Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-10, 20:05
  #1
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Från The Crypt:

Gå ner till ditt gamla förråd i källaren, och leta reda på gammalt skit som ingen har användning av. Stick till loppis på bäckby och stå där 3 dagar (fredag, lördag och söndag). Låt inte utlänningarna pruta. Man kan tro att det är de enda dom kan ibland faktiskt ... Om du låt säga vill ha 25;- för din gamla leksaksbil, säg till dom att den kostar 40;-. Då vill dom pruta ner till kanske 20, och då säger du "Nä, men du kan få den för 25!"... Går som oftast på ... Men akta dig också för att sälja sakerna innan dom öppnat, för då smyger säljarna runt och köper saker av dig billigt, och sen säljer dom det mycket dyrare själv. Det kan verka lite fattigt och så att stå på loppis, men du kan tjäna som jag har gjort några grr; Över 1000 kr. Det räcker iaf. ett tag
Citera
2003-09-14, 16:04
  #2
Medlem
Storiss avatar
Bra tips, många har väl i sin ungdom prenumenerat på bamse, kalle anka eller någon annan liknande tidning, dra fram dem och sälj för run 5;- styck. brukar vara många som köper sådana.

det kommer jag ihåg att jag gjorde då jag var mindre iaf
Citera
2003-09-15, 11:01
  #3
Medlem
funfs avatar
Har ni Transformers och andra tidningar, kompletta set, första nummret osv så kan de vara värda ganska mycket. Speciellt om de är lite äldre så kan ni göra bra pengar på tidningar som bara skräpar i förrådet.
Citera
2004-09-27, 23:42
  #4
Medlem
Alla tjäna pengar-trådar

Hejsan hej, jag har en liten fråga...

Har ni några tips på hur man på kortast möjliga tid fixar ihop lite pengar LEGALT, och säg inte att skaffa mig en anställning, för det tar evigheter innan jag ser en lön.
Jag menar...sätt man kan fixa en hyfsad slant på om man är beredd att slita lite...

PM:a gärna om ni inte vill ta det öppet.

Tack!
Citera
2004-09-27, 23:50
  #5
Medlem
hagge3s avatar
Taget ur en gammal tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av qvintuz
ett bra tips för att mycke pengar är att:
mamma mamma! ja ska äta pizza med mina vänner = 70 kr
mamma mamma! ja behöver pengar te godis = ca 40 kr
ta alla pantflaskor ni har hemma och panta = 20 kr
sno en öl av pappa och sälj till någon under 18 = 15 - 20 kr
ta ett eller 2 mynt i mammas plonbok = 20 kr
ta ett eller 2 mynt i pappas plonbok = 20 kr
hej mormor! ja ska till kan jag låna 50 kroner eller något? = 50 kr
Faka pokemon kort och byt till dejj en mssa riktiga kort och sälj = 50 kr
städa huset = ca 100 kr
klipp gräsmattan = ca 50 kr
så.. nu har du tjänat ca 450 kr..
ville bara dela med mig med detta som ja brukar göra.
klaga intä po stavfel ok sjit
och skriv BARA tips på hur man kan tjäna pengar snabbt!

Citera
2004-09-28, 01:38
  #6
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
Hejsan hej, jag har en liten fråga...

Har ni några tips på hur man på kortast möjliga tid fixar ihop lite pengar LEGALT, och säg inte att skaffa mig en anställning, för det tar evigheter innan jag ser en lön.
Jag menar...sätt man kan fixa en hyfsad slant på om man är beredd att slita lite...

PM:a gärna om ni inte vill ta det öppet.

Tack!

Ta kontakt med en större flyttfirma, dom brukar betala sina daglönare efter avslutat arbetspass.
Citera
2004-09-28, 01:47
  #7
Medlem
T.R.I.C.s avatar
tjäna pengar legalt = du måste offra något av dig själv alltså, sälj nått exempelvis.
tjäna pengar illegalt = du måste offra något av någon annan alltså, ta det du vill ha exempelvis.
Citera
2004-09-28, 03:48
  #8
Medlem
Poker online är snabba pengar, läs igenom en bok och sen kör du enbart på statistik mot motståndare på internet så har du garanterat lite snabba pengar.
Citera
2004-09-28, 09:26
  #9
Banned
Mr. Burnss avatar
Han kan i och för sig också förlora pengar på poker även om han läser en bok.. Alla har ju inte disciplin nog för det.. Fast är man hyfsat bra på poker kan det vara ett sätt att få lite snabba pengar. Ett problem är ju bara att man behöver ett litet startkapital för att komma igång.
Citera
2004-09-28, 09:49
  #10
Medlem
ericfjortondes avatar
Så här gör du:

Ställ dig i din hemorts mest trafikerade bilkorsning någon regnig dag.

Skriv ner registreringsnumren på de bilar som passerar dig.

Kontakta bilregistret och ta reda på adressen till de som ägde bilarna.

Skriv ett brev till samtliga som lyder så här:

--------------------------------------------------------------------------
Hej!
I går XXdagen den XX klockan XX så stod jag och väntade på att få gå över gatan i korsningen XXgatan och XXvägen. Du passerade mig så nära att du fullständigt stänkte ner min jacka. Jag har nu varit tvungen att lämna in den på kemtvätt till en kostnad av XX kronor.

Min egen ekonomi är idag nästan obefintlig så därför blir sådana här kostnader mycket påfrestande för mig.

Jag skulle uppskatta om du satte in XX kronor på mitt konto. Jag kan inte tvinga dig utan bara hoppas på att du tycker att det skulle kännas rätt.

Mitt bankkonto är: XXXX-XXXXX

Tack på förhand.

Mvh

XXXX XXXXXX

--------------------------------------------------------------------------


Lycka till!!!!!
Citera
2004-09-28, 17:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Poker online är snabba pengar, läs igenom en bok och sen kör du enbart på statistik mot motståndare på internet så har du garanterat lite snabba pengar.

Precis. Börja lira poker som jag. :P LÄS LITTERATUR innan du börjar lira.
Citera
2004-09-28, 17:15
  #12
Banned
hellboy60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
Så här gör du:

Ställ dig i din hemorts mest trafikerade bilkorsning någon regnig dag.

Skriv ner registreringsnumren på de bilar som passerar dig.

Kontakta bilregistret och ta reda på adressen till de som ägde bilarna.

Skriv ett brev till samtliga som lyder så här:

--------------------------------------------------------------------------
Hej!
I går XXdagen den XX klockan XX så stod jag och väntade på att få gå över gatan i korsningen XXgatan och XXvägen. Du passerade mig så nära att du fullständigt stänkte ner min jacka. Jag har nu varit tvungen att lämna in den på kemtvätt till en kostnad av XX kronor.

Min egen ekonomi är idag nästan obefintlig så därför blir sådana här kostnader mycket påfrestande för mig.

Jag skulle uppskatta om du satte in XX kronor på mitt konto. Jag kan inte tvinga dig utan bara hoppas på att du tycker att det skulle kännas rätt.

Mitt bankkonto är: XXXX-XXXXX

Tack på förhand.

Mvh

XXXX XXXXXX

--------------------------------------------------------------------------


Lycka till!!!!!
Den är ju 200 år gammal tror ingen går på det i dagsläget He-He
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback