Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-07, 11:03
  #169
Medlem
Likt andra i tråden observerade även jag att han hade ett utseende likt någon som håller på att genomgå ett byte av könstillhörighet. Intressant, då även styckmördaren Kim (fd Kristoffer) Johansson under sin tid i fängelset genomgått ett könsbyte. Då har dessa två ett par väldigt ovanliga saker gemensamt.

En annan del i det här är att Janne trycker på förmildrande omständigheter. Vid fråga om självförsvar eller skydda barnen så finns ju givetvis ett hundratals andra sätt att hantera situationen än mord, det är ju att konstatera först och främst. Men det som är mest beklämmande är ju att han slår henne med stekpannan när hon ligger och sover i samma rum som barnen. Vad hade han gjort om barnen faktiskt vaknade mitt i hans agerande? om barnen kom in medan han högg ihjäl henne? Enligt hans sökhistorik hade han även googlat saker som handlade om föräldrar som mördar sina barn. Att gå in i "autopilot" och agera utefter att hon var ett "hinder" möjliggör ju att även andra parter hade kunnat bli hinder.
__________________
Senast redigerad av oroligast 2024-01-07 kl. 11:06.
Citera
2024-02-23, 22:55
  #170
Medlem
han är en bra människa. I mitt tycke.
Citera
2024-04-22, 22:00
  #171
Medlem
Varför fick han inte livstid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback