Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-08, 17:29
  #1
Banned
nrks avatar
det finns tabletter som tar bort svår acne.. men finns det några motsvarigheter till dom receptfritt lr på internet.. förstår om dom inte är lika effectiva men endå?
Citera
2004-03-08, 18:53
  #2
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrk
det finns tabletter som tar bort svår acne.. men finns det några motsvarigheter till dom receptfritt lr på internet.. förstår om dom inte är lika effectiva men endå?

Tänker du på Roauccan? (eller hur det nu stavas).
Man kan 'privatimportera' dem från läkemedelsshoppar på internet men vad jag har förstått så är det en jävligt stark medicin som man nog inte skall självmedicinera med.
Naturmedel finns hur mycket som helst men jag skulle nästan kunna garantera dig att 99% är bluff och skit.
Gå till en vanlig mottagning och få tetralysal utskrivet annars, det funkar jättebra om du inte har större bölder och så.
Får man förresten fråga varför du inte vill kosultera läkare? Jag uppfattar det så..
Citera
2004-03-08, 19:10
  #3
Banned
nrks avatar
ne tänkte bara för enkelhetens skull.. tack för upplysningarna ska gå till vårdcentralen imorrn o fråga
Citera
2004-03-30, 02:27
  #4
Medlem
Malmsteens avatar
Bli av med finnar - effektivt, snabbt med inte så dyrt sätt.

Tja

Kanske inte ett favorit ämne, eller ens det minsta trevligt, men ibland måste det faktisikt dras upp.

Nå, som rubriken lyder, hur blir man av med finnar på det effektivaste sättet?
Ingen i min familj har varit drabbade av finnar, visserligen har ingen av dem varit sådana datornördar som jag

Börjar känna att jag måste bli av med dem satans finnarna innan sommaren, har både på ryggen, axlarna och framför allt i ansiktet. Är solarium ett bra alternativ? Käka b-vitamin?

Finns säkert flertal saker man kan gör, bort sett från hudbehandling för några tusenlappar, vilket tror ni är det effektivaste sättet?

Alla tips mottages med tacksamhet
Citera
2004-03-30, 02:42
  #5
Medlem
Morsan brukade tvinga iväg mig till en tant som smörjde in ansiktet med massa smörja och klämde pormaskar i en timme eller så. Vad det kostade vet jag inte, men jag minns att mitt största problem var att inte få stånd när tanten hängde över mig.
Citera
2004-03-30, 02:45
  #6
Avstängd
shakademuss avatar
Har sällan finnar, men när det dyker upp så klämmer jag dom så jävla skönt.
Citera
2004-03-30, 03:53
  #7
Medlem
Gå till apoteket så hjälper de dig. Finns både recepbelagda och receptfria läkemedel mot finnar.
Citera
2004-03-30, 04:15
  #8
Medlem
StorMammas avatar
Jag har fet hy, och finnar hälsar på trots att jag för länge sedan lämnade tonåren... Men, det som hjälper är att du köper apotekets peelingkräm, det är en scrub som tar bort pormaskar och annat som kan täppa till porerna och ställa till med eländet. Använd den ungefär tre gånger i veckan. En tvålbaserad ansiktsrengöring anbefalles också.Ansiktsvatten hjälper också till att ta bort föroreningar.

Och, för att inte få torr hud MED finnar så rekommenderar jag att du köper en fettfri hudkräm att avsluta med, L'Oreal har en som är både bra och någorlunda billig, som dessutom inte doftar tjejigt och tar bort all glans.

Jaja, det är litet jobb och klet, men man blir bättre av det. Och har du väl börjat med rutinen så sitter den där. Scrub kan du också köpa för kroppen, eller ännu bättre, en skön ryggborste för att behandla ryggen.
Jag har aldrig blivit bättre av sol, varken naturlig eller solarium, men fördelen är ju att de syns litet mindre. Men till priset av ökad risk för hudcancer...
Inte heller har receptfria acnemedel hjälpt, ofast så har de bara svidit när jag provat dem.

B- vitamin är bra för både hud och naglar plus hår, det finns billiga tabletter på apoteket som heter Jästex. Jag har matat min gubbe med dom, och han sa att han faktiskt tappade mindre hår efter en månad ungefär. Nu är du väl inte lika gammal som han är, men positiva effekter skall alltid spridas vidare.
Tänk också på att dricka mycket vatten, det hjälpte mig, du spolar ut mycket av kroppens skit genom att göra det. Huden är det sista reningsorganet som kroppen tar till om dina njurar och lever har fullt upp ändå. Då blir det finnar.... :mad:

EDIT: som sagt, jag tror att om du investerar i ett vettigt hudvårdsprogram, så blir du MYCKET bättre... Jag rekommenderar varmt de produkter jag nämnde, de är också förpackade neutralt, om du nu inte skulle vilja ha små rosa burkar i badrummet. Jag tror att du kommer undan med 300-375 kronor för allt. En ansiktsbehandling kostar ungefär från 600 kronor och uppåt för en behandling. Jag tycker inte att det var värt pengarna...
GoOD LuCk...
Citera
2004-03-30, 09:32
  #9
Medlem
LadyTieras avatar
moderator! kan jag be och få denna tråden skickad till medicin och hälsa?
Citera
2004-03-30, 09:32
  #10
Medlem
zappzapps avatar
en polare pratade om valkräm. vet inte vad det är eller nåt men ordet har figurerat i finnsamtal.


jag har aldrig finnar och är verkligen lycklig över det. jag hade knappt finnar när jag var i tonåren heller så jag har sluppit att se ut som ett sönderbombat landskap i ansiktet.
Citera
2004-03-30, 09:37
  #11
Avstängd
Bizarres avatar
Min syrra använde den här förut, 50lapp kostar den å ska tydligen funka bra

http://www.apoteket.se/is-bin/INTERS...link=undefined


Annars finns det en jävla massa andra på samma ställe om du kollar..
Citera
2004-03-30, 09:37
  #12
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
en polare pratade om valkräm. vet inte vad det är eller nåt men ordet har figurerat i finnsamtal.


jag har aldrig finnar och är verkligen lycklig över det. jag hade knappt finnar när jag var i tonåren heller så jag har sluppit att se ut som ett sönderbombat landskap i ansiktet.

Valcrema
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback