Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-10, 11:34
  #1
Medlem
angelintheskys avatar
I dag fick jag ett mail från denna person genom att han har skickat ett massmail till flera organisationer där det i sin tur finns flera personer kopplade till olika organisationer. I detta fall nattvakten.

Jag började läsa lite och får inte riktigt ihop vad det är han vill få sagt, men så har jag inte läst det enormt långa mailet till slutet.

Googlade lite:

http://paranormal.se/topic/veijo_impola.html

http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=29&t=34106

Vem är denna person?
Citera
2010-10-10, 11:49
  #2
Medlem
Jehova? Relionsgrubbel? Jag förstår inte mycket, men tror det är en form av sektpredikan eller något.
Citera
2010-10-10, 12:21
  #3
Medlem
angelintheskys avatar
Visst är det svårt att få grepp på detta? Jag har samma känsla som du ang sektpredikan.

Här är första delen på mailet:

"Jag börjar så smått undra hur knäppa människor är egentligen!!?, hur barnsligt de agerar då jag bevisat saker om deras
föreställningar som gör att föreställningarna ej logiskt sätt är sanna,

detta bevisar det människan tror på oavsett vad de tror på för andlig upplevelse form åskådning religion osv, vara det samma som människor upplever då de klassas som psykiskt sjuka,

dvs röst hallucination, psykoser, schizofreni, osv...

detta som är att den kemiska känslo människan har en påverkan på den kemiska känslo kroppen och sinnena, så att de upplever en känslomässig manipulation, dvs känslan bedrar individen till att tro på den känslomässiga manipulationen,


ungefär som en svartsjuka en kemisk process ger individen en upplevelse en rädsla en misstanke som ej nödvändigt vis behöver vara sann,

känslan, det kemiska bedrar individen,

i detta som jag påvisar så är de så kallade psykiska diagnosernas vålds utvecklingar, till grova våldsbrott ,mord osv, en känslomässig kemisk upplevelse, en manipulation, som upplevs känslomässigt sann, som är likaledes lika falsk som en tex osann rädsla osann svartsjuka,

som också dessa är kemiska känslor,

jag menar på att det logiska bevisar att det samma som manifesterar sig genom människans sinnen och kemi, detta som genom en kemisk manipulation och en påverkan på sinnen skapar andliga upplevelser som individen tolkar upplever uteslutande som sant, oavsett religion åskådning andlig tro,

därav så mördar människan fortgående människan för andligt skapta religioner, åskådningar, läror,tron,

som tillkommit på samma sätt, som upplevs likvärdigt trovärdigt, med till och med samma psykotiska änglalika karaktärer,

den kemiska manipulationen är således i andlig tro upplevelse lära åskådning religion, något som lurar den goda tron hos människan, där känslan hos den upplevande individen oavsett tro åskådning lära religion är en upplevelse av gott trovärdigt sant, dvs en manipulation,

detta framkommer man till om man studerar de olika upplevelserna i de olika lärorna, samt lärornas läror, dvs skrifterna,

i detta så framkommer då hur människan manipuleras av goda upplevelser till att se varandra som troende på ondska,


i fyra år har jag samtidigt som jag varit ansatt av det människor i tusentals år upplevt som andligt, som gud, djävul, godhet, ondska,
änglar och demoner,
jag har genom att vara ansatt av detta, förstått att ifrågasätta detta logiskt,


detta har lett till att jag brutit sönder upplevelserna i tiden och upplevelserna som de är idag, och förklarar bevisar detta logiskt,
den bild som framkommer bevisas, logiskt bevisas,
är den bild jag påstår mig vara ansatt och kränkt av,
någonting som ej alls är gott, ej alls är gud eller djävul,, ej alls är någonting av det människan upplever som andligt och gott,
eller ens andligt och ont,


jag bevisar ande vara ett icke existerande faktum, vad än människor upplevt /upplever eller tror sig upplevt/ uppleva,
jag bevisar genom logik, alltså genom vetenskapligt tänkande, hur detta påverkat människan och dess utveckling,


jag är mera känslokunnig än gemene man, jag förstår mera orsak och verkan,
är det ej dags att ni motbevisar mig nu,?????
är det ej dags att bryta tystnaden som består där jag ej blir motsagd,motbevisad,????




då jag motbevisat människans alla tron och bevisat dem vara förljugna osanna upplevelser, som kränkt människan
och dess utveckling påverkat och skadat dess utveckling,
skapat det negativa som är en självdestruktiv fortgående utveckling,
tills människan blir medveten, kunnig om orsaken till den negativa utvecklingen,


jag får fortgående bara negativa mail,
mail som hotar med polisanmälan om jag ej upphör att skicka kunskap,
mail som kallar mig idiot, mail som ifrågasätter mitt agerande att friförklara/ fribevisa människan från skuld skam och straff,


jag har bevisat synden vara ett förljuget faktum, något som människan förljugits till att se tolka uppleva människan
som ond oren syndig,
detta som varit huvudtemat i alla våra åskådningar och religioner,
detta som har förljugit människan till krig död tortyr förföljelser plundringar etnisk rensning antisemitism rasism, i lärornas namn,
i guds namn,


då de olika lärorna religionerna alltid lärt det samma,
detta är den enda sanna vägen, den andra vägen de andra vägarna är ondskans verk, dem måste du omvända till den rätta vägen,
annars ska de plågas för evigt i helvetet,
därav våra religions krig,


jag har bevisat så mycket att jag börjar undra om ni är idioter, varför tar ingen en dialog, varför får jag ingen logisk debatt,
varför tystnad,
kom för fan inte och påstå er vara rädda för psykotiska upplevelser,
för i helvete, om nu ej jag är rädd,
om nu jag bevisat allt jag bevisat samtidigt som jag övervunnit skiten,
hur i helvete kan människan då låta rädsla styra,
va fan är det för logik, det är således idioti,


skärp er, kom med motargument, det är så kunskap utvinns, kunskap befästes, kunskap skapas,
hittills så får ni mig att undra vari helvete den logiska varelsen människan håller hus,


vill ni få tyst på mig, var god bevisa motsats, kan du ej det och påstår att du för guds talan, då har du inget annat val än att bevisa det,
jag menar om du för guds talan,
då borde den gud du hör upplever ej ha något problem om att motbevisa mig,
om den ej kan det, vad i helvete är det då för skapare för gud för människan, inte min farsa i alla fall, skärp er.......


mvh veijo"
Citera
2010-10-10, 12:57
  #4
Medlem
Sorry, länken var redan postad!
__________________
Senast redigerad av jul208 2010-10-10 kl. 12:59.
Citera
2011-05-10, 15:01
  #5
Medlem
MatseKestaMs avatar
Hur står det till med den här snubben?

Är det någon som träffat honom irl, det verkar vara full fart
i hjärnkontoret och alla filter är borta?
Citera
2011-05-10, 15:43
  #6
Medlem
blowns avatar
Kanske kan någon på psykologidelen hjälpa honom.
Citera
2011-05-10, 16:06
  #7
Medlem
angelintheskys avatar
Ja nog verkar det vara en himla aktivitet på den mannen i varje fall. Sambon fick i dagarna ett långt mail från honom och det var samma stuk som innan. Man kan i varje fall förstå att han har något att säga.
Citera
2011-05-10, 16:51
  #8
Medlem
dgnrrds avatar
heh hur fick nordlanders tag på era mailadresser?
Citera
2011-05-10, 17:00
  #9
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
heh hur fick nordlanders tag på era mailadresser?

Paddom-PISH!
Citera
2011-05-10, 17:26
  #10
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
heh hur fick nordlanders tag på era mailadresser?
Ingen aning. Jag funderade på att maila honom och fråga. Men det kanske han tar som att det är ok att maila tillbaka och jag har ingen lust med det.
Citera
2011-05-10, 17:27
  #11
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Paddom-PISH!
Vad är det du länkar till?
Citera
2011-08-14, 21:08
  #12
Medlem
Westridges avatar
Fick mejl från denna snubbe idag via en organisations hemsida.
Sicken skum man

Nedanför finns delar av mejlet

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback