Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-26, 00:58
  #1
Medlem
DangerDooms avatar
God natt() på er alla Flashback medlemmar!

Igår var jag hemma hos en tjejkompis. Jag och ett gäng höll oss lite utanför draget där, eftersom att folket på nedervåning var sjukt jävla nojjiga.

Hur som helst, så började vi komma in i ämnet "Illuminati", på ett jäkla konstigt sätt (har ingen aning om hur vi kom in i det).

Det började iallafall med att vi började prata om Jay-Zs skivbolag Rockafella och Rockerfeller-familjen.

Senare, började en grabb i gänget berätta om att han hade läst en teori om att Carl XVI Gustaf - alltså Kungen, som vi säger nuförtiden, var Sverige absolut största Freemason.

Kändes inte särskilt troligt, men senare började jag tänka på vad en klasskamrat sade för ett tag som om de resande obeliskerna runtom i världen. En obelisk kännetecknar nån typ av makt. Och någonting jag lade märke till var att Carl XVI Gustaf har en Obelisk utanför sitt hus (busiga jag). Så jag bestämde mig för att söka på Obelisk på Google alltså.

Fick upp en rad Obelisk bilder. En jag lade märke till var Vatikanstatens obelisk. Ganska uppenbart, vilken person som man skulle söka på då, så jag skrev; "Pope Illuminati". Och även han har folk teorier om att han är en Freemason.

Några jag har lagt märke till är väl då, följande:

Carl XVI Gustaf - Vid Slottet
Påven - Den vid centrala Vatikanen(?).
Obama - Washington.

Någon som vill dela med sig utav information?
__________________
Senast redigerad av DangerDoom 2010-04-26 kl. 01:01.
Citera
2010-04-26, 11:00
  #2
Medlem
KOm tillbaka när du hittat en person med makt eller "makt" som det INTE finns teorier om att han är Illuminati
Citera
2010-04-26, 12:44
  #3
Medlem
MABdTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
God natt() på er alla Flashback medlemmar!

Igår var jag hemma hos en tjejkompis. Jag och ett gäng höll oss lite utanför draget där, eftersom att folket på nedervåning var sjukt jävla nojjiga.

Hur som helst, så började vi komma in i ämnet "Illuminati", på ett jäkla konstigt sätt (har ingen aning om hur vi kom in i det).

Det började iallafall med att vi började prata om Jay-Zs skivbolag Rockafella och Rockerfeller-familjen.

Senare, började en grabb i gänget berätta om att han hade läst en teori om att Carl XVI Gustaf - alltså Kungen, som vi säger nuförtiden, var Sverige absolut största Freemason.

Kändes inte särskilt troligt, men senare började jag tänka på vad en klasskamrat sade för ett tag som om de resande obeliskerna runtom i världen. En obelisk kännetecknar nån typ av makt. Och någonting jag lade märke till var att Carl XVI Gustaf har en Obelisk utanför sitt hus (busiga jag). Så jag bestämde mig för att söka på Obelisk på Google alltså.

Fick upp en rad Obelisk bilder. En jag lade märke till var Vatikanstatens obelisk. Ganska uppenbart, vilken person som man skulle söka på då, så jag skrev; "Pope Illuminati". Och även han har folk teorier om att han är en Freemason.

Några jag har lagt märke till är väl då, följande:

Carl XVI Gustaf - Vid Slottet
Påven - Den vid centrala Vatikanen(?).
Obama - Washington.

Någon som vill dela med sig utav information?
Det ar ingen teori, utan ett vedertaget faktum att kungen ar svenska frimurarordens hogste beskyddare(varfor skriver du freemason???).

Obelisker har en ockult betydelse, och har kan vara intressant att notera att den forste amerikanske presidenten att svara presidenteden framfor obelisken i Washington var Ronald Reagan(alla tidigare presidenter svor den i den ostra flygeln). Vissa menar att detta har en symbolisk betydelse for inforandet av NWO.

Det finns massor med exempel pa hur obelisker kan knytas till djavulsdyrkan och aldriga naturdyrkande religioner. Att frimureriet tagit den till sig ar ingenting konstigt da de ar Babylons kanonader.
Citera
2010-04-26, 13:02
  #4
Medlem
Roadworkers avatar
Samlar ni på sådana prylar så har jag ett ställe där det finns lite att se,
har för mig att det är kvar än,
C:M:G:P:H:L MDCCCII. Det sista står för 1802, det första ingen aning.
Stället var vid Djurgårdskyrkogården, obelisk här!
http://carlotta.gotlib.goteborg.se/p...tMasidn=417605

Oj! nåt på berget!
http://carlotta.gotlib.goteborg.se/p...tMasidn=406884

Ladda ner bilden och titta närmare ovan skriften, lås dörren med!
http://carlotta.gotlib.goteborg.se/p...tMasidn=406875
__________________
Senast redigerad av Roadworker 2010-04-26 kl. 13:11.
Citera
2010-04-26, 15:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Fick upp en rad Obelisk bilder. En jag lade märke till var Vatikanstatens obelisk. Ganska uppenbart, vilken person som man skulle söka på då, så jag skrev; "Pope Illuminati". Och även han har folk teorier om att han är en Freemason.

Att påven skulle vara frimurare är väl ungefär lika sannolikt som att han skulle vara hemlig VD för Durex.
Citera
2010-04-26, 15:24
  #6
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Att Obama skulle vara frimurare är väl ungefär lika sannolikt som att han skulle ha utvecklat dagens Kalle Anka.

Fix'd
Citera
2010-04-26, 15:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Fix'd
? Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2010-04-26, 15:46
  #8
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
? Jag förstår inte vad du menar.

Mitt redigerade citat på ditt svar, är väl i princip samma sak som du sade ovan.
Citera
2010-04-26, 16:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Mitt redigerade citat på ditt svar, är väl i princip samma sak som du sade ovan.
Om jag ska förtydliga mig: påven är inte frimurare.

(I alla fall inte om man med "frimurare" menar "medlem i en reguljär frimurarorden" och med påven menar katolska kyrkans överhuvud.)
Citera
2010-04-27, 17:43
  #10
Medlem
Pannlampas avatar
Påven behöver inte frimurare, han har något med mycket mer makt i jesuiterna, vilken ingen frimurarorganisation sätter sig upp mot ostraffat.
Citera
2010-04-28, 13:09
  #11
Medlem
joppes avatar
Om vi ska hålla oss till fakta, kan vi börja med att slå fast följande:

1. Jay-z är inte frimurare och hans skivbolag har inget att göra med familjen Rockefeller.

2. Kungen är inte frimurare och har aldrig varit frimurare. Han är Den Svenska Frimurarordens beskyddare, på samma sätt som han är beskyddare av De kungliga akademierna och andra organisationer han inte är medlem av.

3. Påven är inte frimurare och det finns ingen grund till att han skulle vilja vara frimurare.

Sedan kan man, om man läser en bok eller två, ganska snabbt lära sig lite om jesuiterna, som är ett väletablerad katolsk klerikal orden med en historia och bakgrund dubbel så lång som frimurarnas. De har ingen relation till frimurarna och deras makt är, i de senaste par 100 år inte speciellt stor.

4.Man kan även, genom att läsa ett par böcker (det finns böcker på bibliotek och bokhandlar) att obelisker har haft olika funktioner i olika kulturer och olika tidsepoker.

Det låter som du har blivit charmad av konspirationsteorier. Se till att lära dig något om ämnet, så blir ditt nästa möte med polarna mycket mera intressant
Citera
2010-04-28, 19:55
  #12
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Om vi ska hålla oss till fakta, kan vi börja med att slå fast följande:
Kungen är inte frimurare och har aldrig varit frimurare. Han är Den Svenska Frimurarordens beskyddare, på samma sätt som han är beskyddare av De kungliga akademierna och andra organisationer han inte är medlem av.
Har för mig att knugen skulle ha avsagt sig den titeln?

Gällande jesuiterna. Kanske det inte längre finns ett lika stort behov av deras tjänster, eftersom påven idag mer eller mindre tillräknar sig den totala makten över kristendomen och världen i övrigt. Skulle däremot det ske större förändringar i detta så kan man garanterat räkna med en ny stormobilisering av denna tidigare militanta grupp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback