Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-13, 21:11
  #13
Medlem
Tillinghasts avatar
Den stora frågan är varför människor leker de här lekarna överhuvudtaget. Fast det enkla svaret är naturligtvis att man vill ha något slags bevis på att det övernaturliga existerar, och att man tycker det är roligt och spännande.

Nästan varenda gång jag skriver om såna här saker så hänvisar jag till Robert Bruce, och det tänker jag göra den här gången också. Han är nog en av de mest kunniga personerna om den här typen av problem, och han har även skrivit en bok om det.

Så här har ni käre Bruce när han pratar om just Quija-brädor:

Citat:
Probably half the Neg problems I have encountered over the years resulted from some type of occult dabbling. The Quija board is the most common spirit communication device used today. Many children get hold of these, or make their own, and play games involving open spirit invocation with no controls or protections whatsoever.

Many who dabble at spirit communication, such as with a Quija board, give permission to any and all available spirits to communicate with them. No matter how this is worded when spoken aloud, in essence this is an occult invocation. By and large, no protection or precautions are taken because most people think this unnecessary. Many people naively believe spirit contact is not dangerous, so they do nothing to ensure their safety.

When chided about the unsafe nature of these practices, more than one person has said to me that they do not care what comes through, as long as something comes along to entertain them. Most people are under the naive impression that if a bad spirit comes through they can just tell it to go away and it will. Neg influence and possession are widely disbelieved in, so no risks are believed to be involved. But getting rid of a bad spirit that may come into you during a Quija session is no easy task, and most definitely it is not easy for a novice.

Citat:
A golden rule for avoiding Neg problems is this: never dabble with any kind of spirit communication, be it a game or otherwise, and never stay in a house where this is being done. Also, avoid anyone who does this on a regular basis. It can be dangerous to associate with such persons as their Neg exposure levels are likely to be higher than average.
__________________
Senast redigerad av Tillinghast 2011-02-13 kl. 21:40.
Citera
2024-01-10, 19:17
  #14
Medlem
Ouija boards e i kontakt med demoner osv jag skulle personligen inte spela det eftersom det e farligt...
Citera
2024-01-10, 23:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamZuckkerberg
Ouija boards e i kontakt med demoner osv jag skulle personligen inte spela det eftersom det e farligt...

Ditt första inlägg på Flashback gör mig lite oroad för dig, för svårt att veta om du verkligen är så naiv att du tror att en kommersiell ”leksak” skulle ha några andra märkliga förmågor än att möjligen kunna dubbla som skärbräda, eller om du bara försöker driva med oss lite ironiskt
Citera
2024-01-12, 10:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFantasy
Nån som vet hur man får anden att sluta "tramsa"? Skriver konstiga saker och bara jävlas och jag blir så trött på det.

Jag har haft ett ouija bord nu i flera månader hemma som bara stått, har även kallat in alla demoner, djävulen även min ett gammalt X som dog.

Men har väntat på att få svar sen innan jul, ingenting händer.

Tror du skall sluta tramsa och tro att någon finns där borta, eftersom det inte gör det.
Bara du själv som svarar på dina egna frågor.

Om du nu förmodan tala sanning, så vill jag att du lägger upp ett klipp på ditt ouija när markören flyttar sig av sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback