Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-12-28, 14:46
  #13
Medlem
Jag började kolla Big bang theory från början på HBO max och tänkte att jag skulle kolla avsnitten femma kör samtidigt. Gick inte. Femman kör med så långa avbrott att två avsnitt på Kanal 5 är minst tre avsnitt på HBO max, nästan fyra. Avsnitten är 18-20 min långa utan reklam
Citera
2022-01-07, 19:53
  #14
Medlem
Femman har ju som en positiv grej tagit bort vad som händer efter pausen i sina egna program typ "Alla mot alla med Filip & Fredrik". Tyvärr blev inte programmen några minuter längre utan dom petar in mer reklam istället.
Citera
2022-02-06, 22:33
  #15
Medlem
Reklam är hjärntvätt!!
Och det sänder det mångkulturella budskapet.
Helt plötsligt är det bara invandrare, svensken är i klar minoritet.
Tydligen är Sverige landet där det finns minst en neger i varje familj...
Hjärntvätt, hjärntvätt..
Citera
2022-06-12, 16:31
  #16
Avstängd
1-timmes program med reklam (60 min ./. 4 x5 min reklam) - tar nu 1 tim 15 -20 min.

Reklamavbrotten är nu 10 min istället för 5 min.

Det kanske inte är meer kommersiell reklam men fan så mycket mer reklam för tv-program-
o sådant verkar vara icke-tidsbegränsat.

Sen är det "flera företag som presenterar programmen" jävla bluff o båg inflation det också.

Men jag har motvapnet mot tv-reklamen - man bojkottar - måste man ändå ha köper man
från andra länder eller beg - eller andra märken om det går
Citera
2023-05-15, 10:50
  #17
Medlem
Gammalt ämne men fortfarande aktuellt
Man pratar mycket om att granska public service
Men det är hög tid att granska reklamen i de fria kanalerna också
Det har spårat ur totalt!

Ett avsnitt av tex "Vem tror du att du är" tar ungefär 30 min
Med all reklam tar avsnittet minst 60 minuter.
Har för mig att det är fem avbrott med reklam på den korta tiden, var femte minut.
Risken är stor att man ändrar till SVT och missar fortsättningen på avsnittet.
Reklamkanalen väljs då bort.

Många kör samma reklamsnutt i åratal utan att ändra något alls. Tjatigt till förbannelse.
Visst blir man lite illamående bara man hör musiken i Länsförsäkringar? För ofta.
Sen finns andra som ska berätta en hel berättelse. Varför då?
ICA ändrar sin reklam ganska ofta. Använder humor.
Därför störs man inte lika mycket av deras reklam som alla andra.
Men det borde vara ca fem sekunders maxlängd för alla reklambudskap.
Man avbryter för ofta. Ett avbrott, i en film, räcker. Sen kan man ha reklam före och efter.
Reklamen tenderar att jaga bort TV- tittarna. Man orkar helt enkelt inte se eländet.
Citera
2023-05-18, 14:31
  #18
Medlem
kaffekoppens avatar
Håller med ovanstående skribent. Reklamtiden ökas verkligen på hela tiden.

Snart blir det väl precis som i USA även här i Sverige - dvs fem minuters programtid och däremellan fem-tio minuters reklam.
Citera
2023-05-18, 16:28
  #19
Medlem
snurresprettiss avatar
Kollar i princip nästan aldrig på några TV-program längre.
Citera
2023-06-17, 19:49
  #20
Medlem
Adrenaline976s avatar
Arbetsmiljöverkets reklam om att stoppa arbetslivskriminalitet går på TV4 hela jävla tiden och varför har dom valt utländska röster som pratar? Det är så jävla irriterande att höra samma robot-röst om och om igen. Jävla k*k reklam!
Citera
2023-06-17, 19:54
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Har ni lagt märke till att tiden mellan reklampauserna ytterligare har minskat senaste tiden? Åtminstone i TV4. Jag vill minnas att det vart diskussion om de allt fler/tätare reklampauserna för ett par år sedan eller så, och nu verkar det alltså som att man ytterligare har minskat programtiden och ökat reklamtiden. Eller?

När min kompis hade besök från Canada för ett par år sedan så reagerade han på hur skönt det var att kunna se på TV-programmen i en hel kvart utan reklampaus. Hur ofta avbryts programmen för reklam i Canada & USA? Och hur långt därifrån är vi nu?

Jag väljer alltmer bort att se på TV pga all reklam och alla stulna/försämrade kopior av utländska programidéer.

Ja det är helt vidrigt med dessa reklamer som terroriserar oss i vartenda program. Jag köper alldrig det som visas och stänger av de flesta. Denna giriga jakt på pengar och på att pracka på oss deras skit måste upphöra!
Citera
2024-04-15, 22:47
  #22
Medlem
TOMATJI104s avatar
i TV reklamen är Svenskar/Västeuropeer i minoritet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback