Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-18, 05:48
  #1
Medlem
Alltings avatar
Det här är lite i gränslandet av min tid, men jag minns ju Palmeutredningen och att "någon" stack från Sverige, denna "Någon" flydde till USA och ska ha blivit avrättad med två kulor i bröstet och en i bak-skallen.

Är det en konspiration eller ett uppklarat fall? Jag vill faktiskt bara veta mer om hela händelsen, tyckte den var skitmysko för flera år sedan men plötsligt har folk börjat snacka om det. IPOL och SÄPO och skit var ju inblandat, måste funnits mycket man missat. Sorry om repost..
Citera
2010-05-18, 17:08
  #2
Medlem
Den du menar var 33-åringen. Han kom från Jämjö och hette Viktor Gunnarson. Jag har personligen träffat denna personen (1987). Viktor var lite lustig av sig, man visste inte riktigt om han pratade sanning eller ljög.

Personligen tror jag inte att det var han som sköt Palme. Möjligtvis var han inblandad på något sätt. Kriminalinspektören Börje Wingren skrev 1993 en bok om palmemordet. Där skrev han att det måste varit 33-åringen som utförde dådet.

Viktor bodde då i USA och han beslöt åka tillbaka till Sverige och stämma Wingren för förtal, men längre än så kom han inte. Dagar senare hittades han skjuten.
Citera
2010-05-18, 18:38
  #3
Medlem
Viracochas avatar
Hade han inte strulat med en gift kvinna och blev skjuten av hennes man?
Citera
2010-05-18, 18:42
  #4
Medlem
Större krafter bakom om man inte ens kan få fram vem som mördade en nations statsminister.
Citera
2010-05-18, 18:57
  #5
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Hade han inte strulat med en gift kvinna och blev skjuten av hennes man?

Man ville få det till det, ja. Men bevisen var dåliga och saken ska tas upp igen. Klart är att han (Gunnarsson) blev mördad. Av vem och varför menar jag är oklart.
Intressant i samanhanget är att Spaningledaren (Ölvebro) i Palme-utredningen befann sig i USA just när mordet inträffade. En tillfällighet? Kanske det. Ganska osannolikt i alla fall.
Citera
2010-05-18, 19:31
  #6
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Hade han inte strulat med en gift kvinna och blev skjuten av hennes man?
Jag har för mig att mannen var polis också.
Citera
2010-05-18, 23:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Jag har för mig att mannen var polis också.

Mannen som 1997 dömdes för mordet på 33-åringen, Victor Gunnarsson heter LC Underwood och var polis, det är riktigt. Han fälldes mot sitt nekande i ett påstått svartsjukedrama. Men fler än Underwood själv har hävdats hans oskuld och att rättegången inte gick rätt till.

Nu verkar alltså en federal domare hålla med och hans fall ska tas upp på nytt.

Om han frikänns kvarstår ju frågan om vem som mördade Gunnarsson och naturligtvis också varför. I flera teorier om mordet framstår han som en mystisk figur som kan spelat en viss roll även om de flesta inte verkar tro att just han är mördaren.

Gunnarsson greps för mordet och förhördes ganska ingående innan han släpptes. Polismannen som skötte utredningen (Börje Wingren) skrev boken som hänvisas till högre upp i tråden. Han har i sin tur kritiserats för att vara oseriös som utredare och använda alla tänkbara knep för att fastställa ett visst spår. Men det är å andra sidan många som kritiserats och gjorts ned, särskilt när de närmar sig ett visst spår...

(läs mer om Underwood på leopoldrapport: http://www.leopoldreport.com/LRsajt61.html)
Citera
2010-05-19, 01:05
  #8
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalan
Mannen som 1997 dömdes för mordet på 33-åringen, Victor Gunnarsson heter LC Underwood och var polis, det är riktigt. Han fälldes mot sitt nekande i ett påstått svartsjukedrama. Men fler än Underwood själv har hävdats hans oskuld och att rättegången inte gick rätt till.

Nu verkar alltså en federal domare hålla med och hans fall ska tas upp på nytt.

Om han frikänns kvarstår ju frågan om vem som mördade Gunnarsson och naturligtvis också varför. I flera teorier om mordet framstår han som en mystisk figur som kan spelat en viss roll även om de flesta inte verkar tro att just han är mördaren.

Gunnarsson greps för mordet och förhördes ganska ingående innan han släpptes. Polismannen som skötte utredningen (Börje Wingren) skrev boken som hänvisas till högre upp i tråden. Han har i sin tur kritiserats för att vara oseriös som utredare och använda alla tänkbara knep för att fastställa ett visst spår. Men det är å andra sidan många som kritiserats och gjorts ned, särskilt när de närmar sig ett visst spår...

(läs mer om Underwood på leopoldrapport: http://www.leopoldreport.com/LRsajt61.html)

Kan lägga till http://plantedevidence.com/bio.htm om man vill läsa mer om personen L.C Underwood
Och ja det ska ha varit i ett svartsjukedrama som VG blev mördad, även Underwoods exflickväns mamma blev mördad strax före eller strax efter mordet på VG.

Jag tror inte han var palme mördaren, möjligen fanns han med på ett hörn, dom saker han ska ha sagt på cafét timmarna innan mordet låter synnerligen knepiga om han nu var mördaren.
Citera
2010-05-24, 02:26
  #9
Medlem
Alltings avatar
Flydde han Sverige på grund av förtal? Det verkar orimligt i sådana fall... förföljelse av någon form... Bra bok förresten. Läsvärd!

Han tycks mer smälta undan än smälta fast i USA och vad det skrivs ska brottsplatsen inte alls spegla offret. Hans hem var tydligt inte hans stil och mycket annat var så fel att det blev rätt. Rätt kul... men en konspiration är det ju även om det var en svartsjuk föredetta eller en någon annan instans som fick denna polis att utföra dådet med lite välvilliga och rätriktade klappar på axlarna...

Alltid kul att höra mer om detta!
Citera
2012-08-01, 22:51
  #10
Medlem
cephs avatar
Och den här med.

K&AT -> MOP

Rubrik förtydligad också.

/mod
Citera
2012-08-04, 19:50
  #11
Medlem
Wingren tror ju t.o.m. att Gunnarsson fortfarande är i livet!

http://hd.se/inrikes/2006/02/25/poli...aeker_sin_sak/

/Daniel
Citera
2012-10-02, 10:15
  #12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Wingren tror ju t.o.m. att Gunnarsson fortfarande är i livet!

http://hd.se/inrikes/2006/02/25/poli...aeker_sin_sak/

/Daniel
Jag har också bollat med tankar vilka som är kvar i livet trots oficiella dödsattester etc:

Anders Larsson? Bo Ståhl? Viktor Gunnarsson? C-G Östling?

Helt säkert är att Christer Pettersson har lämnat in för gott, för att försöka övertyga Gud om sin rättfädighet kan jag tänka.

Vad som talar emot att de lever är att de var obalanserade människor som levde nära andra obalanserade människor och att de i hög grad tycks ha misskött sin hälsa - för Sakens skull kanske?
__________________
Senast redigerad av iesho 2012-10-02 kl. 10:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback