som någon som har mycket svår dödsångest och kämpar för sitt liv. Det lät väldigt "stereotypt" eller hur man ska säga. Har aldrig hört nåt liknande. Det var som taget ur en skräck- eller splatterfilm.
Ja kanske någon kollade på sånt också.
Citera
2010-03-24, 20:04
  #5
Medlem
Drumsticks avatar
Försök att spela in skriken, kan bli coolt
Citera
2010-03-24, 22:26
  #6
Medlem
Mcnoodless avatar
kolla upp om någon blivit mördad i huset eller liknande

EDIT: Det kanske hände något med din granne??
EDIT2: Eller som skellefteewa sa.
fyfan dags att sova...
__________________
Senast redigerad av Mcnoodles 2010-03-24 kl. 22:30.
Citera
2010-03-24, 22:31
  #7
Medlem
Men jag fattar inte... Hade din flickvän hört likadana ljud i sin förra lägenhet och att flera berättat att det spökat där??? Isf är det en olycklig själ som har följer med din flickvän, hur stor är sannolikheten att man hör något sådant som inte hittas någon förklaring till?! Om hon har bott i en spöklägenhet så kan det hända att spöket känner av hennes empati och följer med henne därifrån..

Kan du kolla med grannarna ifall de har hört något och om de har hört något när din flickvän inte har varit i din lägenhet lr innan hon flyttade till dig???
Citera
2010-03-25, 05:15
  #8
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Försök att spela in skriken, kan bli coolt

Den enda möjlighet jag har att spela in är på mobiltelefonen och då måste man hålla den nära ljudkällan om det ska höras något. Känns lite creepy att gå ner och hålla mobilen utanför hans dörr..
Citera
2010-03-25, 05:18
  #9
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcnoodles
kolla upp om någon blivit mördad i huset eller liknande

EDIT: Det kanske hände något med din granne??
EDIT2: Eller som skellefteewa sa.
fyfan dags att sova...

Det har bott lite udda och skumma typer i vårt hyreshus, så det är inte omöjligt att nåt sånt kan ha hänt.

Ja jag grunnade ett tag på om grannen kan ha flippat ut eller något, men det har jag svårt att tro. Skriken slutade ju när jag skulle till att ringa polisen.
Citera
2010-03-25, 05:21
  #10
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag hade en psykiskt sjuk granne som lät så där, han slog sönder sina tår med en hammare. Det är ångest som driver dem. Tilläggas kan att denna granne hade en ledande ställning på sitt jobb, man såg inte att han var galen och han uppförde sig normalt annars. Tror på en granne.

Intressant. Ja grannen är lite reserverad och man kan uppleva honom som lite skum om man inte känner honom. Men har man väl börjat snacka med honom är han social och trevlig. Möjligt att han har problem med ångest, med tanke på ryktena om att han skulle vara hård på flaskan (detta är dock endast rykten). Men jag tyckte ändå att skriken och lätena jag hörde var lite för extrema. Dessutom var det inte hans röst utan lät mer som en yngre kille.
__________________
Senast redigerad av McCarthy01 2010-03-25 kl. 05:30.
Citera
2010-03-25, 05:25
  #11
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Men jag fattar inte... Hade din flickvän hört likadana ljud i sin förra lägenhet och att flera berättat att det spökat där??? Isf är det en olycklig själ som har följer med din flickvän, hur stor är sannolikheten att man hör något sådant som inte hittas någon förklaring till?! Om hon har bott i en spöklägenhet så kan det hända att spöket känner av hennes empati och följer med henne därifrån..

Kan du kolla med grannarna ifall de har hört något och om de har hört något när din flickvän inte har varit i din lägenhet lr innan hon flyttade till dig???

Intressant teori. Ja jag ska börja fråga ut grannarna lite smått och ev. hyresvärden. Risken finns bara att de kommer tro jag är lite knäpp eller något.
Citera
2010-03-25, 06:51
  #12
Medlem
Han kanske har blivit mördad men har du hört det tidigare så kanske det inte är så troligt. Gå ner och prata med honom och säg som det är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback