Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-03, 01:01
  #1
Medlem
har ni någon gång upplevt någonting som helt saknar förklaring? någonting som inte rymmer sig inom vår fattningsförmåga. Jag har precis uppevt en sådan händelse.

Det hela börjar med att min mobil krånglar, det visar sig efter lite strul att det är simkortet som är för slitet. JAg beställer ett nytt och får hem det. Jag knäcker loss simkortet från det större kortet som det levereras på. På det större kortet står det också pin och pukkoden. ett antal timmar senare ska jag gå och lägga mig. jag har stänkt av mobilen och ska nu sätta på den igen för att sätta den på rigning. Pin-kod krävs. JAg hittar inte kortet med pinkoden! dess platts har raderats ur mitt minne nästan magiskt. Jag minns att jag tänkte stoppa den i en låda för att ha koll på den, men kommer inte ihåg att jag faktiskt gjorde det. Efter att ha letat på alla ställen våra sinnen kan uppfatta har jag fortfarande inte hittat kortet.

Min enda förklaring till detta fenomen är att jag besitter krafter utanför vår dimension. Den enda förklaringen som återstår är att jag har förhindrat dess existens. Atomerna den bestod av existerar inte längre i vår värld. När dess existens inte längre var ett faktum tog den förmodligen med sig alla minnen eller effekter som den haft i universum, vilket förklarar att jag inte minns vart jag lagt den. När jag imorgon frågar min familg om de sett simkortet jag fick igår kommer de förmodligen inte att minnas någonting om det, då även deras minnen blivigt rensade från kortets existens.

Någon annan som har upplevt sådana här saker?
Citera
2010-09-03, 01:09
  #2
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Min enda förklaring till detta fenomen är att jag besitter krafter utanför vår dimension.
Så om jag fattat detta rätt...

Den slutsats du drar då du lyckats förlägga något är att du har övernaturliga krafter? På riktigt? Det är den enda förklaringen du kan komma på som helt utesluter alla andra förklaringar?

Ok, spännande slutsats.
Citera
2010-09-03, 02:04
  #3
Medlem
Varje gång jag åker till gymmet och jag åker väldigt utspridda tider, nästan aldrig att jag åker vid samma tidpunkt på dagen så lyckas jag pricka in när järnvägsbommarna är nere på överfarten. Börjar fundera om jag jag genom min tankekraft kan kontrollera tåg-trafiken och styra när bommarna ska åka ner.

För varje gång jag är på väg, tänker jag nu ger jag mig fan på att bommarna är nere. Och så är dom det. Kanske jag har också någon övernaturlig förmåga att kontrollera tågen och järnvägsövergångarna.
Citera
2010-09-03, 02:13
  #4
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90

Min enda förklaring till detta fenomen är att jag besitter krafter utanför vår dimension. Den enda förklaringen som återstår är att jag har förhindrat dess existens. Atomerna den bestod av existerar inte längre i vår värld. När dess existens inte längre var ett faktum tog den förmodligen med sig alla minnen eller effekter som den haft i universum, vilket förklarar att jag inte minns vart jag lagt den. När jag imorgon frågar min familg om de sett simkortet jag fick igår kommer de förmodligen inte att minnas någonting om det, då även deras minnen blivigt rensade från kortets existens.

Någon annan som har upplevt sådana här saker?

Men då skulle du inte minnas att du beställt hem den ju...
Eller ens minnas att du hade den.
Citera
2010-09-03, 03:34
  #5
Medlem
rideronthestorms avatar
Jag har faktiskt gjort en sak flera gånger som jag inte kan förklara. Vet inte om ni vet hur multiplayer på CoD:MW2 funkar men iaf i menyn där man väljer vapen brukar jag fundera om jag ska ta en M16 eller M4 tex, jag tänker då för mig själv hmm M4:n sen tänker jag att jag använder vapnet, på en bana, och enbart en bana. Att jag sjuter folk på olika ställen osv. Sen går jag och söker en match, och vips så laddas banan jag nyss tänkte på... Även när jag funderar om jag ska byta vapen till nästa bana medans jag spelar så brukar den banan komma upp.

Jag tänker alltid på olika banor och spelet slumpar banor så det finns ingen speciell ordning som jag undermedvetet minns.

Jag vet att spå vilken bana som ska spelas härnäst på ett onlinespel inte verkar som en stor grej men jag kan inte förstå varför... helt seriöst så blir det så här 7 av 10 gånger jag spelar
Citera
2010-09-03, 04:02
  #6
Avstängd
fielderradicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90

Någon annan som har upplevt sådana här saker?

Det är ett litet troll som bor i väggen som har tagit det.

Han sysslar även med att stjäla den ena socken, så du får omaka par och han knyter ihop alla dina sladdar/snören med 12 knutar varje natt. Oavsett hur fint du har rullat ihop dom innan du går och lägger dig.
Ditt största misstag var att lägga dig.
Citera
2010-09-03, 04:05
  #7
Avstängd
fielderradicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Varje gång jag åker till gymmet och jag åker väldigt utspridda tider, nästan aldrig att jag åker vid samma tidpunkt på dagen så lyckas jag pricka in när järnvägsbommarna är nere på överfarten. Börjar fundera om jag jag genom min tankekraft kan kontrollera tåg-trafiken och styra när bommarna ska åka ner.

För varje gång jag är på väg, tänker jag nu ger jag mig fan på att bommarna är nere. Och så är dom det. Kanske jag har också någon övernaturlig förmåga att kontrollera tågen och järnvägsövergångarna.

Samma för mig, varenda gång jag ska ställa mig i en kö så är det minst tio personer framför, det är också alltid någon som ska krångla i min kö, aldrig i dom andra köerna.
Det är aldrig någon bakom mig när det är min tur. Jag brukar vänta och se om kön ska växa när jag har gått men det händer aldrig.
Citera
2010-09-03, 04:57
  #8
Avstängd
krille16s avatar
TS, jag är rädd för dig
Citera
2010-09-03, 05:57
  #9
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
har ni någon gång upplevt någonting som helt saknar förklaring? någonting som inte rymmer sig inom vår fattningsförmåga. Jag har precis uppevt en sådan händelse.

Det hela börjar med att min mobil krånglar, det visar sig efter lite strul att det är simkortet som är för slitet. JAg beställer ett nytt och får hem det. Jag knäcker loss simkortet från det större kortet som det levereras på. På det större kortet står det också pin och pukkoden. ett antal timmar senare ska jag gå och lägga mig. jag har stänkt av mobilen och ska nu sätta på den igen för att sätta den på rigning. Pin-kod krävs. JAg hittar inte kortet med pinkoden! dess platts har raderats ur mitt minne nästan magiskt. Jag minns att jag tänkte stoppa den i en låda för att ha koll på den, men kommer inte ihåg att jag faktiskt gjorde det. Efter att ha letat på alla ställen våra sinnen kan uppfatta har jag fortfarande inte hittat kortet.

Min enda förklaring till detta fenomen är att jag besitter krafter utanför vår dimension. Den enda förklaringen som återstår är att jag har förhindrat dess existens. Atomerna den bestod av existerar inte längre i vår värld. När dess existens inte längre var ett faktum tog den förmodligen med sig alla minnen eller effekter som den haft i universum, vilket förklarar att jag inte minns vart jag lagt den. När jag imorgon frågar min familg om de sett simkortet jag fick igår kommer de förmodligen inte att minnas någonting om det, då även deras minnen blivigt rensade från kortets existens.

Någon annan som har upplevt sådana här saker?

Psykesiskt "störd" 90
Citera
2010-09-03, 08:06
  #10
Medlem
Ender.Ws avatar
Hade en flickvän i tonåren som alltid kände på sig vem det var som ringde, så istället för att svara som man oftast gör så så hon "Hej namn på personen som ringde". Detta var innan nummerpresentatörernas tid..

Själv hände en mystisk grej när jag och en polare bestämde att vi skulle supa till riktigt en helg, tror vi var runt 16år. Redan på måndagen beställde vi en hela citronvodka från en av våra "utköpare". På onsdagen fånade vi oss med att hänga en gudring i ett snöre och hålla över handen och få svar på våra frågor, Ja eller Nej. Så vi frågade om vi kommer att få tag på en hela citronvodka, Nej blev då svaret, lite besvikna frågade vi om vi kommer att bli fulla, Ja, Kommer vi att bli svinfulla, Ja. Vi frågade igen "Kommer vi att få tag på en hela citronvodka." Nej, fick vi till svar. Skumt. Men tänkte inte mer på det. På lördagen skulle vi ta emot det vi hade beställt.

Då visade det sig att Citronvodkan var slut på systemet så vi fick en vanlig vodka istället, så fulla blev vi men inte på citronvodka. Givetvis började vi då tro på att det där med guldringen i snöre funkade.. Det har även funkat till 95% säkerhet när det har gällt att fastställa vilka kön mina egna och kompisars barn skulle bli.

Skumt...
Citera
2010-09-03, 08:36
  #11
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Låter mer som du är förvirrad och behöver omorganisera din vardag lite....
haha idd
Citera
2010-09-03, 10:24
  #12
Medlem
forattjagkans avatar
Ja! Jag har den fantastiska övernaturliga förmågan att alltid välja fel kö. Denna kraft sviker mig aldrig!
Det kan vara en kö på 15 pers och en med kanske 4 pers. Jag ställer mig i den med 4 och då kan man ge sig den på att den 15 personen i andra kön är färdig ungefär en kvart innan mig! En gång var det en pensionär som skulle betala alltihop med 50öringar!!!!

Jag har också en kraft som gör att jag alltid väljer fel siffror på exempelvis lotto och sånt så att jag aldrig vinner pengar.

Japp, det är gott att ha övernaturliga krafter ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback