Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-22, 00:53
  #1
Medlem
Zeromatics avatar
Har ni lagt märke till att tiden mellan reklampauserna ytterligare har minskat senaste tiden? Åtminstone i TV4. Jag vill minnas att det vart diskussion om de allt fler/tätare reklampauserna för ett par år sedan eller så, och nu verkar det alltså som att man ytterligare har minskat programtiden och ökat reklamtiden. Eller?

När min kompis hade besök från Canada för ett par år sedan så reagerade han på hur skönt det var att kunna se på TV-programmen i en hel kvart utan reklampaus. Hur ofta avbryts programmen för reklam i Canada & USA? Och hur långt därifrån är vi nu?

Jag väljer alltmer bort att se på TV pga all reklam och alla stulna/försämrade kopior av utländska programidéer.
Citera
2011-04-22, 01:14
  #2
Medlem
I usa är det väl reklam var femte minut om inte oftare.
Citera
2011-04-22, 01:16
  #3
Medlem
Malewhales avatar
Det verkar som att det finns ett EU-direktiv iaf. Jag vet dock inte om Sverige följer det.
"Inte mer än 12 minuter reklam per timme."

http://www.eu-upplysningen.se/Amneso...lam/TV-reklam/

I USA har de dock overjävligt med reklam. Går max 5 minuter mellan reklampauserna på vissa kanaler.
Citera
2011-10-22, 00:22
  #4
Medlem
I USA så beror det på kanalen.
Vissa kanaler har exempelvis 18 min program/12 minuter reklampaus under 30 minuter.

Vet dock inte hur det är i Kanada...
Citera
2012-04-22, 11:11
  #5
Medlem
hacke169s avatar
kanske en lite gammal tråd, men har inte reklamavbrotten numera blivit ännu vanligare än för något år sedan?

såg någon film på 4an för någon dag sedan och det var ju fan helt sjuk hur ofta dom bröt för den där jävla reklamen. förstör ju totalt en trevlig filmupplevelse. hur många gånger kan man gå på toa liksom.

nej, tror faktiskt att det här är början på slutet för tv-reklamen. känns som att fler och fler människor börjat spela in det man vill se för att sedan kunna snabbspola förbi all den där reklamsörjan. själv brukar jag, oftast, använda en dvd-recorder till just det, men kan ändå inte undgå att irritera mig på det ständiga spolandet.

hur är det med er, ser ni överhuvud taget på dessa reklamfilmer eller har ni också slutat med skiten?
Citera
2012-04-22, 11:20
  #6
Medlem
Avva66s avatar
Sluta titta på skiten, 3;an 4;an och 5:an är borta på min fjärr i alla fall.
Citera
2012-04-22, 12:00
  #7
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Sluta titta på skiten, 3;an 4;an och 5:an är borta på min fjärr i alla fall.

Sluta kolla på TV över huvud taget. Ladda ner allt man vill ha istället. Bra mycket skönare att slippa all jävla reklam, idiotiska hallåor, översminkade svartskallar som försöker göra sig förstådda på svenska o.s.v.
Internet är framtidens melodi!
Citera
2012-04-22, 12:10
  #8
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Sluta kolla på TV över huvud taget. Ladda ner allt man vill ha istället. Bra mycket skönare att slippa all jävla reklam, idiotiska hallåor, översminkade svartskallar som försöker göra sig förstådda på svenska o.s.v.
Internet är framtidens melodi!

Precis, jag har inte ens kopplat in antennsladden i TVn, helt sjukt att folk
frivilligt sitter å glor på hjärntvättande reklam.
Citera
2012-04-22, 14:23
  #9
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Sluta kolla på TV över huvud taget. Ladda ner allt man vill ha istället. Bra mycket skönare att slippa all jävla reklam, idiotiska hallåor, översminkade svartskallar som försöker göra sig förstådda på svenska o.s.v.
Internet är framtidens melodi!
Indeed.
Citera
2013-08-21, 03:02
  #10
Medlem
iseereds avatar
TV3, 4, 5, 6, 8, 9 + ytterligare har tydligen nu bestämt sig för 4 (!) avbrott per timme. Detta gör att det inte går att titta på dessa kanaler. Min enda och bristfälliga lösning om det verkligen är ett program eller film som jag vill se är att spela in programmet på min TV-box och sedan snabbspola reklamen. Annars missar jag hellre avsnittet. Det är dessutom underbart att se ovan nämnda kanaler när de sänder på natten; det är fortfarande 4 reklamavbrott per timme även om 2-3 av avbrotten bara består av en trailer för ett kommande program på den kanalen. Tydligen är det svårt att sälja reklamplats på mitt-i-veckan mitt-i-natten reprissändningar av halvdåliga amerikanska deckare eller dylikt. Håhå ja. Om jag ser Vitae Pro en gång till tror jag att jag dör. Denna produkts säljare måste ha lagt ned osannolika summor pengar på att verkligen nöta in dess budskap. Har inte alla jävlar som går på bluffpiller redan köpt dem nu?

Humph!
Citera
2013-08-21, 05:25
  #11
Medlem
Slutade se på TV för ~10 år sedan pga jag inte orkar med reklam.

Det mesta som går på TV finns dessutom på Internet.
Citera
2021-12-27, 02:32
  #12
Medlem
hennevilljagknullas avatar
nu under jul har jag mest suttit inne och sett tv.
Dra åt satan vad reklam det är, det går fan inte se en film utan att behöva byta kanal var 10:e minut.
Och byter man kanal är det reklam samtidigt på andra kanaler.

Så har iaf inte jag upplevt det förut.
Dom är väl så jävla desperat att dom försöker tvinga folk att se reklam genom att ha reklam samtidigt på alla kanaler.
Riktig jävla skitreklam är det ju också, samma reklam/företag.

Hade det varit bättre reklam och intressanta produkter hade man kollat.
Resa till nåt fint ställe, nån ny teknikpryl, eller vad som.

Istället är det reklam för spel, ATG, försäkringsbolag, och nån jävla fucking shampo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback