Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-16, 22:42
  #1
Medlem
Darwins avatar
Vilken är den obehagligaste och otäckaste film som ni sett? Vad jag menar är alltså psykologiskt otäcka och obehagliga filmer som man blir berörd och skakad av, inte splatter och efektsökeri som "Caligula" eller "Guineapig".

Några personliga kandidater är "Requiem for a dream" eller den här TV serien "Warriors" som gick för några år sedan.
Citera
2004-06-16, 22:50
  #2
Medlem
GlittrigaGullans avatar
The shining är nog den otäckaste filmen jag sett, det var på bio... kombinationen psykterror och barn - hu!
Citera
2004-06-16, 22:50
  #3
Medlem
whus avatar
Finns det inte redan en tråd om detta?
Citera
2004-06-16, 22:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Finns det inte redan en tråd om detta?

nej, 27 stycken..
Citera
2004-06-16, 22:54
  #5
Medlem
whus avatar
Obehaglig? Kan ni inte skriva i vidrigaste/grisigaste film ni sett?

Eller äckligaste filmen?

Det är så drygt med en miljard trådar av dessa slag
Citera
2004-06-16, 22:54
  #6
Medlem
H.E.L.s avatar
Som i alla andra trådar så svarar jag "dancer in the dark". . Gripande o allmänt obehaglig.
Citera
2004-06-16, 22:58
  #7
Banned
OHIOs avatar
Funny games...fan vad jag madde daligt efterat.

http://www.imdb.com/title/tt0119167/
Citera
2004-06-16, 22:58
  #8
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Obehaglig? Kan ni inte skriva i vidrigaste/grisigaste film ni sett?

Eller äckligaste filmen?

Det är så drygt med en miljard trådar av dessa slag


Ja, jag vet att det finns en biljon trådar om splatterfilmer, men vad jag vet finns det ingen tråd om psykologikst gripande och skakande filmer som berör på ett djupare plan. Vad jag efterlyser är alltså djupare, tyngre filmer, inte splatter och äckelfilmer av typen: "öh.. dä va mycket blod och tarmar, så dä var jätteäckligt, hö, hö..."
Citera
2004-06-16, 22:59
  #9
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Ja, jag vet att det finns en biljon trådar om splatterfilmer, men vad jag vet finns det ingen tråd om psykologikst gripande och skakande filmer som berör på ett djupare plan. Vad jag efterlyser är alltså djupare, tyngre filmer, inte splatter och äckelfilmer av typen: "öh.. dä va mycket blod och tarmar, så dä var jätteäckligt, hö, hö..."

oj förlåt, då var denna verkligen en kanontråd
Citera
2004-06-16, 23:02
  #10
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
oj förlåt, då var denna verkligen en kanontråd

Hmmm... min sarkasm-mätare ger farligt höga utslag, kan det bero på mätfel?
Citera
2004-06-16, 23:03
  #11
Medlem
Ser knappt några skräckfilmer så mitt bidrag blir väl Stalingrad. Mest för att det blir en grym och otäck förändring under belägringen och alla inblandade förändras till det sämre.
Citera
2004-06-16, 23:09
  #12
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
"Repulsion". Blir fysiskt illamående av att se den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback