Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 17:46
  #3097
Medlem
Funny Games (originalen). Vanligvis har kriminelle et eller annet motiv for sine handlinger, sex, penger, makt etc. Disse er egentlig bare ute etter å gjøre livet til et helvete for noen.
Citera
2024-03-15, 19:48
  #3098
Medlem
Bluebeast72s avatar
House down the street är jobbig. Ren orgie i våldtäkter, slakt o hämnd, allt väldigt visuellt till weird musik.

Gore när den är som sämst.
Citera
2024-04-13, 22:05
  #3099
Avstängd
FreeFromOpressions avatar
Sett alla som försökt slå Salò, or the 120 Days of Sodom, ingen film har lyckats. Vidrigaste djävla film som gjorts, åtminstone erkände den regissören att det var fel på honom. Ingen av dom andra regissörerna har erkänt att dom är sinnessjuka. Konst my ass.
Citera
2024-04-13, 22:25
  #3100
Avstängd
FreeFromOpressions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
House down the street är jobbig. Ren orgie i våldtäkter, slakt o hämnd, allt väldigt visuellt till weird musik.

Gore när den är som sämst.
Du menar nog The Last House on the Left från 2009.
Citera
2024-04-20, 03:19
  #3101
Medlem
Schlitzes avatar
Med risk för att framstå som lite partisk då jag blev utsatt för både fysisk misshandel och mordförsök av min mor när jag var liten så nominerar jag Baby Blues. Får flashbacks från min tidiga barndom varje gång jag ser den! Jag är medveten om att filmen har sina brister och att den anses vara värdelös av många men hos mig väcker den starka känslor av obehag varje gång jag ser den. Hade det inte varit för den djupt rotade feminismen i detta samhälle så hade morsan min blivit inspärrad på Hinseberg på livstid för länge sen.

En annan film jag finner obehaglig är Perkins 14. Den filmen skildrar i princip hur jag hade det under skolgången, främst under mellan- och högstadiet. Om jag av någon anledning skulle få för mig att skaffa barn i framtiden så tänker jag se till att ordna med privatskola åt ungarna för jag vill fan inte att de ska behöva genomlida Dantes inferno!
Citera
2024-04-20, 17:30
  #3102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Det är synd för filmen är egentligen bra. Den har en mörk twist som är riktigt obehaglig. Känns som han förstört filmen med allt "gore".

Vad jag minns ifrån när jag såg den på bio så var det långa scener där Dafoe och Gainsbourg slåss med varann som bara fortsatte och fortsatte tills allt kändes helt knäppt.
Det är en intressant film i övrigt och den är väldigt snyggt och vackert filmad.
Citera
2024-04-20, 17:39
  #3103
Medlem
-=Damian=-s avatar
ser inte jättemycket film, men the mist är ju galet jobbig i slutscenerna när de sitter i bilen.. det är liksom psykiskt jobbigt. sen splatterfilmer är ju bara äckliga, men inte något som sätter sig på psyket direkt, tex Hostel - sjukt är det men inget som man ligger sömnlös över.
Citera
2024-05-01, 22:43
  #3104
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Efter att ha sett Requiem for a dream mådde jag dåligt i typ ett dygn.
Ja, den är plågsam.

Även Bahnhof Zoo i samma kategori.

Bra, båda två dock.

Breaking the waves är också jävligt jobbig. Jag fick lust att skälla ut von Trier.
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2024-05-01 kl. 22:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback